Vervoersovereenkomst PostNL opzeggen

1
Heeft er iemand ervaring met het opzeggen van de Vervoersovereenkomst met PostNL? Je moet het officieel 3 maanden voor het eind opzeggen maar je krijgt de nieuwe prijzen veel later. Vraagt vervolgens meerdere malen per mail of ze daar niets aan kunnen doen omdat andere verzenders een betere prijs bieden, laat de account manager nooit iets van zich horen totdat die in de gaten krijgt dat er op een gegeven moment niets meer verzonden wordt. Dan is hij opeens wel thuis en laat even weten dat je wel het afgesproken volume dient te halen anders komen er vorderingen, ik wil er niet op vooruit lopen maar vraag je toch na te denken of je wel weg wilt gaan bij ons onze contracten zijn juridisch getoetst! Dit is toch het toppunt van PostNL, of niet? Weet iemand een mogelijkheid om onder deze gasten uit te komen? Alvast bedankt.

Re: Vervoersovereenkomst PostNL opzeggen

2
Ik heb in onderhandelingen altijd geëist om van die volume eisen uit de contracten te schrappen. Heb ik destijds ook bij DHL gedaan. Was ik maar wat blij mee. Na 6 weken DH-HELL was ik maar wat blij dat ik gewoon kon stoppen zonder bang te zijn voor rekeningen. Als je hier eenmaal voor getekend heb, denk ik dat je niet zoveel mogelijkheden meer hebt?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vervoersovereenkomst PostNL opzeggen

5
Ik kreeg bijna 10% retour omdat zogenaamd de geadresseerde niet aanwezig zou zijn of het adres onjuist was. Meerder keren melding gehad, dat men de chauffeur had gezien, maar deze niet uit de auto gestapt was. Als ze wel bezorgen, doen ze het sowieso de eerste dag niet bij de buren en de 2e dag alleen de direct naast gelegen buren. Bij 2 keer niet thuis, kun je tegen extra betaling ze het een 3e keer laten proberen. Anders mag de klant het bij een depot ophalen (vaak al gauw een uur rijden voor de klant). Dan komen er nog allerhande toeslagen bij, die ze niet vertellen, maar wel in de 'voorwaarden' (4 kantjes met kleine lettertjes) staan. Als je dan denkt ohw laat ik een pakketje sturen naar ...land. Dan moet je blijkbaar eerst van te voren onderhandelen over de prijs, voor je het kan sturen. Want als je niet van te voren een prijsafspraak hebt, is het bij DH-HELL normaal, dat je minstens 5-6 keer zoveel betaald als dat je als particulier bij PostNL betaald. En zo kan ik nog wel even door ranten. DHL schijnt voor B2B wel aardig te zijn, daar heb ik geen ervaringen mee. B2C zou ik echter adviseren ver uit de buurt te blijven. Dit gaat zeker niet over Selektvracht, die zijn inderdaad nog slechter! Ik stuur zwaardere pakketten, had Europlus pakketten als die term nog iets zegt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Vervoersovereenkomst PostNL opzeggen

6
Partylook schreef: Dan is hij opeens wel thuis en laat even weten dat je wel het afgesproken volume dient te halen anders komen er vorderingen, ik wil er niet op vooruit lopen maar vraag je toch na te denken of je wel weg wilt gaan bij ons onze contracten zijn juridisch getoetst!
Ben voornamelijk vanwege dit stukje geïnteresseerd in of je inmiddels tot een oplossing bent gekomen? Bedrijven die komen met de mededeling dat hun contacten juridisch zijn getoetst, zijn niet heel erg zeker van hun zaak.

Hoe staat het nu met je kwestie met PostNL?

Grt,

Michel

Re: Vervoersovereenkomst PostNL opzeggen

7
Ik herken mij niet in de PostNL opzegproblemen. Destijds heb ik een contract met PostNl afgesloten waarbij ik heb aangegeven dat ik geen pakketvolume kon garanderen en dat was geen enkel probleem...

Met DHL tot op heden twee incidenten gehad. 1x kwam een pakket retour nadat er een scanfout gemaakt was en 1x is de zending niet opgehaald bij en inleverpunt waardoor alles een dag later bezorgd werd. Noch bij DHL, noch bij GLS, noch bij PostNL en noch bij Kiala zijn wij de afgelopen twee jaar pakketten kwijtgeraakt.