Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

3
Toby schreef:Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met reclame op je verzend doos. Ik verkoop woonaccessoires en wil graag mooie dozen laten drukken. Maaar is het niet zo als je dat gaat doen dat er dan extra pakjes onderweg ''kwijtraken'' :roll:

http://www.hetadreswebshop.nl

groeten,
Toby
Bij dozen versturen heb je toch een track and trace code, dus voor "kwijtraken" zou ik daar niet zo bang voor zijn.
Ik verzend veel in gewone enveloppen, en soms raakt er iets kwijt. TNT-post heeft mij toen het advies gegeven om geen opvallende etiketten te gebruiken die de inhoud verraden. Jammer dat het zo moet, ik had liever mooie full colour enveloppen gebruikt.

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

4
P. Danen schreef:TNT-post heeft mij toen het advies gegeven om geen opvallende etiketten te gebruiken die de inhoud verraden.
Vrienden die als student zelf bij vervoerders hebben gewerkt, gaven me een vergelijkbare waarschuwing. Zet op verpakkingen niet te pontificaal "Breekbaar" of "Handle with care", want dan wordt er in de overslag soms juist in een melige bui mee gesmeten. "Hier, vangen!"
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

5
Bedankt voor de reacties.

Ik ga inderdaad ook met stickers werken. De tekst die ik er graag op zou willen is:

With love from hetadreswebshop.nl
voor al uw woonaccessoires en meer.
en een paar simpele logo'tjes.

Denken jullie dat dit veel last zal veroorzaken?

Ik gebruik voor het waarschuwen van breekbaar enz. vierkante stickers gaan er meestal 2 stuks op dus niet overdreven.

groet,
Toby
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

8
Nouw gaan we maar eens nadenken weer over de tekst:P

Ik denk dat we gewoon maar even gaan kijken of het goedgaat. Heb nu nooit last van vermissing of aangekomen kappote producten. Het goed inpakken kost veel tijd en geld maar leverd wel een goede service en uiteindelijk minder werk op .

groet.
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

10
Een luxe doos die aan iedereen laat zien wat er in zit werkt meestal niet positief op het aantal kwijtgeraakte pakketten. Veel ondernemers die klagen over veel kwijt geraakte pakketten die sturen bijvoorbeeld computerspellen in luxe, felgekleurde enveloppen met "Gerards Gameshop" er op of versturen sierraden in een goudkleurige doos met "Juultje's Juweliershop" er op. Voor de ontvanger is dat altijd een positieve ervaring, dat weet ik. Helaas is de ontvanger minder vaak de geadresseerde in deze gevallen.

Ik adviseer altijd om een zo neutraal mogelijke doos of envelop te gebruiken. De verzendverpakking heeft immers eigenlijk alleen de taak om inhoud te beschermen en te vervoeren.
Je kan altijd door middel van juist vulmateriaal, mooi opgemaakte pakbon en net verpakte artikelen de ervaring van de klant verbeteren. Ik zou dat niet via de verzendverpakking doen.

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

11
Voor ons is er nog een verkooptechnische reden om neutrale verzenddozen te gebruiken. Kinderen hollen vaak nieuwsgierig naar de voordeur als de bezorger aanbelt en het is veelal ongewenst dat zij meteen zien dat er speelgoed in de doos zit. Klanten vragen om die reden soms zelfs uitdrukkelijk om een "onherkenbaar" pakket. Geen logo's van bekende speelgoedmerken dus en zelfs onze bedrijfsnaam staat alleen in het saaie standaardlettertype Helvetica op het adresetiket.

Eventuele reclame sturen we gewoon mee in de doos. Folders of flyers meesturen levert volgens mij ook meer op dan reclame-uitingen laten drukken op een doos.
StoreCore.io

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

12
Kan ik uit de ervaringen van jullie opmerken dat indien er geen track en trace gebruikt wordt (voornamelijk brievenpost) veel meer zendingen kwijt raken indien de verpakking als "aantrekkelijk" is opgemaakt? Pakketten gaan volgens mij niet meer zonder track en trace??

Voor mijn aanstaande webshop wil ik graag de optie geven aan mijn klanten om artikelen die als cadeau verstuurd worden naar een ander ook te voorzien van een "speciale cadeau doos". Sneu als deze totaal niet aankomen op de verwachte "speciale" datum.

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

13
Zoals al is opgemerkt dient een transportverpakking hoofdzakelijk ter bescherming van het product tijdens het traject van verzender naar ontvanger. Deze verpakking doorloopt op z'n reis een aantal stappen, hij komt te liggen op en onder soortgenoten. Hoe verder onderop hoe meer gewicht er bovenop ligt. Hij gaat over een sorteermachine, schuift en ploft in de juiste sorteergoot. Wordt weer opgepakt, schuift over de vloer van een auto etc. etc. Je kunt zelf bedenken wat dat met een verpakking doet. Hoe mooier de verpakking aan het begin, hoe meer glans er vanaf blijkt te zijn aan het eind ...

Groet,

Re: versturen in moooie bedrukte met reclame van je webwinke

15
eentje schreef:Vanuit eigen ervaring gaan enveloppen nu blanco de deur uit met als retour adres postcode + huisnummer.

Scheelt aanzienlijk in niet aangekomen bestellingen.
Helaas hetzelfde hier, zou graag ook meer met de enveloppen doen.
Het is in zekere zin toch een beleving om je bestelling in de bus te ontvangen. Daar doet een "saaie" envelop wel afbreuk aan.
Je wilt ook niet weten hoe sommige enveloppen aankomen, die zien er echt alsof ze op straat hebben gelegen.