Virtual Reality Webshop

1
Een klein half jaartje geleden heb ik mijn 2e shop geopend in Virtual Reality Brillen (www.VR-King.nl) en toen der tijd heb ik hier ook om advies gevraagd en het leek mij wel weer eens tijd om te informeren bij de mede webshop eigenaren om met een kritische blik de shop te bekijken. In de afgelopen periode heb ik uiteraard niet stil gezeten en de aanpassingen die zijn doorgevoerd zijn o.a.:

Doorgevoerd
Nieuwere look
Groter assortiment
Achteraf betalen toegevoegd
Video's van producten 
Kiyoh geïntegreerd als beoordelingssysteem. 
Vast telefoonnummer voor klantcontact 

Wat nog op de agenda staat:
De Blog actief bij gaan (laten) houden, op het moment te weinig tijd voor
Assortiment uitbreiden (staan  lanceringen op de planning voor 2016 bij verschillende producenten)
Gesproken product video's waarbij ook iemand de brillen presenteert en de ervaring meer naar voren komt

Graag zou ik jullie willen vragen om eens een kijkje te nemen wat jullie van de shop vinden en waar nog winst te behalen valt. Alvast bedankt!

Shop: www.VR-King.nl

Re: Virtual Reality Webshop

2
Gave niche. Markt gaat ongetwijfeld hard groeien komende tijd. Grote retailers zijn logger en hebben langer nodig om zich aan te passen, dus liggen er op zijn minst tijdelijke kansen voor de kleine ondernemer.

Gemiste kans (in mijn ogen) dat je niet de termen 'virtual reality' in je url hebt opgenomen, maar in plaats daarvan hetzelfde hebt gedaan als vr-expert.nl, vr-store.nl en vr-bril.info. Ik zou dan in ieder geval van vr-king.nl/virtual-reality-bril(len) een belangrijke landingspagina maken voor je SEO.

Ik zou ook 1 starterspakket samenstellen (instapmodel bril + controller (evt + headset)) voor een prijspunt van rond de 40 euro (beetje zoals die mega package deal) en die product-pagina schrijven naar de noob die er de ballen verstand van heeft (zoals ik). Verkoop op die pagina de virtual-reality ervaring in plaats van de specifieke features van de producten.

Als ik zie wat voor resultaten er komen bovendrijven in google, kun je daar denk ik vrij snel vrij hard stijgen en kun je hoog scoren met het type informatieve content blog posts die je nu al aan het schrijven bent zo te zien.
Vintagious.nl - Vintage in een modern jasje
RetroNintendoKopen.nl - Video Game Nostalgie