Feedback Eerlijk Speelgoed

1
Hallo allemaal!

Met de eerste verjaardag van onze webshop is het tijd voor meer bezoekers en (hopelijk) meer conversie.Meer bezoekers zullen we zelf moeten genereren, maar ik ben heel benieuwd waar jullie nog verbeteringen zien. We merken dat we veel potentiële klanten bij de checkout kwijtraken, zien jullie hier verbeteringen in?

Uiteraard zijn we ook heel benieuwd naar andere feedback op onze website: http://www.eerlijk-speelgoed.nl

Alvast bedankt!
Duurzaam houten speelgoed: http://www.eerlijk-speelgoed.nl

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

2
Mooie site.

Het logo met 100% eerlijk zou ik door laten linken naar jouw verhaal waarom dit dan 100% eerlijk is...

Dan je bestelproces:
als een bezoeker een couponcode vakje tegenkomt, vraagt hij zich vaak af waarom hij geen korting krijgt. Een deel van de bezoekers gaat dan op zoek naar een kortingscode op internet. Hopelijk komt de bezoeker dan nog terug en wordt alsnog klant.

Bij de bestelling valt niet heel erg op dat je bij algemene voorwaarden op lees verder moet klikken...

Het is tevens onduidelijk uit hoeveel stappen het proces bestaat: is het hierna al definitief?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

3
Misschien een beetje vervelend om te zeggen (schrijven):

de 100% score van de reviews helpt mijns inziens niet. Het betreft een score door slechts twee beoordelaars en zorgt daardoor eerder voor minder vertrouwen.

Probeer nog wat meer beoordelingen te krijgen.


Verder mist er een optie om achteraf te betalen. Ook de overschrijving is in dit geval een vooraf betaling. Weet dat het wettelijk verplicht is om klanten de mogelijkheid te bieden om tenminste de helft van het bedrag achteraf te betalen. Dit zou je kunnen oplossen door afhalen (en betalen) op jouw bezoekadres te bieden.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag. In ieder geval veel succes met het verder ontwikkelen van jouw webwinkel.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

4
WebwinkelMeerwaarde schreef:Dit zou je kunnen oplossen door afhalen (en betalen) op jouw bezoekadres te bieden.
Neen, helaas. Of je moet zoveel vestigingen in Nederland hebben dat je een landelijke dekking hebt. Helaas(!!!), ik baal er zelf ook van, maar dit kan je alleen oplossen door rembours aan te bieden of de klant op rekening te laten kopen. Dit laatste zou je dan ook kunnen laten verzorgen door een Klarna of Afterpay, etc.

Het mag dus niet maar ik schat dat 70% van de webwinkels op dit forum deze regel niet handhaven. Het is echter geen vrijbrief, bij een controle kan je een hoge boete opgelegd krijgen (al is dat ook theorie...)

Webwinkelmeerwaarde zit i.i.g. fout, die mag nog even in de boeken duiken ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

5
Voor betalen achteraf is onder Rembours ook een oplossing.

@frafra Kan jij mij jurisprudentie laten zien waaruit blijkt dat afhalen niet mag?

Ik ken alleen verwijzingen dat het waarschijnlijk niet is toegestaan als er geen landelijke dekking is. Tot op heden heb ik hierover geen daadwerkelijke uitspraak van gezien.

Ik leer graag bij, dus ik ben benieuwd naar een goede bronverwijzing.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

6
Ach en onder rembours is ook een vooraf betaal methode want er is geen bezorger die eerst het pakje geeft en de inhoud laat beoordelen en dan pas laat betalen.
Eerst betalen dan krijg je het pakje.... :wink:

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

7
Een ander (net zo'n grijs gebied) van afhalen is de gemeente en hun bestemmingsplan.
Wel van uitgaande dat je vanuit je huis,in een woonwijk, werkt.

Stukje tekst van een gemeente over het bestemmingsplan van webwinkels. Het zal per gemeente vast een beetje verschillen maar ik denk dat de grote lijnen gelijk zijn.

Voor woonwijken geldt:

webwinkels waarbij alleen sprake is van elektronisch verkeer rechtstreeks zijn toegestaan, mits ondergeschikt aan de woonfunctie;

max. 20 % van de bedrijfsvloeroppervlakte van de woning mag gebruikt worden voor deze vorm van webwinkels en de daarbij behorende voorzieningen voor opslag;

inloop- of kijkdagen zijn niet toegestaan;

het pand van waaruit de verkoop plaatsvindt, mag niet de uitstraling van een winkel krijgen;

de te verkopen artikelen mogen niet worden uitgestald, dus een showroom of buitenruimte waar artikelen bekeken of getest kunnen worden, is niet toegestaan;

een afhaalpunt webwinkel is niet toegestaan;

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

8
WebwinkelMeerwaarde schreef:als een bezoeker een couponcode vakje tegenkomt, vraagt hij zich vaak af waarom hij geen korting krijgt. Een deel van de bezoekers gaat dan op zoek naar een kortingscode op internet. Hopelijk komt de bezoeker dan nog terug en wordt alsnog klant.
Maar als je wel (af en toe) coupons uitgeeft, hoe stel je dan voor om daarmee om te gaan?
En zijn hier cijfers over dat dit zo werkt?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

9
sjoerdk schreef: Maar als je wel (af en toe) coupons uitgeeft, hoe stel je dan voor om daarmee om te gaan?
En zijn hier cijfers over dat dit zo werkt?

Hier een aantal artikelen over de nadelen ervan. Helaas geen statistieken.

http://www.frankwatching.com/archive/20 ... ingscodes/

http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... e-question

https://mediaweb.nl/blog/conversie-opti ... lige-zaak/
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

10
Ik vind het een mooie shop.

Echter ook erg misleidend of onduidelijk. Er staat 100% eerlijk. Hiervan ga ik uit dat duurzaam (groen) geproduceerd wordt. Zonder de natuur te belasten.

Als ik op je site leest komt ik uit op

100% eerlijk betekend dat er geen weekmakers zijn gebruikt en onafhankelijk gekeurd speelgoed. Ook is er geen vermelding van de keuring organisatie.

Duurzaam houdt in dat het lang mee gaan en dus niet direct ontlastend is voor de natuur.

Als met al vind ik het erg misleidend. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd begrijpen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

11
als toevoeging, hier een artikel over veel voorkomende redenen voor verlaten checkout:

http://www.webanalisten.nl/5-e-commerce ... more-12430

Overigens zie ik in de algemene teksten spelfouten staan. Ook wordt er regelmatig afgewisseld in de aanspreekvorm van de bezoeker (u/ jij).

Verder staat er op jouw homepage "Verzending binnen twee werkdagen". Als ik vervolgens op Verzenden en Betalen klik, wordt er geschreven over 10 werkdagen. In de algemene voorwaarden staat uiterlijk 30 dagen...
Hoewel ik denk te begrijpen wat je bedoelt/ waarom dit het geval is, is het voor een bezoeker inconsequent.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

12
Vergat ik nog te vermelden:
De chat was, in tegenstelling tot afgelopen week, wel snel met reageren.
(eerder werd er niet gereageerd, veranderde de status is afwezig en vervolgens in offline)


Waarom is trouwens het minimumbedrag voor een checkout bij jou gesteld op 10 euro? Ik kreeg een foutmelding bij een bestelling van (iets) minder. Hierover lees ik niets op de site. Klopt dit wel?


Mocht je meer hulp/ feedback willen, dan verneem ik graag of ik nog iets voor je kan doen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

13
Hallo allemaal,

Wat een hoop fijne tips! Ik ga proberen om even op alles en iedereen te reageren:

@Webwinkelmeerwaarde, het onduidelijk zijn van 'lees meer' bij Algemene Voorwaarden ga ik zeker aanpassen, ook het aantal stappen in de checkout zal ik duidelijker proberen te maken.
De 100% score van webwinkelKeur, tja, het heeft nu eenmaal even tijd nodig om reviews te krijgen. Dan laat ik liever de 4 positieve reacties wel zien dan helemaal niks. Ik heb er ondertussen een verzoek uit gedaan naar al onze klanten, hopelijk zijn zij bereid om een review achter te laten.

@achteraf betalen, zeker een wens voor over een tijdje, maar nu vind ik dat nog een beetje te risicovol helaas.

@Elektronixs.nl ik zal nog eens in de tekst duiken om te kijken hoe we het eerlijke aspect duidelijker en beter kunnen communiceren, dank!

@Webwinkelmeerwaarde, echt super hoeveel tijd je steekt in het meedenken! Ik ga alle teksten doorlopen en de verzending aanpassen, het 10 dagen is nog van onze oude leverancier (die leverde erg traag) en de max 30 dagen hing daarmee samen.
Wel vreemd van de chat, ik heb je eerste oproep dus nooit ontvangen. Die van net kwam wel netjes aan, alleen was het de eerste oproep ooit, dus moest ik even in het programma op zoek naar de juiste knoppen ;)
Minimumbedrag van de checkout stond op 10 euro, omdat we hadden gekozen voor gratis verzenden. Nu we verzendkosten rekenen kan dit inderdaad uit.

Super bedankt allemaal, we gaan ermee aan de slag!
Duurzaam houten speelgoed: http://www.eerlijk-speelgoed.nl

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

15
eerlijkspeelgoed schreef: Al onze producten van stof en/of kunststof worden door de arbeidsinspectie onderzocht en voldoen aan alle strikte richtwaarden.
Sinds wanneer controleert de Arbeidsinspectie (die al in 2012 opging in de Inspectie SZW) de productveiligheid van kinderspeelgoed? Ik begrijp wel welke kant je op wilt met de claim "eerlijk speelgoed", maar met zulke onzin boet je enorm in op deskundigheid en geloofwaardigheid.

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

18
WebwinkelMeerwaarde schreef:Vaak controleren organisaties zoals TUV dit soort producten (in Duitsland)
Bijvoorbeeld ja — en dus niet de Arbeidsinpectie, die niet eens meer bestaat sinds 2012.
(Hoe verzin je het?)

Punt is dat hiermee uit onwetendheid of ongeletterdheid (of ordinaire opzet) enorme kul over duurzaam speelgoed wordt verkondigd. Dat is een veeg teken dat "eerlijk speelgoed" slechts als ordinaire verkoopkreet wordt gebruikt: in het DNA van deze organisatie ontbreekt de wil om daadwerkelijk echt duurzaam speelgoed te verkopen.

Dat is meer dan een gemiste kans. Het is een strategische vergissing.

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

19
Nog wat punten (vanuit deze pagina: http://www.eerlijk-speelgoed.nl/winkel/ ... oodrooster)

620kg, wel een erg zware broodrooster :shock:

Wat is het? (of was je nog bezig met aanpassen :wink: )
Alle bestellingen vinden binnen 48 uur uw voordeur, met uitzondering van weekend- en feestdagen.
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Dit product wordt binnen 48 uur verzonden.
Alle bestellingen worden standaard verzonden via PostNL en hebben een levertijd van maximaal 48 uur.

Tja, en dan "Eerlijk speelgoed". Na een korte AliExpress zoeksessie kom ik tot de conclusie dat een aantal producten ook daar te krijgen zijn. Om eerlijk te zijn heb ik dan niet meer het idee dat het om "Eerlijk speelgoed" gaat...

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

21
PaulG schreef:Wat heeft de verkrijgbaarheid op aliexpress er nu toch weer mee te maken?
Niet direct heel veel, maar we weten allemaal dat chinezen, en vooral die verkopen op Aliexpress, het meestal niet zo net nemen met de "eerlijkheid". Geld is geld zeg maar. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat hier het geval is hoor.

Re: Feedback Eerlijk Speelgoed

22
Wat heeft AliExpress er mee te maken? Veel, is het daar te krijgen, dan valt het "eerlijk" label er direct af. Je leverancier kan wel zeggen dat iets eerlijk speelgoed is, maar zelf moet je wel scherp blijven. Natuurlijk kan het zo zijn dat de Chinezen ook dit al nagemaakt hebben, maar zelf controleren of het echt eerlijk speelgoed is is wat mij betreft erg belangrijk.