Feedback gevraagd

1
Afgelopen week is onze nieuwe webshop gelanceerd, hierin worden spelen eigenlijk twee/ drie onderdelen een belangrijk rol. Namelijk; de academy, de shop en het blog.

De ontvangst is erg goed geweest en er blijkt zeker behoefte te zijn aan de berichten die wij publiceren. Natuurlijk is het daarnaast ook niet onbelangrijk dat de shop goed gaat lopen zodat we e.e.a. ook vol kunnen houden.  Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback, de site is: http://www.lpspeler.nl

Re: Feedback gevraagd

2
Bijzonder product. Weer eens wat anders.

Nog voordat ik in de webwinkel kom, vraag ik mij af waarom je voor een nieuwsbrief aanmelding vraagt om zowel voor- en achternaam... Meestal wil je de drempel zo laag mogelijk houden.

Ik mis complete adresgegevens in je shop.

Je wisselt af tussen u/ je.

Je retourvoorwaarden voldoen niet aan de wettelijke eisen.

Je klantvoordelen zijn weinig concreet (muv gratis verzending)

Je algemene voorwaarden voldoen niet aan de wet.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback gevraagd

3
Dank je voor de feedback.

Voor de nieuwsbrief heb ik inderdaad lang getwijfeld of ik de naamvelden zou gebruiken. Misschien is het beter om deze weg te laten, bij de pop-up in de academy zijn deze ook niet aanwezig omdat ik dit minder bij een pop-up vond passen.

Wat betreft de adresgegevens, die staan op de contactpagina. Compleet met telefoon, e-mail, KvK en BTW.

U en je, dat is inderdaad wel belangrijk om daar meer consistentie in te hebben. Dit ga ik ook even nalopen.

Qua retourvoorwaarden en algemene voorwaarden zal ik eens goed gaan kijken wat er niet klopt.

Re: Feedback gevraagd

4
monster_beetle schreef:Qua retourvoorwaarden en algemene voorwaarden zal ik eens goed gaan kijken wat er niet klopt.
O.a. deze zin klopt niet:
U kunt uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst retourneren, nadat wij het product weer in goede staat en in de originele verpakking hebben ontvangen wordt uw geld direct teruggeboekt.
Het moet zijn: 14 dagen na herroeping / melding.


2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Dit is wettelijk niet toegestaan bij verkoop aan consumenten. Restitutie dient binnen 14 dagen na melding plaats te vinden.

De contactpagina heb ik over het hoofd gezien. Was me niet direct opgevallen in het submenu. Daar is de info in ieder geval compleet.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback gevraagd

5
Hi Monster,

Wat mij het eerste opvalt is het 'flatdesign', het is strak en sluit opzich wel goed aan op je producten.
Het nadeel is wel dat je webshop totaal niet naar voren komt. Als ik de site bezoek, zou ik niet in eerste instantie zeggen dat het (ook) een webshop is/bevat.

Het gedeelte onder de grote fullwidth banner met 'Bezoek onze website' valt niet op. De tekst "Ga naar deze shop" is bijna niet te lezen. Dat witte pijltje om automatisch naar beneden te scrollen is fancy, maar heeft verder weinig toegevoegde waarde. De meeste mensen hebben wel een Full HD-scherm, waardoor ze zelf zien dat er meer content aanwezig is als ze scrollen.

Verder vind ik de gehele website zo 'licht'. De afbeeldingen, de overige teksten, het valt niet op. Begrijp me niet verkeerd, het moet flat zijn en blijven en geen 'carnavalfestival' worden ;), maar dit kijkt niet fijn. Om een voorbeeld te geven, die 5 plaatjes van Draaitafels, Naalden, Headshells e.d., leuke witte strakke laag overheen, maar valt niet op. Kijk of je wat kunt doen hieraan, want de rest van de website/webshop ziet er goed verzorgd uit ;)

Groetjes
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Feedback gevraagd

6
De twee punten van webwinkelmeerwaarde heb ik meteen even veranderd.

Bolino, bedankt voor je opmerkingen. Dat zijn inderdaad punten waar ik ook nog een beetje over zat te tobben. Dus goed om te horen hoe jij dit ziet.

Wat betreft het "zachte" een zachte en wat vriendelijkere uitstraling is wel een bewuste keuze geweest. De manier waarop dit te rijmen is met de knoppen is inderdaad nog een puzzel, deze vallen zo niet heel erg op. Dat heb ik van meer mensen gehoord en is wel een dingetje dat is nog erg lastig vind.

De verwijzing naar de shop op de homepage is in dezelfde categorie, ik doel enigszins op mensen die informatie zoeken over vinyl en er graag mee willen beginnen of zich verder willen ontwikkelen. Op dat gebied is het ook de bedoeling om een soort van autoriteit te worden, in plaats van dat het weer de zoveelste shop is. Alleen mag de shop niet ondergesneeuwd raken hierdoor. Dit is ook iets wat nog wat denkwerk vraagt, hoe deze balans te bereiken. Zeker op de homepage.

Re: Feedback gevraagd

7
monster_beetle schreef:De verwijzing naar de shop op de homepage is in dezelfde categorie, ik doel enigszins op mensen die informatie zoeken over vinyl en er graag mee willen beginnen of zich verder willen ontwikkelen. Op dat gebied is het ook de bedoeling om een soort van autoriteit te worden, in plaats van dat het weer de zoveelste shop is. Alleen mag de shop niet ondergesneeuwd raken hierdoor. Dit is ook iets wat nog wat denkwerk vraagt, hoe deze balans te bereiken. Zeker op de homepage.
Als jij voldoende interessante en waardevolle content plaatst, vinden de meeste bezoekers het geen probleem als je duidelijk verwijst naar je webshop, bijvoorbeeld door middel van een opvallende knop of call to action. Zorg er wel voor dat een potentiële koper direct terechtkomt op een relevante pagina in je webshop en niet op de homepage (bijvoorbeeld bij advertenties, etc.).
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback gevraagd

8
monster_beetle schreef:De twee punten van webwinkelmeerwaarde heb ik meteen even veranderd.

Bolino, bedankt voor je opmerkingen. Dat zijn inderdaad punten waar ik ook nog een beetje over zat te tobben. Dus goed om te horen hoe jij dit ziet.

Wat betreft het "zachte" een zachte en wat vriendelijkere uitstraling is wel een bewuste keuze geweest. De manier waarop dit te rijmen is met de knoppen is inderdaad nog een puzzel, deze vallen zo niet heel erg op. Dat heb ik van meer mensen gehoord en is wel een dingetje dat is nog erg lastig vind.

De verwijzing naar de shop op de homepage is in dezelfde categorie, ik doel enigszins op mensen die informatie zoeken over vinyl en er graag mee willen beginnen of zich verder willen ontwikkelen. Op dat gebied is het ook de bedoeling om een soort van autoriteit te worden, in plaats van dat het weer de zoveelste shop is. Alleen mag de shop niet ondergesneeuwd raken hierdoor. Dit is ook iets wat nog wat denkwerk vraagt, hoe deze balans te bereiken. Zeker op de homepage.
Ik moet meteen denken aan een veelgebruikte slogan: "Meer dan alleen een huppeldepup'. De zachte uitstraling / flatdesign is strak. Misschien wel iets té strak. Het concept is zeker niks mis mee. Je wilt je onderscheiden door ook een informatiebron te creëeren tov het publiek. Dat ze gelijk ook wat kunnen bestellen in de shop is een mooie aanvulling.
Mijn advies, ga met de kleuren spelen. De afbeeldingen zijn goed, maar de effecten en lagen die eroverheen geknald zijn verdoezelen dit. Dat is zonde! ;) Je kan namelijk ook een flatdesign maken met volle kleuren, het is maar niet hoe je hier tegenover staat. Je zou zelfs kunnen overwegen om 2 hoofdkleuren te pakken. 2 uit je logo bijvoorbeeld en die verwerken bij de rest van je website. Dan maak je écht een huisstijl voor jezelf en bouw je je eigen imago op.
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Feedback gevraagd

9
Het creëren van een duidelijk herkenbaar merk is inderdaad ook iets wat ik wil bereiken. Een duidelijke stijl en look en feel, zijn ook leuke dingen om mee te stoeien, om dit van de academy naar de de shop over te plaatsen is ook een leuke uitdaging.

Qua links naar de shop. Ik doe dat nu wel in de artikelen in de academy, maar een duidelijkere knop hierbij kan denk ik inderdaad zeker geen kwaad. Een iets duidelijkere call-to-action inderdaad.