Paniek in webwinkelland

1
Hallo allemaal,

Ik ben ook bezig met het opzetten van een webwinkeltje. Erg leuk om te doen, erg interessant allemaal. Maar wat een ontzettende warboel wordt het toch voor mij. Er is zoveel op de markt, dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet kiezen en waar ik moet kijken. Kortom Paniek :D
Ik heb eerst even ongeveer heel het forum hier gelezen en ik moet zeggen, dank je wel voor dit geweldige forum! Ik heb er al heel wat nuttige informatie op kunnen vinden.
Ik heb eigenlijk gewoon een totaal vraag over software, betaalmethode en hosting als totaalplaatje, dus ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag neer moest zetten.

Nu was mijn planning om uiteindelijk te kiezen voor Webwinkel 5 als programma, webhosting (40 mb ruimte en 2 gb dataverkeer, dataverkeer is bij te kopen per 1gb 1,50 extra) en dan te werken met multisafepay of los ideal en paypal.

Hebben jullie enig idee of dit een beetje een juiste keus is? En wat is nou het beste ideal en paypal of bij Multisafepay?
Zijn mensen tevreden over Multisafepay? Zijn klanten er niet bang van? :lol:

De opzet voor mijn winkeltje is "boeken, cd's, films en reisgidsen"
Ik verwacht geen onzettende grote groep, aangezien ik het alleen maar richt op 1 land.
Kortom een klein webwinkeltje met de hoop op een klein beetje bijverdiensten.
De rest van mijn vragen ga ik wel wat verdelen over alle topics, want ik heb nog zo'n 100.000 andere vragen :shock:

Re: Paniek in webwinkelland

2
Allereerst bedankt voor je complimenten mbt het forum!

Ik probeer even je vragen uit je bericht te filteren:
Indigo schreef: Hebben jullie enig idee of dit een beetje een juiste keus is?
Nee. Kiezen is iets persoonlijks. Als je mij je kledingmaten geeft kan ik er ook geen jeans bij uitzoeken. Zo is het ook bij webwinkelsoftware. Maar erg fout ga je vast niet kiezen volgens mij. Webwinkel 5 is in ieder geval een A-merk.
Indigo schreef: En wat is nou het beste ideal en paypal of bij Multisafepay?
Als ik weer ga zeggen dat kiezen iets persoonlijks is val ik in herhaling maar wat zou je zelf fijner vinden als klant? Vergelijk tarieven eens met elkaar? Kijk eens naar de interface (layout en structuur van het hele bestelproces) en maak dan je keuze.
Indigo schreef: Zijn mensen tevreden over Multisafepay?
Hmm. Lastige vraag. Ik persoonlijk denk van wel. Gebruik het zelf niet maar kan me niet herinneren er echte klachten over gehoord te hebben.
Indigo schreef: Zijn klanten er niet bang van?
Mensen zijn nog steeds bang om online te betalen. Ook met Paypal. Ook met iDeal. Ook met acceptgiro. Het is aan jou om voldoende van die angst weg te nemen zodat ze gaan bestellen. Op het forum geven we in redelijk wat onderwerpen tips om vertrouwen te wekken als webwinkel.

Ze zijn in ieder geval met Multisafepay niet banger dan met andere systemen.


Je zegt dat je nog meer vragen hebt. Probeer voor elk gewoon een berichtje te starten met duidelijk onderwerp en vraag. Ik beloof je dat elke een reactie krijgt.

3
Ja, ik heb er wel een erg onsamenhangend geheel van gemaakt. Ik heb ook echt zoveel vragen en dingen waar ik geen raad mee weet. Sorry :lol:
Je antwoorden maken weer heel veel duidelijk voor me. En inderdaad niemand kan natuurlijk een keus voor mij maken. Maar door de ervaringen, die ik al hier op het forum had gelezen (en natuurlijk ook het vele lezen op het internet) kom ik stapje voor stapje dichterbij.
Ik wil gewoon een beetje leuk beginnen en natuurlijk heb je dan niet meteen een fantastische mooie webwinkel met alles erop en eraan. Maar ik denk dat je zoiets gewoon ook langzaam moet opbouwen.
En als ik in ieder geval weet, dat deze dingen op elkaar aansluiten en het in ieder geval geen drama programma is. Dan ben ik al heel erg geholpen.
Geen klachten is meestal goed nieuws! Aangezien de nederlander best snel zijn beklag doet :lol:
Ik snap wel dat mensen huiverig zijn voor online betalen, dat ben ik zelf eerlijk gezegd ook. Behalve met Ideal. Vandaar dat ik mezelf maar ben nagegaan en hiervoor wil kiezen. Multisafepay is wel gemak, omdat ik zo meer betaalmogelijkheden kan aanbieden.
En als mensen doorsnee niet banger zijn voor Multisafepay dan voor IDeal via de bank en Paypal. Dan denk ik dat ik mijn keuze wel kan maken.
Ik had al eens gekeken hoe het eruit zag, als je via multisafepay betaalt en ik vond het er ook best veilig uitzien eerlijk gezegd. Desalniettemin zou ik als klant het liefste betalen met een "bank-achtergrond" :P

Dank je wel voor al je uitleg, hier kan ik weer goed mee verder!

Webwinkel beginnen

4
Wat je ook eens kan uitproberen is 1Shop.be, het is pas nieuw in België maar heeft toch al heel veel mogelijkheden en is eenvoudig om te gebruiken. De basisversie is gratis dus je kan makkelijk proberen om te vergelijken.

En er is ook PayPal en iDEAL :-)

Webwinkel beginnen: 1Shop.be
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Dank je wel voor je bericht.
Ik had deze optie inderdaad ook al bekeken. Het ziet er allemaal heel erg leuk uit, dat zondermeer. Ik ben alleen van het idee "een webwinkel huren" afgestapt.
De kosten per maand zijn best hoog, als je een beetje webwinkel wil hebben. Bij deze is het bijvoorbeeld 29,95 per maand.
En inderdaad er zijn ook gratis aanbiedingen, maar dan krijg je een onprofessionele domeinnaam of bijvoorbeeld te weinig produkten, die je mag verkopen. Die beperkingen wilde ik niet. Vandaar mijn keus om niet te huren.
Maar voor mensen, die willen huren, ziet het er daar echt heel erg mooi uit vind ik! Dank je wel voor je reactie :D

6
Het programma, Mijn Webwinkel 5, is inderdaad goed gekozen :wink:

Multisafepay is een goede betaalprovider. De kosten voor iDeal zijn laag, de overigekosten ook.
Of je nu iDeal en Paypal los of via Multisafepay wil (beide kunnen in Mijn Webwinkel 5) is afhankelijk van meerdere factoren. Ik zal er een paar noemen:
- Wilt u gemak en niet bij verschillende partijen aanmelden en testen doorlopen? Neem dan Multisafepay.
- Wilt u onmiddelijk over uw geld beschikken zonder extra kosten? Doe een losse implementatie.
- Wilt u over meer betaalmogelijkheden beschikken? Neem dan Multisafepay.
- ...
Het blijft een persoonlijke afweging.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

7
Dank je wel voor je reactie!
Ik heb het programma webwinkel 5 net besteld, dus als het goed is kan ik snel beginnen met de opzet van de site :D
Fijn om te horen, dat het beide in ieder geval goed is en dat het beide te combineren is met mijn webwinkel 5.
Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen de betaalmethodes, maar daar kom ik nu wel uit. Het is inderdaad even afwegen en ik heb ondertussen ook contact gehad met de bank over Ideal. Een lite versie kost verder niets per maand of aan opstartkosten. Dus dat viel me erg mee! Dan zijn het alleen de transaktiekosten.

Maar het is wel precies wat je al zegt... het is allemaal wat meer rompslomp, terwijl ik via multisafepay makkelijk meerdere mogelijkheden heb en de kosten ook laag zijn.
Het enige nadeel van multisafepay vind ik, dat mijn klanten dan eerst moeten aanmelden bij hun (of ik betaal meer, dan hoeft het niet)
Ik denk er gewoon nog even over na en dan kom ik wel tot de juiste beslissing. En ik kan altijd nog overstappen mocht het niet bevallen.

Maar goed morgen ga ik eerst eens lekker knutselen met Mijn webwinkel 5 :D