Webshop ter uitbreiding gezocht

1
Hallo medeforummers,

Zo'n 3 jaar geleden heb ik samen met een kameraad via dit forum een webwinkel gekocht, welke zich momenteel goed heeft ontwikkelt. In de tussentijd zijn er nog enkele aankopen geweest, waardoor we nu zo'n 5 webwinkels bezitten. Deze zijn, op 1 na, allemaal op basis van dropshipping. Het werken op deze manier bevalt erg goed en we zijn momenteel aan het kijken naar mogelijke uitbredingen. Uiteraard hebben we enkele wensen / eisen, te weten:

- Geen 13 in het dozijn shops met telefoonhoesjes, e-sigaretten en elektronica. 
- Liefst dropshipping, maar een eigen voorraadshop mag ook indien het assortiment niet te ruim is. 
- Geen shops die snel zijn opgezet en weer verkocht moeten worden. 
- De shops met 'enorm veel potentie, maar tijdgebrek' zijn ook niet aan ons besteed. 
- Bewezen levensvatbaar, dus omzetten en uiteindelijk winst uiteraard. Meeste shops in ons segment hebben rond  de 30.000 - 75.000 euro omzet. 
- Niet alleen maar gekochte omzet via Adwords. (Zelf halen we meer dan 80% van de omzet gewoon organisch)
- Minimaal 2 jaar oud. 
- Budget: 10.000 a 15.000 euro. Iets meer kan ook, maar dan moeten we dat bekijken. 
- We hebben altijd zo'n 1 a 1,5-2 keer de netto jaarwinst betaald, dat is een beetje de richtlijn die we hebben. 

Alle shops die we hebben voldoen aan bovenstaande. In grote lijnen zal een eventuele nieuwe aankoop hieraan moeten voldoen, al is er altijd ruimte om dingen te bespreken. 

Iets passends? We horen het graag. 

Groet, 

Roel

Re: Webshop ter uitbreiding gezocht

2
Hi Roel,
even uit interesse. Het zou mij verbazen als iemand een webshop verkoopt voor zijn/haar 1 jaar netto winst.
Waarom zou je dat doen? Is toch zonde.

zijn dit dan vooral mensen die op zoek zijn naar iets anders? Of hoe gaat dat in jouw ervaring.
Zou zelf mijn shop no way voor 1 jaar winst verkopen; dan draai ik hem liever 1 jaar door ;).

Re: Webshop ter uitbreiding gezocht

3
Zou zelf mijn shop no way voor 1 jaar winst verkopen; dan draai ik hem liever 1 jaar door
1 jaar winst is zelfs vrij ruim vind ik. En je kan wel doordraaien maar dat kost je ook tijd.

Re: Webshop ter uitbreiding gezocht

4
Bertje, 

Er zijn mensen die een shop voor 'erbij' beginnen en welke vervolgens wel groeiende zijn. Wat ik geregeld tegenkom is dat mensen uiteindelijk dusdanig veel tijd kwijt zijn aan het runnen van de shop, dat ze ofwel minder moeten gaan werken, of de shop willen verkopen. Minder werken durven veel mensen niet aan in deze tijd, dus dan kiest men soms voor verkoop. Zo houdt hij of zij toch een mooi bedrag over aan de shop en is het niet voor niks geweest. 

Overigens gaat het ons niet eens zozeer om de prijs, het gaat veel meer om het totaalplaatje. Wat is het perspectief, hoe is een en ander georganiseerd? Dat zijn zaken die minstens even belangrijk zijn, zo niet nog belangrijker. Dus of het nou 1, 1,5 of eventueel hoger is hangt volledig af van het totaalplaatje. 

Groet, 

Roel
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.