www.domedo.nl

1
Onlangs voor het eerst een webshop begonnen genaamd domedo.nl. Op dit moment verkoop ik vooral via bol.com, eigen site wil nog niet.

Hebben jullie tips omtrent mijn webpagina en hoe ik  marketing kan inzetten op een effectieve manier?

Alvast bedankt!
http://www.domedo.nl

Re: www.domedo.nl

2
Hi Sjoerd,

Waarom alleen Apple gerelateerde producten? Samsung heeft bijna de helft van de Nederlandse smartphone markt in handen. (zelf even zoeken naar onderzoek)
Daarnaast is het een product, die je op elke hoek van de straat kan aanschaffen en waarbij een onderscheidende factor vaak ontbreekt.
Je hebt geen gratis verzending, pas bij €20,00. Gezien de prijzen kom je vaak onder de €20,- uit. Dan betaal ik dus €1,95.
Waarom zou ik de producten op jouw website kopen? Er is vast wel een website (groot of klein) die gratis verzending aanbied en waarbij ik het product de volgende dag in huis heb. 

Als ik eerlijk ben, dan zou ik de website niet verder uitrollen, maar het houden bij Bol.com. 
Wellicht de website gebruiken voor een ander product. De basis staat redelijk. 

Aangaande de website, zou ik meer kleur gebruiken. Creëer een huisstijl en een professioneel logo. 

Feedback waar je wellicht niets aan hebt, maar een ongezouten mening die er bij mij uit moest. 

Groet 

Re: www.domedo.nl

3
Bedankt voor je reactie.

Zelf heb ik voor iPhone artikelen gekozen omdat ik een aantal jaar iPhones gerepareerd heb. Daarnaast wilde ik niet meteen veel artikelen aanbieden, zodat m'n voorraadwaarde niet uit de hand loopt. Wanneer het beter loopt ga ik uiteraard ook kijken naar de mogelijkheid om voor andere merken telefoon artikelen aan te bieden.

Ik heb eigenlijk bewust gekozen, om geen gratis verzending aan te bieden. Wanneer ik gratis verzending aanbied gaan mijn productprijzen omhoog. Daarnaast hoop ik op mijn huidige manier dat mijn potentiële klant meer producten bij mij afneemt. Ik zal er nog even over nadenken of gratis verzending aantrekkelijker overkomt bij de klant. Ik zou dit kunnen proberen met maand gratis verzending bijvoorbeeld.

Ik probeer iets extra aan de klant te geven door ondersteuning tijdens de reparatie te geven. Producten waar ik goedkoop aan kan komen maar niet aan mijn site gerelateerd zijn bied ik niet op mijn site aan maar alleen via bol.com, om het zo voor de klant overzichtelijk te houden.

Uitstraling zoals kleuren en logo ga ik nog aan werken. Dit vind ik ook iets wat beter moet.

Bedankt voor je feedback!
http://www.domedo.nl

Re: www.domedo.nl

4
Hi Sjoerd!

Zo te zien zit je een beetje in de dezelfde branche, dus dat het maakt wel interessant.
Mijn eerste indruk is niet heel denderend. Dat het niet zo loopt verbaast me niet zo heel erg, want het komt kaal en onbetrouwbaar over.

De slider bevat één slide en ziet er amateuristisch uit. De typografie van Comic Sans is wel wat achterhaald. Daarnaast ziet de footer er slordig uit. De gegevens van Domedo onderin zijn niet uitgelijnd. Alles is blauw, inclusief het '.nl' gedeelte in je logo en dan zie ik een rode button rechtsonderin de pagina.

Als de prijzen bij de concurrent hetzelfde zijn of zelfs ietsjes duurder, dan gaan mensen eerder daar naar toe, omdat de koopervaring daar stukken beter is.

Dit maakt overigens geen sense: "Bij elke bestelling ontvangt u een gratis iPhone gereedschapset indien nodig! "
Oh, dus je bied een extra cadeau aan bij elke bestelling, mááááár alleen als ze het willen. Wat is dat voor iets? Alsof mensen 'nee' zeggen tegen iets wat ze er gratis bij krijgen.

En dan dit: "Verder kunt u er van uit gaan dat uw bestelling binnen 1 a 2 werkdagen bij u thuis is afgeleverd." Allereerst is het 'uw', ipv 'u' en 'van uit' moet 'vanuit' zijn. Dat terzijde, mensen willen nergens vanuit gaan, die willen zekerheid. Dit komt alles behalve betrouwbaar over.

Probeer wat aan de vormgeving, teksten en het hele geheel te doen. Er is flink wat werk aan de winkel voor je ! ;)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.domedo.nl

5
Hallo Sjoerd,

Op dit moment is de uitstraling van je website nog niet heel professioneel. Dat heeft een negatief effect op de betrouwbaarheid van je webwinkel.

De tekst is niet overal even makkelijk/ prettig leesbaar. Ik zou minder vetgedrukt weergeven.

Verder zie ik her en der wat spelfouten.

Je adresgegevens worden wat vreemd weergegeven.

Snel naar je beginpagina, dat is zonde van de ruimte.

Wat ook opvalt is dat je veel afwisselt in aanspreekvorm (u/je), zelfs binnen dezelfde zin.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: www.domedo.nl

7
Bedankt voor jullie kritische blik. Ik kan me vrijwel in alle punten vinden die jullie opsommen.

Ik ga er de komende tijd aan werken, zodat mijn site professioneler en betrouwbaarder overkomt. 

Nogmaals bedankt voor jullie tijd!
http://www.domedo.nl

Re: www.domedo.nl

8
sjoerd93 schreef:Bedankt voor jullie kritische blik. Ik kan me vrijwel in alle punten vinden die jullie opsommen.

Ik ga er de komende tijd aan werken, zodat mijn site professioneler en betrouwbaarder overkomt. 

Nogmaals bedankt voor jullie tijd!
Wat goed om te horen dat je ermee aan de slag gaat. Er is flink wat werk aan de winkel, maar dat moet vast en zeker goedkomen.
Houd ons op de hoogte ! ;)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: www.domedo.nl

9
Bolino schreef: En dan dit: "Verder kunt u er van uit gaan dat uw bestelling binnen 1 a 2 werkdagen bij u thuis is afgeleverd." Allereerst is het 'uw', ipv 'u' en 'van uit' moet 'vanuit' zijn.
Vanuit hoort i.d.d. aan elkaar maar het u en uw gebruik in de zin is echter wel correct.