Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

31
Faruk schreef:ik denk dat het moeilijk te meten is of dit nou echt effectief is of niet.
Ik heb een keurmerk omdat ze er zijn, omdat velen webshops die wel hebben, als jij die dan niet hebt, KAN iemand zich afvragen, waarom niet? dat kan kritische vragen oproepen bij klanten, daarom heb ik het gewoon gedaan. Nu ben ik al in de 2e maand van mijn shop in de mogelijkheid gekomen een keurmerk te voeren, heb nu binnen een paar dagen de kosten voor een paar jaar eruit. Of dit daadwerkelijk door het keurmerk komt? Nee. Dat komt door de tijd die ik investeer in klantenservice, de webshop, promotie en alle andere dingen. Ik zou eerder kopen bij iemand die een SSL verbinding heeft een geen keurmerk, dan een keurmerk en geen ssl certificaat. Het is inderdaad wat bob zegt (als ik me niet vergis dat dat bob was) het wekt een schijn van vertrouwen, maar die schijn hoeft niet perse vals te zijn. Je kan een shop zonder keurmerk ook vertrouwen als je goede ervaringen ermee hebt. Echter bevestigt het keurmerk dit vertrouwen. Ik heb laatst mijn eerste negatieve ervaring gehad via webwinkelkeur, een klant die heel erg overstuur was na 2 mails geen antwoord gekregen te hebben. Ik heb die mails nooit gekregen, heb contact opgenomen, bleek dat die klant het e-mail adres fout had gespeld. (volgens mij was het een concurrent) Klacht werd verwijderd door webwinkelkeur omdat de klant ook nog in zijn klacht aangaf niets besteld te hebben. (reden voor webwinkelkeur om het te zien als een ervaring van een "niet-klant" en deze dus te verwijderen)
Het baat noch schaadt. in mijn ogen

Een keurmerk krijg je al wanneer alleen je betaal pagina beveiligd is. Echter het invoeren van informaties voor het afrekenen hoeft niet beveiligd te zijn om een keurmerk te krijgen, was bij mij ook niet, toch gekregen. Daarna alsnog ssl op elke pagina geactiveerd.
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

32
Faruk schreef:
Faruk schreef:ik denk dat het moeilijk te meten is of dit nou echt effectief is of niet.
Ik heb een keurmerk omdat ze er zijn, omdat velen webshops die wel hebben, als jij die dan niet hebt, KAN iemand zich afvragen, waarom niet? dat kan kritische vragen oproepen bij klanten, daarom heb ik het gewoon gedaan. Nu ben ik al in de 2e maand van mijn shop in de mogelijkheid gekomen een keurmerk te voeren, heb nu binnen een paar dagen de kosten voor een paar jaar eruit. Of dit daadwerkelijk door het keurmerk komt? Nee. Dat komt door de tijd die ik investeer in klantenservice, de webshop, promotie en alle andere dingen. Ik zou eerder kopen bij iemand die een SSL verbinding heeft een geen keurmerk, dan een keurmerk en geen ssl certificaat. Het is inderdaad wat bob zegt (als ik me niet vergis dat dat bob was) het wekt een schijn van vertrouwen, maar die schijn hoeft niet perse vals te zijn. Je kan een shop zonder keurmerk ook vertrouwen als je goede ervaringen ermee hebt. Echter bevestigt het keurmerk dit vertrouwen. Ik heb laatst mijn eerste negatieve ervaring gehad via webwinkelkeur, een klant die heel erg overstuur was na 2 mails geen antwoord gekregen te hebben. Ik heb die mails nooit gekregen, heb contact opgenomen, bleek dat die klant het e-mail adres fout had gespeld. (volgens mij was het een concurrent) Klacht werd verwijderd door webwinkelkeur omdat de klant ook nog in zijn klacht aangaf niets besteld te hebben. (reden voor webwinkelkeur om het te zien als een ervaring van een "niet-klant" en deze dus te verwijderen)
Het baat noch schaadt. in mijn ogen

Een keurmerk krijg je al wanneer alleen je betaal pagina beveiligd is. Echter het invoeren van informaties voor het afrekenen hoeft niet beveiligd te zijn om een keurmerk te krijgen, was bij mij ook niet, toch gekregen. Daarna alsnog ssl op elke pagina geactiveerd.
Nou welk keurmerk was dat? Misschien ook wel fijn omdat er bij te zeggen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

35
Nou bij Webwinkelkeur EN bij Webshop Keurmerk krijg je ze echt niet cadeau. Uiteraard ligt het misschien net aan de controlerende persoon, maar cadeau krijg je het niet.

Waar Webshop Keurmerk al tevreden is met 14 dagen retourneren, moest het van Webwinkelkeur verandert worden in 14 dagen de tijd om retour aan te melden en 14 dagen de tijd om te retourneren.

En ja bij mij is de hele site versleuteld.
En ik heb ook al wat reviews binnen. Vandaar ook de overstap. In 2015 heb ik alleen nog webwinkelkeur.

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

37
Let op keurmerken

Als een webwinkel het keurmerk Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk heeft, belooft de webwinkel een bepaalde service, ook als er iets misgaat bij je bestelling. Eén van de voordelen van online shoppen bij een winkel met deze keurmerken is dat je naar een onafhankelijke geschillencommissie kunt stappen als je een geschil hebt met de webwinkel. Let wel op of de webwinkel wel echt lid is van het keurmerk.
Ze houden het overzichtelijk met 2 keurmerken.

@Zyra Waarom de overstap naar Webwinkelkeur?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

38
Jan Roelofsen schreef:
Let op keurmerken

Als een webwinkel het keurmerk Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk heeft, belooft de webwinkel een bepaalde service, ook als er iets misgaat bij je bestelling. Eén van de voordelen van online shoppen bij een winkel met deze keurmerken is dat je naar een onafhankelijke geschillencommissie kunt stappen als je een geschil hebt met de webwinkel. Let wel op of de webwinkel wel echt lid is van het keurmerk.
Ze houden het overzichtelijk met 2 keurmerken.

@Zyra Waarom de overstap naar Webwinkelkeur?
Allereerst de kosten en ten tweede ik heb er als webwinkelier ook iets meer aan (review systeem, mystery shopping) en ja bij de ander is het misschien leuk voor de klant, maar €195,- excl. voor een logo en verder doen ze niets? Dan is de keuze snel gemaakt.

Oja, ik zou i.v.m commissie het kunnen houden voor de klant. Nou, ik denk het niet. Mochten er klachten zijn worden deze gewoon opgelost. En om toch ergens aangesloten te zijn wat voor sommige consumenten een goed gevoel moet geven, dan Webwinkelkeur.

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

39
Elektrobert schreef:De Consumentenbond laat weten dat het belangrijk het is om bij een webwinkel met een keurmerk te kopen.

http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... 01401019_L
Die notabene geen keurmerk gebruikt op haar eigen webshop, een belachelijk lange verzendtijd heeft van 4!!! dagen. hoe meer je besteld hoe hoger de verzendkosten, last but not least, geen bestellingen verstuurd boven de € 400,-

De consumentenbond heeft voor mij afgedaan als belangenbehartiger van consumenten sinds deze club op basis van affiliatevergoeding autoverzekeringen verkoopt. Dan raak je IMHO je objectiviteit kwijt.

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

41
Denk dat het voor een consumentenbond die "onafhankelijk" wil zijn geen goed idee is een keurmerk op haar website te gebruiken.

Een probleem daarmee is dat als ze een keurmerk gebruiken ze daarmee een voorkeur voor een bepaald keurmerk uitspreken en de ander keurmerken daar problemen mee zullen hebben. Ze verliezen dan hun onafhankelijkheid.

De in jou ogen belachelijk lange verzendtijd van 4 dagen is jou mening. Dat jij morgen je bestelling verwacht is een verwachting die je hebt. Genoeg webshops waar de levering 2-4 dagen kan duren. Levertijd kan voor sommige producten een maatstaf zijn voor anderen niet.

Idem met het verhaal verzendkosten, dat is een verwachting die jij hebt, meer bestellen minder kosten. Vaak logisch is dat bij meer producten de verzendkosten ook hoger zijn. Ook dat is een keuze van een webshop en heeft meer te maken met concurrentie in die markt. Bij weinig concurrentie kun je verzendkosten eenvoudiger doorberekenen.

Waar je wel een punt hebt is als ze met affiliate vergoeding bepaalde aanbieders via hun site laten adverteren. Dan toorn je idd aan je onafhankelijkheid.

Re: De werkelijke toegevoegde waarde van een webwinkel keurm

42
@bbob - Achter de schermen werkt de consumentenbond al samen met diverse partijen. Waarom dat dan ook niet gewoon transparant op de website vermelden? Overigens hebben bekend partijen als Bol, Consumentenbond en Wehkamp natuurlijk geen keurmerk nodig, die partijen vertrouwen we toch al...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m