Oriënteren op online shop

1
Goedenavond,

Mijn naam is Jason 24 jaar jong.
Nu een tijdje op het internet aan het rondkijken. Wat er zoal bij komt kijken om een webshop te beginnen.  Ben net klaar met school jaartje aan de slag nu.  Maar altijd al aan het 'handelen' geweest auto's,motors zeldzame velgen etc.. altijd een droom geweest om voor mezelf iets te beginnen.
Nu lijkt mij een webshop de 'veiligste' manier om iets op te zetten zonder al te grote risico's.  Wil in het begin ook met dropshipping werken.  Om zo dus te kijken of de vraag groot genoeg is. 
Ben zelf actief bezig met de deze producten technisch opgeleid kennis van de materialen dus weet waar ik het over heb. En er ook een echte passie voor.
 Denk zo de klanten goed te kunnen helpen met eventuele vragen.  Oog voor kwaliteit dit is dus ook wat ik wil verkopen. 
Ook actief op de flora en fauna waar de potentiële klanten zitten en niet alleen digitaal.  Gaat dus om auto onderdelen vooral op het onderstel gericht en dus onderdelen om velgen te restaureren passend te krijgen op verschillende merken etc.  
  
Aangezien ik laatst een partij onderdelen gekocht heb en nu alles verkocht heb en nog steeds vragen/ mails krijg of ik nog kan leveren. 
Heb een idee in mijn hoofd gekregen en ook al goed rond gezocht maar in Nederland nog geen shop gevonden die deze artikelen heeft en zeker de combi niet van de artikelen die ik wil gaan verkopen. 
Heb ook al verschillende namen bedacht,  Een leverancier in Duitsland gevonden, en nog eentje die weer andere artikelen heeft die ik zou willen verkopen.
En hoe langer ik er over nadenk hoe meer en meer ideeën er komen. 
Met als doel om dus iets succesvol op te zetten en uit te breiden naar een pand om zo niet alleen online te verkopen maar ook via de toonbank  en meerdere diensten te gaan verlenen.

Laatste week zoveel gelezen over kvk, belastingdienst, hosting, hoe gevonden worden op google, etc etc.  Dat ik beetje door de bomen het bos niet meer zie.


Dus vragen zat. Maar veel zullen er ook gewoon te vinden zijn op de site's van de belastingdienst etc.  

Maar begin toch met 1 vraag.
heb dus eventueel al een leverancier gevonden die al een groot deel van de artikelen kan leveren.  Maargoed voor ik verder kan heb ik kvk nodig voor btw etc en bedrijfsprofiel bij die leverancier.
Is het slim om in te schrijven bij kvk voordat je gelijk life kan met je shop?  Zijn hier behalve inschrijfkosten nog meer kosten en of verplichtingen waar je je aan moet houden.

kvk startersdag een aanrader? 

Re: Oriënteren op online shop

2
Hallo Jason,


De meeste vragen die je stelt, worden beantwoord op de site van de Kvk.
http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzig ... oophandel/

Je inschrijven voordat je opent lijkt me geen probleem. Je bent immers wel bezig met het bedrijf. Je moet je namelijk maximaal een week na de start inschrijven.

Vergeet niet om de bedrijfsnaam te claimen als domeinnaam.

Zorg ervoor dat je goed ondernemingsplan opstelt. Gebruik hierbij je kennis van je doelgroep.

Ga er maar vanuit dat er concurrentie is. Ook al heb jij die nog niet kunnen vinden. En webwinkel is geen goede manier om snel rijk te worden. Je zult hier veel tijd aan moeten besteden, als je meer wilt dan een incidentele verkoop. Het is een echt bedrijf.

Er zijn trouwens heel wat artikelen op Internet te vinden over het starten van een webwinkel.

Veel succes met je plannen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop