[dingetje] feedback

1
Goede avond,

Net begonnen
ik ben kort geleden begonnen met een webshop bouwen met een paar vrienden.
niet alleen een webshop voor onze idee maar ook die van anderen. we hebben een website laten bouwen. hij is nog niet helemaal af maar het komt wel in de buurt.

Miijn vraag
mijn vraag is willen jullie er eens naar kijken en tips en kritiek geven?
het is onze eerste dus we hebben nog weinig ervaring.

Het idee
het idee is dat we zelf producten verkopen. wat we ook willen is het verkopen van diensten zoals workshops, het laten maken van een piano. hoe we dat gaan doen? mensen kunnen zich aanmelden op onze site en hun diensten of producten kosteloos op onze website zetten. pas betalen wanneer iemand iets besteld. graag ook hier reactie denken jullie dat dit mogelijk is?

Link naar website.
http://www.dingetje.eu

al vast bedankt
matthijs

Re: [dingetjes.eu] feedback mijn eerste webwinkel

2
Gratis adverteren. Maar dus wel betalen als je iets verkoopt. Dat is dus niet gratis.

Wat is nu het uiteindelijke doel? Wat bied je meer dan Marktplaats om eens een dwarsstraat te nemen.

Ik vind het ook nog eens erg verwarrend. Als ik een IDEE heb dan heb ik een IDEE. Maar jullie verkopen PRODUCTEN en DIENSTEN. Naar mijn idee klopt er ergens iets niet, of ik begrijp de site gewoon niet, en dat is al knap op zich haha

Re: [dingetjes.eu] feedback mijn eerste webwinkel

3
Hoi,

Site ziet er fris uit maar ik weet zelf ook wel dat het dinsdag is, dat zou ik dus al verwijderen zodat er weer wat ruimte vrij komt :)

Verder zitten er aardig wat spelfouten op de site. Voorbeeldje
We hopen u en jouw snel terug te zien.
Buiten dat loopt het u/uw en jij/jouw gebruik ook door elkaar. Ben ik een u of ben ik een jij?

Ook kan ik niets terug vinden qua adresgegevens, kvk, btw nummer, etc. Ik begrijp het concept van de website niet helemaal maar ik moet (ga) dus mijn idee doorgeven op een anonieme site en deze site gaat er vandoor met mijn idee? Beetje zwartkijken maar ik ben dan ook een wantrouwige consument in deze ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [dingetjes.eu] feedback mijn eerste webwinkel

5
Site zorgde bij mij wel dat ik bleef hangen, maar het hele idee achter de site is mij ook helaas niet duidelijke. Je hebt het over ideeën dus in eerste instantie dacht ik dat ik niet op een commerciele site beland was. Echter kan ik wel naar de webwinkel waar jullie Apple producten aanbieden.. ik snap het niet helemaal:S

Voor de rest even je contactgegevens neerzetten en flink met de spellingscontrole eroverheen. Ik ben wel benieuwd wat jullie er van gaan maken. Dingetjes.eu vanwaar die naam?
http://www.seebuyplay.nl

Re: [dingetjes.eu] feedback mijn eerste webwinkel

6
bedankt voor jullie eerste reactie.

ik begrijp wat jullie bedoelen en we gaan er aan werken.

de taal fouten is stom. maar eerlijk we hebben er nog niet zo naar gekeken want we waren bezig met een concept.

wat mij duidelijk is geworden is dat we duidelijker moeten zijn met wat we precies bedoel en willen. we gaan het duidelijker maken en dan horen jullie nog van mij en hoopelijk snapen jullie dan wat we bedoelen.

wat betreft de ipod, dat was proef.

de naam? zo maar bedacht geen reden. we vonden het leuk klinken.

meer tip zijn altijd welkom. als jullie later nog eens kijken hoop ik dat het beter is.

bedankt.

Re: [dingetjes.eu] feedback mijn eerste webwinkel

7
De propositie "ideeën verkopen" tart de wetten van de logica. Je kunt een idee alleen verkopen als je vertelt wat het idee is. Maar als je eenmaal verteld hebt wat het idee is, ligt het op straat en is het geen stuiver meer waard. Zelfs wie nooit aan argumentatieleer heeft geroken, ziet die onmogelijkheid.

Als het "idee" een concreet product of een dienst is, wordt het moeilijk dan als het makkelijk kan. Dan wordt het idee in "Ons idee", "Hun idee" en "Jouw idee" vergezocht en een vlag die de lading niet dekt. Het superlatief "idee" is slechts een onduidelijk synoniem van "product of dienst". In plaats van "idee" had je dan evengoed de vage algemeenheid "concept" kunnen gebruiken.

Aangezien de site Dingetjes.eu heet, had je ook nog kunnen kiezen voor "ding" en "Ons ding", "Hun ding" en "Jouw ding". Maar dat is, wederom, een en al vaagheid voor iets dat Marktplaats en eBay veel concreter doen: hier kun je alles verkopen dat los en vast zit.

Re: [dingetjes] feedback

8
Iemand een goed idee aan jou verkopen? Denk het niet. Denk niet dat iemand met een goed die overtuigt is door enkele studenten met vrijwel geen ervaring.
En daarnaast gaat ook niemand snel zijn idee weggeven, en zullen mensen daar eerder patent opleggen of zul je veel meer informatie moeten geven dan zo simpele pagina..

Hoe zorgen jullie voor een succes voor een product van zomaar iemand? Enige ervaring met marketing zowel offline als online? en nog veel meer.

Daarnaast moeten ze ook nog een marge aanbieden aan jullie? Wat erop neer komt dat jullie gewoon affiliate publishers zijn. Heb je je daar wel is in verdiept?

Wat is daarnaast de meerwaarde dat andere webshops producten op jouw website zetten? Heb je enige bezoekers, bestel-systeem etc. Denk dat marktplaats 1000x beter zal zijn om de producten dan maar te verkopen.

En hoe zit het met ''Hun idee''? Begrijp dit ook niet precies.

Daarnaast vind ik de domeinnaam ook beetje raar met de diensten/producten die je aanbied.

Vind het design ook beetje standaard, denk niet dat je mensen hiermee zult lokken.

Ik begrijp eigenlijk de ''hele'' opzet niet echt van de website, maar wens jullie veel succes uiteraard.

Re: [dingetjes] feedback

9
Het idee is wel leuk, maar ookal hebben jullie alle kennis en middelen om een idee tot een product te maken zie ik dit niet snel gebeuren. Het kost zoveel tijd om van een idee een verkoopbaar product maken.

Als ik de site voor het eerst bekijk gaat eerst mijn aandacht naar de camera, het lijkt of de foto is vergroot en nog eens extra is verscherpt.

Dan ga ik verder lezen wat jullie voor me kunnen betekenen, want ik moet een idee hebben of ik wil iets willen kopen wat een ander heeft bedacht. Buiten de taalfouten, zou het bondig moeten zijn met een paar duidelijk steekwoorden. Men is heel snel weg als er iets niet snel duidelijk is.

Een .eu naam zou ik zelf niet snel nemen. Men is toch gewend aan .nl of een .com en al zijn er veel bezet bedenk toch iets unieks.

Het zou helpen als je al reeds ontwikkelde ideeën / producten op je site zet, een voorbeeld doet vaak volgen.