Wie komt aan de deur bij TNT?

1
Naar aanleiding van de vragen en reacties bij DHL 4 You vraag ik me eigenlijk af of Selektvracht niet ook deels voor TNT werkt? Hier komt TNT altijd zelf maar het bedrijf heeft zoveel verschillende oplossingen dat ik me voor kan stellen dat het bij de niet standaard opties als Pakjegemak of andere diensten van TNT niet veel anders is? Werkt Selektvracht niet ook voor alle concurrenten als UPS en TNT?
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

2
Op het forum van de Economische Voorlichtingsdienst (EVD), een agentschap van het ministerie van Economische Zaken, vind je een reactie van iemand die zelf bij TNT werkt. Hieruit lijkt te blijken dat het afhankelijk is van de distributiecentra van TNT en de wijken waarin bezorgd wordt. Voor de ene wijk heeft TNT zelf vaste bezorgers, voor de andere worden koeriersdiensten ingehuurd.

http://forum.evd.nl/index.php?board=28; ... adid=18499
StoreCore.io

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

4
Betreffende Selektvracht ben ik het met Wouter eens. Kan me niet voorstellen dat TNT bij DHL aanklopt. Maar de TNT werkt al bijna net zo. Ze huren idd lokale koeriers jongens in. Die jongens die hier komen, hebben het ook wel es gezegd. Dat zijn soms kleine zelfstandigen. Volgens mij worden ze ook per poststuk betaald. Net als die lui die met een auto vol van Selekt rondrijden dus.

Je komt er alleen niet achter wie het precies zijn volgens mij. Op de barcode stickervellen die ze hier achter lieten stond als "opdrachtgever van deze afhaalopdracht" een naam met adres. Maar die naam kon ik nergens terug vinden en als ik het adres google kom ik gewoon op het pakketdistributie kantoor van de TNT uit.

Ik was trouwens wel verbaasd dat men hier zo verbaasd was over het DHL/Selectvracht verhaal. Dacht dat dat wel bekend was.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

5
Eigenlijk is het bij DHL 4 You dus wél duidelijk wie er aan je deur komt (Selektvracht) en bij TNT dus niet? Natuurlijk is dat gechargeerd want uiteindelijk is het veel belangrijker of je een serieuze passionist hebt, of een zure zeurpruim die over een half uur een afspraak heeft en er snel nog ff een bezorginkje op zn brommertje doorramt. Maar theoretisch heb je dus meer info bij DHL 4 You?
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

6
Dirkjan schreef:Eigenlijk is het bij DHL 4 You dus wél duidelijk wie er aan je deur komt (Selektvracht) en bij TNT dus niet? Natuurlijk is dat gechargeerd want uiteindelijk is het veel belangrijker of je een serieuze passionist hebt, of een zure zeurpruim die over een half uur een afspraak heeft en er snel nog ff een bezorginkje op zn brommertje doorramt. Maar theoretisch heb je dus meer info bij DHL 4 You?
Het maakt geen verschil. DHL noemt het Selekt, TNT noemt het TNT. Maar je krijgt gewoon "losse dames of heren". Als je geluk hebt is het iemand die wel zelf een echt bedrijf heeft en dus nog enigszins echt professioneel voor zijn brood bezig is. Als je pecht hebt, krijg je (vooral bij Selekt) een luie student of iemand anders met wat tijd over die die tijd vandaag liever besteed aan in bed bljiven of wat anders en dan vervolgens de dag erna dubbele aantal pakketten moet doen ofzo en er dan maar met de pet naar gooit. Want ach, als het niet bevalt, stop je er weer mee.

Maar ik denk dat het vrij normaal is in de vervoerders wereld. We hebben hier ook wel eens GLS jongens aan de deur gehad die zeiden dat ze zelfstandig waren. Die rijden dus wel voor GLS maar ik neem aan dat die dan ook op een soort van provisie basis werken en dus niet echt GLS werknemer zijn .

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

7
Dirkjan schreef:Eigenlijk is het bij DHL 4 You dus wél duidelijk wie er aan je deur komt (Selektvracht) en bij TNT dus niet? Natuurlijk is dat gechargeerd want uiteindelijk is het veel belangrijker of je een serieuze passionist hebt, of een zure zeurpruim die over een half uur een afspraak heeft en er snel nog ff een bezorginkje op zn brommertje doorramt. Maar theoretisch heb je dus meer info bij DHL 4 You?
Bij selektvracht rijden ze niet met brommertjes, het heeft altijd minimaal 4 wielen. ;)
Zo kun je bij iedere vervoerder wel een zuurpruim tegen komen.
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

8
Ik heb contact gehad met TNT pakketservice. Ze geven zelf aan dat er grotendeels mensen van TNT actief zijn maar dat er inderdaad ook andere koeriers actief zijn. Deze zijn op dat moment wel echt actief voor TNT. Ze zullen bij het aanbellen dan ook naar alle waarschijnlijkheid wel een TNT-jasje dragen (even gemiddeld genomen) en er wordt hier dus wel gewerkt aan een voor de klant zo herkenbaar mogelijke oplossing.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

9
Dirkjan schreef:Eigenlijk is het bij DHL 4 You dus wél duidelijk wie er aan je deur komt (Selektvracht) en bij TNT dus niet?
Duidelijk is het pas als je het dan ook Selektvracht 4 You of gewoon Selektvracht noemt. Diensten via de voordeur DHL For You en DHL Servicepoint verkopen en ze vervolgens via de achterdeur Selektvracht uitvoeren, is eerder misleidend dan duidelijk.

Dat het achteraf vanzelf wel duidelijk wordt, door de feitelijke bezorging, is geen excuus. Dan is het te laat, want je hebt gekozen en betaald voor de A-klasse service van een A-merk. Het te gelde maken van merkenmeerwaarde is vooral interessant voor marketeers, niet voor afnemers van de diensten.
StoreCore.io

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

10
Ward schreef:Duidelijk is het pas als je het dan ook Selektvracht 4 You of gewoon Selektvracht noemt.
Helemaal eens Ward, daarover zitten we helemaal op een lijn! Dat is het andere topic. In dit topic vraag ik me af of ze ook onduidelijker (misleidender?) zijn dan de concurrent. Zie ook mijn laatste reactie over het telefoontje naar TNT pakketpost.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

12
Bij DPD is het nog erger, daar komen altijd Polen aan de deur die geen woord Nederlands spreken... Dan heb ik liever een huisvrouwtje met een volgestopte Fiat Panda.

Maarja, des te goedkoper des te minder je mag verwachten...

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

14
vince75 schreef:Subconet is het subcontractor gedeelte van TNT en verzorgd voor een groot deel van TNT de pakketbezorging.
De vereisten was ik hier en daar al tegengekomen maar dit duidelijke filmpje nog niet. Samengevat lijkt het mij, dat de vereisten om voor TNT te werken, behoorlijk hoger zijn dan die van concurrenten? Mijn stelling dat je bij de TNT niet weet wie voor je deur staat gaat dan niet echt meer op. De vereisten zijn zo pittig dat het verschil tussen een TNT medewerker en freelancer niet bijzonder groot meer is? Webwinkels met andere ervaringen?
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

15
Het enige verschil is het contract met de chauffeur. Waar sommigen in vaste dienst zijn, zijn anderen ZZP-er of in dienst van een koeriersbedrijf. De consument zal het verschil niet zien, op misschien een logo op de bus na. De ZZP-ers en mensen in dienst van het koeriers bedrijf hebben namelijk wel een TNT uniform aan.

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

16
De (ingehuurde) TNT bezorger die hier komt rijd anders ook gewoon in een aftands roestige ouwe VW bus. Het is een aardige jongen die meer moeite doet dan andere bezorgers, zeker meer moeite dan die lui die in een echte TNT bus rijden. Maar echt hoge standaard... mwoah, niet dus.

Maar inderdaad wel netjes in een TNT jasje en shirt.

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

17
Nou volgens mij rijd de bezorger hier punt 1 niet in zo grote bus maar een kleinere VW busje en punt 2 heb ik nog nooit gezien dat er van die planken langs de zijkant hangen. En anders worden die nooit gebruikt volgens mij want alles ligt altijd los in de wagen.

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

18
Offtopic misschien. Ik doe het wel vaker en heb nu ook doordat ik er geinteresseerd in raakte, er over geblogged. Enkelen van jullie had ik al via PB gevraagd of ze dit vervelend vinden en dat vond gelukkig niemand. Het is lastig om alle credits te geven, waar deze horen, maar een 'dankjewel voor de medewerking' lijkt me wel duidelijk.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

19
Dirkjan, we kunnen dat als webwinkeliers alleen maar toejuichen. De grote vervoerders ontlenen hun autonome groei in de voorbije jaren bijna uitsluitend aan pakketvervoer voor webwinkels. Een openbare discussie over serviceniveau, ergernissen en kosten is alleen maar goed. Ongetwijfeld wordt er op de marketingafdeling van onze onmisbare dienstverleners ook goed meegelezen, al zal niemand wijselijk direct reageren.
StoreCore.io

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

20
Inderdaad een mooi stukje Dirkjan, ik mis alleen 1 dingetje. Dat de subcontractors, in ieder geval hier, in 9 van de 10 gevallen NIET aan de wagenpark eisen voldoen die TNT stelt.

Als de bezorger niet zoveel heeft om een grote bus te vullen dan komen ze met een kleine VW transporter bus of heeeeel soms zelfs met een VW caddy!

Ik snap dat wel vanuit het kosten oogpunt van de koerier enzo, maar dat filmpje van TNT is dan natuurlijk wel complete onzin op dat punt.

Ook die planken zijn er hier niet, ook niet in de grote busjes die hier rijden. Gewoon volgestampt van vloer tot plafond.

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

21
Meesleepbeest schreef:Inderdaad een mooi stukje Dirkjan, ik mis alleen 1 dingetje. Dat de subcontractors, in ieder geval hier, in 9 van de 10 gevallen NIET aan de wagenpark eisen voldoen die TNT stelt.
Dat klopt want ik merk dat ik het bijzonder lastig vind om te zien hoevaak dit speelt. Online is die discussie niet erg veel besproken. Bij Selektvracht is er een stuk meer over te vinden. Ik ben geen onderzoeksbureau en alhoewel online reacties zeker niet betrouwbaar zijn is dat the best I can currently get.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

22
Dat begrijp ik helemaal Dirkjan.
Dat online de discussie over wie er van TNT komt niet zo erg speelt is denk ik omdat mensen (klanten al) helemaal niet weten dat er wagenpark eisen zijn. En ze gewoon in TNT kleding lopen. Van Selectvracht lopen ze vaak in hun eigen kleding, dat is toch heel anders.

Maar zoals ik al zei, mooi stukje.

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

23
Meesleepbeest schreef:De (ingehuurde) TNT bezorger die hier komt rijd anders ook gewoon in een aftands roestige ouwe VW bus. Het is een aardige jongen die meer moeite doet dan andere bezorgers, zeker meer moeite dan die lui die in een echte TNT bus rijden. Maar echt hoge standaard... mwoah, niet dus.

Maar inderdaad wel netjes in een TNT jasje en shirt.
Hier in de buurt rijden mensen van AB voor TNT. In een VW bus, geen roestige bak maar nieuwer model, met TNT sticker erop. Ook TNT jasje. Op de deur staat het logo van hun eigen bedrijf. AB staat voor Agrarische Bedrijfsverzorging (site: http://www.bedrijfsverzorging.nl/) :wink:

Re: Wie komt aan de deur bij TNT?

24
Zo valt er voor elke vervoerder wel iets te zeggen ben ik bang.

Kreeg verleden jaar een levering binnen via GLS, in een personenauto en de bijrijder lag te slapen.
Ook verleden jaar een subcontractor van Fedex die alleen maar een korte broek aan had, het was warm..., maar dat ging toch echt wat te ver.