Ook even voorstellen

1
Beste mede-forumleden,

Vanaf dat mijn plannen voor een websop serieus vorm begonnen te krijgen, ben ik 
regelmatig aan het meelezen op het forum. 
Ik ben echt blij dat dit forum bestaat, want het heeft me heel veel nuttige informatie opgeleverd,
en zeker een aantal (beginners)fouten voorkomen.

Hoogste tijd om me ook maar eens netjes voor te stellen :-)
Ik ben Jacqueline, moeder van twee zoons, en ben een enorme katten-fan. Gelukkig heb ik me kunnen beperken tot 4 van die lieve monstertjes in mijn huis, voordat jullie al rare beelden krijgen :-)
Zoals wel meer vrouwen ben ik ook dol op leuke spulletjes zoeken en kopen, en vanuit die combinatie is het idee van 
mijn webwinkel geboren.
Vanaf december 2015 ben ik gestart met mijn webwinkel in sieraden, kadootjes en accessoires rondom het thema "katten".
Dit doe ik overigens naast mijn fulltime baan, wat best wel een uitdaging blijkt. Maar goed dat dit gelijk mijn hobby is,
want verder blijft er vrij weinig vrije tijd voor me over naast reguliere baan, gezin en ondernemen.
Voor degenen die nog nadenken over starten: ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel tijd er in het maken en runnen van een webshop gaat zitten!
Dit heb ik vooraf echt enorm onderschat. Maar gelukkig voelt het niet als werk als je bezig ben met wat je leuk vind.

Hoewel ik eigenlijk nauwelijks marktonderzoek gedaan heb (ik zou niet weten hoe dat werkt) loopt mijn website nu al boven mijn
hoop / verwachting. (of mijn verwachtingen waren wel erg bescheiden, dat kan natuurlijk ook ;-) ).
Naast de website ben ik ook op BOL gaan verkopen, en hoewel zij door de hoge bemiddelingskosten en gratis verzenden/retourneren de 
marges wel erg klein maken, loopt dit prima. Ik heb in ieder geval meer bestellingen via BOL dan via mijn eigen site.

De komende periode wil ik vooral mijn website gaan verbeteren, en me in marketing/seo gaan verdiepen om meer bezoekers & verkopen te krijgen.
Daarnaast wil ik dit jaar er nog 2 webshops bij gaan openen met een (iets) andere doelgroep/stijl.  
Ik hoop nog veel te kunnen leren van de collega's hier, 
en naarmate mijn kennis en ervaring groter worden, straks ook andere collega's verder te kunnen helpen!

Jacqueline

Re: Ook even voorstellen

4
Dankjulliewel!

mijn url is poezelig.nl, en ik zal tzt zeker om input gaan vragen om de site te gaan verbeteren.
Maar dan natuurlijk in het daarvoor bestemde onderdeel :-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ook even voorstellen

5
@bolino: tot nu toe ben ik best tevreden met de verkopen via BOL. Qua aantal bestellingen in ieder geval.
Wel vragen ze naar mijn mening erg hoge "bemiddelingskosten" waardoor het moeilijk is om voor een leuke prijs te verkopen.
Je moet nl ook gratis verzenden en retourneren aanbieden.
Uitbetaling gaat tot nu toe prima (na 21 dagen). Facturering is per dag, dus wel wat werk in de boekhouding.
Met de klantenservice heb ik wat wisselende ervaringen, van uitstekende meedenkers tm types die bv je email niet echt lezen,
en met een standaard antwoord komen dat niet van toepassing is.
Het aanbieden van al bestaande artikelen binnen BOL is kinderlijk eenvoudig, gewoon de EAN code intypen + prijs + levertijd.
Dat is in een paar klikken klaar. Wel regelmatig even checken dat degene die het artikel heeft opgevoerd niet ineens iets belangrijks wijzigt,
want dan geldt dat ook voor jou.
Zelf artikelen toevoegen is wat omslachtiger, je moet dan EAN codes hebben of aanschaffen, en het duurt een dag of 2-3 voordat je overal binnen
BOL te vinden bent.
Bij sommige sieraden die ik verkoop is de concurrentie absurd. Er verschijnen ineens aanbieders die een sieraad verkopen voor een prijs waar je,
met inkoop en alle kosten rekening houdend, hooguit een euro aan over houdt. Daar doe ik dus niet aan mee. Ik snap ook niet waarom iemand
voor, pak hem beet, 50cent marge de moeite gaat doen om een bestelling uit te leveren.
Met artikelen die nog niet door een ander worden aangeboden ben je bij BOL nog het beste af. Je hoeft niet aan marketing te doen, en de bestellingen komen "vanzelf".
Hoop dat je met deze info wat kunt....

Re: Ook even voorstellen

6
Jara schreef:@bolino: tot nu toe ben ik best tevreden met de verkopen via BOL. Qua aantal bestellingen in ieder geval.
Wel vragen ze naar mijn mening erg hoge "bemiddelingskosten" waardoor het moeilijk is om voor een leuke prijs te verkopen.
Je moet nl ook gratis verzenden en retourneren aanbieden.
Uitbetaling gaat tot nu toe prima (na 21 dagen). Facturering is per dag, dus wel wat werk in de boekhouding.
Met de klantenservice heb ik wat wisselende ervaringen, van uitstekende meedenkers tm types die bv je email niet echt lezen,
en met een standaard antwoord komen dat niet van toepassing is.
Het aanbieden van al bestaande artikelen binnen BOL is kinderlijk eenvoudig, gewoon de EAN code intypen + prijs + levertijd.
Dat is in een paar klikken klaar. Wel regelmatig even checken dat degene die het artikel heeft opgevoerd niet ineens iets belangrijks wijzigt,
want dan geldt dat ook voor jou.
Zelf artikelen toevoegen is wat omslachtiger, je moet dan EAN codes hebben of aanschaffen, en het duurt een dag of 2-3 voordat je overal binnen
BOL te vinden bent.
Bij sommige sieraden die ik verkoop is de concurrentie absurd. Er verschijnen ineens aanbieders die een sieraad verkopen voor een prijs waar je,
met inkoop en alle kosten rekening houdend, hooguit een euro aan over houdt. Daar doe ik dus niet aan mee. Ik snap ook niet waarom iemand
voor, pak hem beet, 50cent marge de moeite gaat doen om een bestelling uit te leveren.
Met artikelen die nog niet door een ander worden aangeboden ben je bij BOL nog het beste af. Je hoeft niet aan marketing te doen, en de bestellingen komen "vanzelf".
Hoop dat je met deze info wat kunt....
@jara
 Bedankt voor je (lange) reactie ! :)
Ik verkoop zelf telefoonhoesjes en ga mijn assortiment uitbreiden, dus ik zat eraan te denken om mijn webshop een make-over te geven én tegelijkertijd via bol.com te verkopen. Op die manier krijgen mensen die via bol bij mij terechtkomen gelijk de nieuwe versie te zien. Aangezien het een markt is met erg veel concurrentie wil ik het wel proberen.

Wat bedoel je precies met "Je moet nl ook gratis verzenden en retourneren aanbieden. " Ik neem aan dat je je verzendkosten in de prijs moet verrekenen?
Mag ik vragen hoeveel conversie en verkeer je door bol.com krijgt? Daar ben ik eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar ;)

Groetjes Thomas
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Ook even voorstellen

7
@bolino
Bij BOL zijn de prijzen inclusief verzendkosten (& klant kan gratis retourneren), dus dat moet je inderdaad in je verkoopprijs verwerken.
De bemiddelingskosten voor telefoonhoesjes zijn hoog: e2,99 + 8% van de verkoopprijs.
Over conversie kan ik niks zinnigs zeggen, want je kunt niet zien hoe vaak je artikelen bekeken worden etc. Je ziet alleen de bestellingen.

Succes met de aanpassingen van je webshop!

Re: Ook even voorstellen

9
Thanx!
inderdaad minder geschikt voor de kattenhaters ;-)
Maar gelukkig blijken er veel mensen dol op die vreemde wezentjes,
en komen er best wat bezoekers op de site die iets zoeken voor hun vriendin / zus / moeder  etc. die dol op katten is.
Ook opvallend dat ik net zoveel Belgische als Nederlandse klanten heb.
En dan is het de kunst om de verzendkosten laag te houden bij mijn relatief lage aankoopprijzen,
en de producten toch goed verpakt te versturen...