Opzeggen bij EKomi en reviews meenemen

1
Wij willen van Ekomi verhuizen naar Kiyh. Heb een offerte ontvangen van Ekomi om mijn huidige reviews mee te nemen. Vanaf de dag dat ik de lijst toegestuurd zou moeten krijgen, ik heb dus mijn overeenkomst opgezegd, reageren ze niet meer op mijn mails. Ze blijven wel automatisch incasseren. Ze verliezen een klant, maar in plaats van sportief mee te werken, gedragen ze zich onbehoorlijk. 

Wij stappen over naar Kiyoh. Door de samenwerking met Thuiswinkel zijn zij gehouden aan gedragsregels, dus ook voor verlatende klanten. Je reviews blijven van jou, wel zo eerlijk.

Als je twijfelt tussen welke reviewaanbieder je moet kiezen, kies iig niet voor Ekomi. 

Re: Opzeggen bij EKomi en reviews meenemen

2
In het verleden heb ik een klant gehad die van Ekomi verhuisde. Destijds kon die de reviews gewoon exporteren, maar werd daar een eenmalig bedrag per review voor gerekend. Weet je daarom zeker dat je e-mails wel aankomen? Ik verwacht niet dat Ekomi je willens en wetens totaal negeert. Niet om reclame voor Ekomi te maken, maar volgens mij gebeurt dit bij geen van de grotere review partijen.

Wat het eigendom van reviews betreft, zeker iets om rekening mee te houden. Vraag voordat je ergens begint met reviews om de garantie dat je kan verhuizen. Ik begrijp dat je die garantie van Kiyoh hebt gekregen? Die toestemming wordt namelijk ook niet altijd gegeven en ook in de algemene voorwaarden wordt het eigendom van de reviews bij Kiyoh neergelegd. Dat is op zich normaal, maar wel goed om vooraf toestemming voor te vragen.

Goede les dus voor starters.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Opzeggen bij EKomi en reviews meenemen

3
libertes schreef:In het verleden heb ik een klant gehad die van Ekomi verhuisde. Destijds kon die de reviews gewoon exporteren, maar werd daar een eenmalig bedrag per review voor gerekend. Weet je daarom zeker dat je e-mails wel aankomen? Ik verwacht niet dat Ekomi je willens en wetens totaal negeert. Niet om reclame voor Ekomi te maken, maar volgens mij gebeurt dit bij geen van de grotere review partijen.

Wat het eigendom van reviews betreft, zeker iets om rekening mee te houden. Vraag voordat je ergens begint met reviews om de garantie dat je kan verhuizen. Ik begrijp dat je die garantie van Kiyoh hebt gekregen? Die toestemming wordt namelijk ook niet altijd gegeven en ook in de algemene voorwaarden wordt het eigendom van de reviews bij Kiyoh neergelegd. Dat is op zich normaal, maar wel goed om vooraf toestemming voor te vragen.

Goede les dus voor starters.
Dat maakt mij gelijk benieuwd, hoe gaan jullie daar bij webwinkelkeur mee om? 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Opzeggen bij EKomi en reviews meenemen

4
Als je ons per e-mail vraagt om een export, dan verstrekken we die graag. Ook volgens onze algemene voorwaarden zijn wij eigenaar van de reviews, dit doen we echter om de mogelijkheid te hebben om externe partijen aan te spreken op misbruik van die reviews. We zijn echter van mening dat de webwinkel zelf het meeste belang heeft bij deze reviews en deze daarom ook zou moeten kunnen verhuizen als dit nodig is. Zo hebben we ook een API waarmee je eenvoudig zelf alle reviews exporteert.

Verder hebben we de policy dat onze leden zelf hun klantbeoordeling systeem kunnen kiezen. Zo hebben we daarom sinds kort ook de mogelijkheid om te verwijzen naar een systeem van een derde als je daar (ook) je beoordelingen verzameld ( https://blog.webwinkelkeur.nl/externe-k ... denpagina/ ).
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Opzeggen bij EKomi en reviews meenemen

5
libertes schreef:Als je ons per e-mail vraagt om een export, dan verstrekken we die graag. Ook volgens onze algemene voorwaarden zijn wij eigenaar van de reviews, dit doen we echter om de mogelijkheid te hebben om externe partijen aan te spreken op misbruik van die reviews. We zijn echter van mening dat de webwinkel zelf het meeste belang heeft bij deze reviews en deze daarom ook zou moeten kunnen verhuizen als dit nodig is. Zo hebben we ook een API waarmee je eenvoudig zelf alle reviews exporteert.

Verder hebben we de policy dat onze leden zelf hun klantbeoordeling systeem kunnen kiezen. Zo hebben we daarom sinds kort ook de mogelijkheid om te verwijzen naar een systeem van een derde als je daar (ook) je beoordelingen verzameld ( https://blog.webwinkelkeur.nl/externe-k ... denpagina/ ).
Duidelijk, bedankt
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers