Graag feedback over de nieuwe site van Schoonheidswinkel

1
http://www.schoonheidswinkel.nl heeft een nieuwe website gelanceerd. De oude site was niet gereed voor mobiel of tablet ofwel responsive. De nieuwe website draait ook op het domein http://www.schoonheidswinkel.nl/ waar de oude nog draaide op schoonheids-winkel.nl. Nu is het zaak om dit bij google er goed door te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar reacties van andere over de werking en de look van onze nieuwe website. Ik hoor graag jullie reactie. :D

Re: Graag feedback over de nieuwe site van Schoonheidswinkel

3
Voor mobiel is er nog wel wat te verbeteren inderdaad (hoewel de metingen via pagespeeds flink kunnen variëren). Ene meting is een stuk beter dan de andere, maar nergens echt dramatisch.

Shop ziet er goed uit! Wel een paar puntjes (willekeurig gekozen, niet noodzakelijk de belangrijkste en zeker niet compleet):

- het gebruikte lettertype is redelijk klein. Helemaal als er nog een vervaagde foto op de achtergrond staat kan het lastig te lezen zijn
- Kiyoh mist op de homepage, zonde!
- Noem op een productpagina bv ook je levertijden en betaalmethoden
- Naast het product staat een beschrijving, en daaronder staat weer dezelfde beschrijving in het tabblad "beschrijving". Zowel voor de bezoekers als de zoekmachines dubbel op
- In de mobiele versie hebben je USP's erg veel loze ruimte onder de tekst
- Je menu op mobiel ziet er niet netjes uit. Ga bv naar verzorging --> gezichtsverzorging en je ziet dat veel submenu items buiten het kader vallen.
- als ik op een product wil klikken komt er een kleine dropdown met quickview/winkelmand/wishlist. Terwijl ik net die klik wilde doen, en nu moet ik weer kiezen.... hier kunnen mensen echt op afhaken.

Lijkt erop dat je de oude pagina's keurig hebt doorverwezen. Succes met je shop!

groeten,
Isabel
Online marketing en SEO blog http://isaonline.nl/online-marketing-blog/

Re: Graag feedback over de nieuwe site van Schoonheidswinkel

4
Bedankt voor jullie feedback. Na de eerste reactie heb ben ik wel bezig geweest met de mobiele versie. Omdat de website een hobby is, en ik niet alle techniek begrijp moet ik voor sommige verbeteringen hulp in roepen. Ik heb wel wat gedaan met de afbeeldingen (grootte) en het aanpassen van cache. Je ziet dan inderdaad de performance stijgen maar er valt nog veel te halen met css en js.

Verder ga ik alle adviezen na om te kijken of ik het accepteer zoals het is of aanpas om het te verbeteren. Nogmaals bedankt voor de feedback deze is zeer waardevol.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag feedback over de nieuwe site van Schoonheidswinkel

5
het stukje over Kerstpakketten leest niet erg lekker, doordat het een beetje wegvalt tegen de achtergrond. Voor de gebruiksvriendelijkheid is het vaak beter om alleen hele simpele afbeeldingen in de achtergrond te gebruiken, of beter nog: geen.

Eigenlijk geldt dit voor de meeste van die tekstjes...

het contactformulier is in het Engels

Edit: Dit topic is al wat ouder dan ik dacht. Verkeerd gezien. Maar de verbeterpunten zijn wel actueel...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop