[www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoires

1
Dag allemaal,

Sinds een paar maanden is http://www.hipmetaal.nl in de lucht. We zijn een webwinkel in woonaccessoires van metaal, met name emaille servies, bijzettafels/krukjes en verlichting.

We hebben in de afgelopen tijd voornamelijk veel producten live gezet, maar er is nog veel werk aan de winkel. Onder andere op vindbaarheid, inspiratie/merk pagina's en het stimuleren van herhaalaankopen is nog veel werk te doen.

Maar... we beginnen ook blinde vlekken te krijgen. Jullie feedback is daarom zeer welkom! Wat bevalt je aan de website? Maar met name: wat kan er beter, wat is onduidelijk, wat zou je anders doen? Alle suggesties/kritiek is zeer welkom.

Alvast bedankt voor de feedback!

Groet, Ellen
HiP Metaal: webwinkel in emaille servies en industriële lampen, poefen & woonaccessoires
http://www.hipmetaal.nl

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

2
Als ik naar een categoriepagina ga wordt de helft van de pagina gevuld met je menu met logo links. Daaronder bij eettafels. Om iets te zien moet ik te veel naar beneden scrollen. Dit moet en kan zeker veel compacter.

op de hoofdpagina emaile de trend ook al zo groot, dat kan veel compacter.

Zou apart links aanmaken met info over bezorgen, retouren, betalen. Dat staat nu onder klantenservice.

Betreft retouren je geeft aan 6,95 voor retourkosten. Denk niet dat dat bij een tafel ook zo is. Ook daarvan zul je een indicatie moeten geven als iemand een tafel wil terugsturen.
Geef je geen indicatie dan zijn de kosten voor jou. Bekijk dus met je leverancier wat die kosten eventueel zijn en laat dat de klant weten.

Het heeft hip metaal. Bij metaal denk ik meteen aan een grijze metaal kleur maar ik zie nu een soort groen. Dat kan een keuze zijn maar het viel mij gewoon op.

Als je een responsive template hebt waar het op lijkt zou ik de breedte van de site breder maken. Je kan dan meer producten kwijt en mensen hoeven minder te scrollen. De 1024 en 1280 breedtes zijn nog van jaren geleden. Veel mensen hebben nu een full hd scherm op hun pc of laptop. Hebben ze dat niet zal het responsive design automatisch naar het kleinere formaat gaan.

Zie bij lampen dat ik door 5 pagina's moet bladeren, wie doet dat nu nog.
Zie ook dat veel producten in verschillende kleuren leverbaar zijn. Waarom niet 1 product daarvan maken waar de klant binnen dat product uit de verschillende kleuren kan kiezen. Op die manier reduceer je het aantal pagina's. zie dit mij bij hanglamp touw m, grijs, wit zwart, dat kan gewoon 1 product worden.

Voor mij is de stelregel zo min mogelijk klikken en scrollen. Dus alles veel compacter maken, kleuren samenvoegen tot 1 product en dan kleur kiezen binnen dat product.

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

3
Wat een uitgebreide en heldere feedback, dankjewel!

Aantal van je tips heb ik al direct toegepast, onder andere aanpassen van grootte van het menu, en de banners. Die namen inderdaad teveel ruimte in.

Ook heb ik de tip over de retourkosten verwerkt.

Een paar dingen ga ik nog zeker aanpassen, als ik heb uitgevogeld hoe het moet :? Bijv. breedte van pagina, menu op categoriepagina. Dank je wel voor deze adviezen.

Over het logo:
Het heeft hip metaal. Bij metaal denk ik meteen aan een grijze metaal kleur maar ik zie nu een soort groen. Dat kan een keuze zijn maar het viel mij gewoon op.
. We vonden groen een vrij neutrale maar toch opvallende kleur. We hebben het logo natuurlijk ook bij bekenden getoetst, en daar kwam deze kleur er goed uit. Goed om in gedachten te houden dat je het anders kan ervaren.

Over
Voor mij is de stelregel zo min mogelijk klikken en scrollen. Dus alles veel compacter maken, kleuren samenvoegen tot 1 product en dan kleur kiezen binnen dat product.
heb ik ook al eerder nagedacht, maar nog niet toegepast, omdat ik in mijn template alleen tekstuele verwijzen heb naar de producten in andere kleuren. Ik vind dat niet erg passen bij woonproducten, dus ik ben daar nog niet helemaal over uit. Mogelijk toch kijken of het 1 product kan worden, maar dan wel met afbeeldingen van alle kleurvarianten of iets dergelijks. Ben ook heel benieuwd hoe andere mensen dit zouden aanpakken!

Bedankt voor deze feedback. Suggesties en kritiek van andere forummers is ook welkom!
HiP Metaal: webwinkel in emaille servies en industriële lampen, poefen & woonaccessoires
http://www.hipmetaal.nl

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

4
Gratis verzending vanaf 30 euro staat helemaal bovenaan.
Daarnaast staat het nog een keer op je homepage, weglaten om de homepage dat geeft weer meer ruimte. Bovenaan kun je het gewoon laten staan.

zou het logo zelf nog een tikje kleiner doen.
als je naar beneden scrolt, krijg je automatisch een menu, het logo in dan heel klein. Kijk naar een grote tussen dat kleine logo en het logo nu.

Het oogt erg wit. Misschien kun je de zijkant een hele licht kleur geven, bijv heeeel lichtgrijs. Hierdoor komt de website zelf denk ik iets beter tot zijn recht. Je kan een beetje met kleuren experimenteren.

Samenvoegen producten d.w.z 1 product 3 kleuren.
Je maakt een foto van zwarte lamp
daaronder kun je dan in het klein tekst zetten ook in wit en grijs en grijs blokje bijv. Of klein stukje van de lamp zelf in de kleur wit en grijs.
Op die manier reduceer je het aantal producten en dus minder scrollen.
Vraag jezelf af hoeveel mensen bekijken 5 pagina's.
Zelf probeer ik in een categorie alles op 1 pagina te hebben, max 15 producten waarbij binnen die producten weer veel kleuren en maten mogelijk zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

5
Goede tip om een achtergrondkleur toe te voegen. Heb met een paar kleuren wat uitgeprobeerd, en een grijze tint geeft inderdaad net iets meer power aan de website.

Logo heb ik inderdaad kleiner gemaakt. Ik moet bekennen dat ik het mini-menu nog niet had gezien...

Je toelichting over de foto's is me helder, ik ga hier over nadenken.

Bedankt bbob!
HiP Metaal: webwinkel in emaille servies en industriële lampen, poefen & woonaccessoires
http://www.hipmetaal.nl

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

6
op het eerste oog een nette frisse site!
De kleur van het logo vind ik niet storend, wel zet ik mijn vraagtekens bij het assortiment!

Bij het lezen van de domeinnaam 'hipmetaal', had ik andere producten in gedachten dan op de site staan, maar zeker geen 'gebreide lampjes', 'poefen' of een 'houten ladder' verwacht :wink:
Hebben jullie een speciaal assortiment in gedachten? Zijn de producten 'hip' of 'metaal' of 'hip én metaal'?

Suc-6 met de shop!

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

7
Hoi Mick,

Terecht punt. We zijn gestart met emaille producten (emaille is een glaslaag op metaal), en hebben verder uitgebreid met metalen lampen. Toen leverancier met leuke poefen etc kwam, hebben we dit ook toegevoegd. De meetlat ligt nu op "hip" en "passend bij metaal" :? Nog maar eens goed over nadenken.

Maar, je gaf aan dat je aan andere producten dacht? Welke associatie had jij bij hip metaal?
HiP Metaal: webwinkel in emaille servies en industriële lampen, poefen & woonaccessoires
http://www.hipmetaal.nl

Re: [www.hipmetaal.nl] Webwinkel in emaille en woonaccessoir

8
De term 'woonaccessoires' had je al vermeld in het topic, dus ik had niet hele andere producten verwacht. Wel had ik verwacht dat de focus meer op het metaal lag (rvs, zink, blik etc..), nu lijkt dat slechts een klein onderdeel en is het in mijn ogen meer een regulier assortiment. (Wel mooie producten)
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar mocht je er meer opmerkingen over krijgen, zou ik er zeker aandacht aan besteden!
Overigens kan je met een goede slogan (paginatitel) de bezoeker ook goed sturen/informeren over het assortiment.