Optie Categorieën Pad voor Product URL's

1
Momenteel heb ik in mijn Magento-shop de optie "Categorieën Pad voor Product URL's" op "JA" staat. Hier kwam ik pas laatst achter...

Er zijn verschillende producten in de webshop die in meerdere categorieën te vinden zijn. Ook wisselen de producten in de verschillende "actie-categorieën" regelmatig. Dit zorgt voor behoorlijk wat duplicate content en URL's die niet meer gevonden worden(te zien in Webmaster Tools) zodra je een product uit een categorie haalt. Google straft je hiervoor af. Een belangrijke reden dus om deze optie uit te zetten.

Ik ben benieuwd wat de consequenties gaan zijn wanneer ik deze optie op "NEE" zet. In hoeverre zal mijn huidige SEO-positie in 1 klap verminderen, of zal dit meevallen?

Extra info:
Standaard wordt nu weergegeven:
http: //www. websitenaam .nl/categorie/subcategorie/product-abc

Maar de volgende pagina leidt tot hetzelfdeproduct/dezelfde inhoud:
http: //www. websitenaam .nl/product-abc

De directe pagina bestaat dus al.
Graag jullie reactie!

Alvast bedankt en groet, Jurre Lammertse
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!

Re: Optie Categorieën Pad voor Product URL's

2
Je kan het uitzetten, maar in feite zal dat voor Google niets uitmaken. Je hebt nu al op de productpagina met de categorie url erin een canonical tag staan. Die tag zegt Google (en andere zoekmachines) dat deze pagina een duplicaat is van het origineel (de link in de tag).

http://www.123carcleaning.nl/polijsten/ ... -nr-3.html

Code: Selecteer alles

<link rel="canonical" href="http://www.123carcleaning.nl/sonax-xtreme-polish-wax-nr-3.html" />
Daarmee verwijs je al naar de URL zonder categorie pad erin. Alleen die pagina zal Google nu indexeren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.