Re: www.brownieboodschap.nl

64
BrownieBoodschap schreef:Wat is een goed percentage qua conversie voor je webshop?
Dat ligt er maar net aan in welke branche / wat voor product en waar je het gros van je bezoekers vandaan haalt. In het begin met enkele tientallen bezoekers is het eigenlijk heel moeilijk te bepalen omdat je met 10 bezoekers van bijvoorbeeld Facebook en 1 koper al 10% zou hebben (vanuit 1 bron) maar dat is natuurlijk niet betrouwbaar en niet valide.
Heel grof tussen de 1 en 10% is in veel gevallen vrij normaal en ik denk 2% a 3% gemiddeld, maar dat is slechts een wilde gok gebaseerd op mijn ervaringen.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.brownieboodschap.nl

65
@Volup, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Ik heb vandaag de over ons pagina herschreven. Kort, maar krachtig vind ik. Hoor graag wat jullie ervan vinden? Ik ben er best trots op namelijk, maar het kan zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

66
Hi,

Heb even gekeken naar de website en het volgende viel mij op:

1.Logo is niet of nauwelijks zichtbaar. Daarnaast redirect die naar home, maar is boven het logo ook "home" te zien. Lijkt mij een beetje dubbel op. 
2.De home en algemene voorwaarden staan zowel boven als onderaan de website, waarom? Zou je de zoekfunctie niet vervangen met winkelwagen?
3. Zoekfunctie voor één product? Lijkt mij wat overbodig. 
4. Over ons pagina sluit niet aan met de rest van de website. Komt voornamelijk door de groene rondjes. (paint?)

Waarom is er niet gekozen voor een onepage webshop? Gewoon simpel eerst een header, dan het product en daaronder de mogelijkheid af te rekenen?
Nu heb je een productpagina met één product.

Groet

Re: www.brownieboodschap.nl

67
RVD2016 schreef:Hi,

Heb even gekeken naar de website en het volgende viel mij op:

1.Logo is niet of nauwelijks zichtbaar. Daarnaast redirect die naar home, maar is boven het logo ook "home" te zien. Lijkt mij een beetje dubbel op. 
2.De home en algemene voorwaarden staan zowel boven als onderaan de website, waarom? Zou je de zoekfunctie niet vervangen met winkelwagen?
3. Zoekfunctie voor één product? Lijkt mij wat overbodig. 
4. Over ons pagina sluit niet aan met de rest van de website. Komt voornamelijk door de groene rondjes. (paint?)

Waarom is er niet gekozen voor een onepage webshop? Gewoon simpel eerst een header, dan het product en daaronder de mogelijkheid af te rekenen?
Nu heb je een productpagina met één product.

Groet
1. Dat gaan we binnenkort aanpassen.
2. De zoekfunctie kan ik helaas niet vervangen door een winkelwagen.
3. Ik kan de zoekfunctie niet uitschakelen op deze website, helaas.
4.  Welke kleur zou je de rondjes dan maken? Maar wat vind je van de opzet, dat is voor mij even het belangrijkste namelijk.
Omdat er in de toekomst meerdere producten gaan komen.
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

70
Door het verwijderen van de slider, mis je in dit geval wat van de beleving. Ik zou een grotere foto toevoegen.
Dan heb je als bezoeker gelijk minder het idee dat je een lap tekst moet gaan lezen...

Het idee/ recept zou je ook wat speelser kunnen weergeven, bijvoorbeeld op een post it, of schrijfblokje. Dit breekt de langere tekst wat. Vergeet niet dat je je met de homepage een (goede eerste) indruk wilt geven, niet zozeer het concept helemaal verklaren.

Daarbij, de foto die je nu laat zien, toont de brownies niet heel duidelijk (wel de verpakking), doordat deze aan de donkere kant is.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: www.brownieboodschap.nl

71
Ik vond de slider alleen veel te groot overkomen, dus vandaar dat ik hem heb weggehaald.

Dat is wel een goeie tip, gaan we wat mee doen.

We willen op die foto het concept laten zien, bij de brownies staat echt het product centraal. Is die wel goed?
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

72
BrownieBoodschap schreef:Ik vond de slider alleen veel te groot overkomen, dus vandaar dat ik hem heb weggehaald.

Dat is wel een goeie tip, gaan we wat mee doen.

We willen op die foto het concept laten zien, bij de brownies staat echt het product centraal. Is die wel goed?
De foto wel goed, en wat nu te doen met de slider? Ik vind hem zo echt overzichtelijker namelijk.
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

76
Je SEO ziet er op het eerste oog redelijk uit. Je kan niet verwachten dat je binnen een korte periode al gelijk hoog in Google komt te staan, dat heeft tijd nodig. ALs ik zoek op je URL in Google dan kom ik hits tegen van andere forums, bedrijvenpagina's, telefoongids etc etc. Dus dat is goed. Controleer je of je overal Anchor Text toepast, metadata is interessant, maar dat telt niet meer helemaal mee. Anchor Text is belangrijker ;)

Op je Homepagina is een grote witte ruimte boven de tekst 'Bestel hier brownies met jouw persoonlijke boodschap'. Toevallig mee aan het sleutelen?
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: www.brownieboodschap.nl

77
Bolino schreef:Je SEO ziet er op het eerste oog redelijk uit. ALs ik zoek op je URL in Google dan kom ik hits tegen van andere forums, bedrijvenpagina's, telefoongids etc etc. Dus dat is goed.
Maar klanten zoeken niet op url...
Het gaat juist om de relevante trefwoorden voor jouw product. Juist daar lijkt mij verbetering mogelijk.
Zorg ervoor dat je weet welke keywords jouw doelgroep gebruikt. Verwerk deze vervolgens meer in de website.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: www.brownieboodschap.nl

78
WebwinkelMeerwaarde schreef:
Bolino schreef:Je SEO ziet er op het eerste oog redelijk uit. ALs ik zoek op je URL in Google dan kom ik hits tegen van andere forums, bedrijvenpagina's, telefoongids etc etc. Dus dat is goed.
Maar klanten zoeken niet op url...
Het gaat juist om de relevante trefwoorden voor jouw product. Juist daar lijkt mij verbetering mogelijk.
Zorg ervoor dat je weet welke keywords jouw doelgroep gebruikt. Verwerk deze vervolgens meer in de website.
Klanten niet, maar ik wel. Het is slechts een indicatie om een idee te krijgen hoe op welke websites jouw URL vermeld staat. Dat je er verder weinig aan hebt, begrijp ik ;)
Keywords moet je binnen je webshop pakket verwerken, de <meta>-tag van keywords heeft geen invloed op de zoekmachine.
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: www.brownieboodschap.nl

79
Bolino schreef:Je SEO ziet er op het eerste oog redelijk uit. Je kan niet verwachten dat je binnen een korte periode al gelijk hoog in Google komt te staan, dat heeft tijd nodig. ALs ik zoek op je URL in Google dan kom ik hits tegen van andere forums, bedrijvenpagina's, telefoongids etc etc. Dus dat is goed. Controleer je of je overal Anchor Text toepast, metadata is interessant, maar dat telt niet meer helemaal mee. Anchor Text is belangrijker ;)

Op je Homepagina is een grote witte ruimte boven de tekst 'Bestel hier brownies met jouw persoonlijke boodschap'. Toevallig mee aan het sleutelen?
Bedankt voor de tips! Is het handig om een goeie SEO tekstschrijver in de hand te nemen, of is er genoeg kennis op de markt om dit zelf te kunnen doen?
Kan je een printscreen maken van de witte ruimte?
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

80
Bolino schreef:Je SEO ziet er op het eerste oog redelijk uit. Je kan niet verwachten dat je binnen een korte periode al gelijk hoog in Google komt te staan, dat heeft tijd nodig. ALs ik zoek op je URL in Google dan kom ik hits tegen van andere forums, bedrijvenpagina's, telefoongids etc etc. Dus dat is goed. Controleer je of je overal Anchor Text toepast, metadata is interessant, maar dat telt niet meer helemaal mee. Anchor Text is belangrijker ;)

Op je Homepagina is een grote witte ruimte boven de tekst 'Bestel hier brownies met jouw persoonlijke boodschap'. Toevallig mee aan het sleutelen?
Bedankt voor de tips! Is het handig om een goeie SEO tekstschrijver in de hand te nemen, of is er genoeg kennis op de markt om dit zelf te kunnen doen?
Kan je een printscreen maken van de witte ruimte?
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

81
Teksten schrijven kun je vast wel zelf. Je weet ook waar je op gevonden wilt worden. Die woorden en synoniemen laat je gewoon in de tekst terugkomen en dan komt het wel goed. 
En een goede seo schrijver kan het misschien beter maar of het echt een goede is dat weet je pas na maanden en voor hetzelfde geld (of duurder) kan je maar zo een slechte ingehuurd hebben en merk je niets.

Re: www.brownieboodschap.nl

82
Ik zou vooral waarde hechten aan het vaststellen van relevante keywords/ zoektermen. Met een goed onderzoek kan je vervolgens veel dingen zelf, zoals paginatitels instellen, h tags, kernwoorden terug laten komen in teksten, beschrijvingen, koppen, menukoppen en natuurlijk in gerelateerde content.

Er zijn ontzettend veel (marketing)bureau's die het voor je zouden kunnen doen. Maar de basis kan je best zelf. Ook daar zijn best veel artikelen over geschreven (o.a. op onze website, maar ook google is je vriend). Verdiep je in je doelgroep en probeer vanuit hem/ haar te denken.

Succes.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: www.brownieboodschap.nl

83
BrownieBoodschap schreef:
Bolino schreef:Je SEO ziet er op het eerste oog redelijk uit. Je kan niet verwachten dat je binnen een korte periode al gelijk hoog in Google komt te staan, dat heeft tijd nodig. ALs ik zoek op je URL in Google dan kom ik hits tegen van andere forums, bedrijvenpagina's, telefoongids etc etc. Dus dat is goed. Controleer je of je overal Anchor Text toepast, metadata is interessant, maar dat telt niet meer helemaal mee. Anchor Text is belangrijker ;)

Op je Homepagina is een grote witte ruimte boven de tekst 'Bestel hier brownies met jouw persoonlijke boodschap'. Toevallig mee aan het sleutelen?
Bedankt voor de tips! Is het handig om een goeie SEO tekstschrijver in de hand te nemen, of is er genoeg kennis op de markt om dit zelf te kunnen doen?
Kan je een printscreen maken van de witte ruimte?
http://i.imgur.com/OO6mmaq.png
Ik houd het even bij een link, anders is het plaatje te groot

Dit bedoel ik, ik heb geen idee hoe andere mensen hier over denken, maar dit is loze ruimte. Dit gebied trekt geen aandacht, helemaal niets. Het is misschien een idee om je 'Bestel hier-regel' wat groter te maken of een mooie typografie mee te geven. Vind ik dan ;)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: www.brownieboodschap.nl

87
BrownieBoodschap schreef:We gaan dit weekend weer eens wat aanpassingen doen.

Na de zomer hebben we de eerste horeca klant ook al bereikt, dus de zaken gaan goed op dit moment. Daarnaast ook volop bezig om een 2e brownie variant te maken.
Wat goed om te horen zeg!
Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat zo'n product verkopen zou aanslaan. Zo zie maar weer, als je iets unieks verkoopt wat je goed kan overbrengen aan je publiek dat je ver kan komen :)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: www.brownieboodschap.nl

89
We gaan ons nog meer focussen op de horeca, dus nu ook een aparte categorie op de website gemaakt ( brownies in de horeca ). Wat vinden jullie daarvan?

We zitten erover na te denken om de overstap te maken naar Weebly, hoe is jullie ervaring hiermee voor een webshop?
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl

Re: www.brownieboodschap.nl

90
BrownieBoodschap schreef:We zitten erover na te denken om de overstap te maken naar Weebly, hoe is jullie ervaring hiermee voor een webshop?
Weebly voor een webshop moet je echt niet doen, daar is de software niet geschikt voor en ook veel te beperkt. Het beste wat je kan doen is ergens een Magento of Opencart hosting af te nemen, deze partij laten zorgen voor de installatie, beveiliging en het up-to-date houden van alles. Daarbij koop je dan een mooi thema (http://themeforest.net/category/ecommerce/magento), die wil de hoster vast ook nog wel voor je installeren. Hierbij betaal je €25 euro per maand (wij bieden dit bijvoorbeeld aan, maar er zijn nog veel meer partijen), en dan nog de kosten voor het thema - het opzetten van de webshop kan je van daaruit makkelijk zelf doen. 
Het is even een investering, maar je kan zo veel meer met je winkel en de professionaliteit betaald zich echt wel uit in omzet! Je concept is goed, enkel de uitwerking nog. Het is op dit moment heel omslachtig om werkelijk wat op je site te bestellen - dat proces moet zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. Daarbij (en ik merk dat ik in herhaling aan het vallen ben op dit forum), als je niet het geld hebt om het professioneel op te zetten (POWERED BY CCV SHOP SOFTWARE WEBSHOP), dan is het misschien verstandiger om het helemaal niet te doen. Ik zou zelf nooit wat bestellen op een site die niet eens dit soort dingen geregeld heeft, maar ik ben niet heel objectief daarin - dat moet ik er wel bij vermelden.
In ieder geval succes met je site! Hopelijk kan je iets met mijn opmerkingen.
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!