Even voorstellen: de personen achter Klezzer

1
Hallo allemaal!

Wij zijn Johan en Harm Jan en komen uit Groningen. Om de pijnpunten van webshops te leren kennen hebben we veel topics gelezen in dit forum. Vandaar dat we het ook wel netjes vinden om ons even voor te stellen en uiteindelijk te proberen om onze kennis ook te delen via dit forum zodat jullie er ook wat aan hebben

Ik – Johan (31 jaar) – heb veel ervaring in ICT beheer en heb een fulltime baan. Ik ben fanatiek sporter en hou van online gamen.

Ik – Harm Jan (29 jaar) – werk al een aantal jaren voor mezelf en kom uit de Internet Marketing en Webdevelopment wereld. Ik werk vanuit het Launch Café in Groningen, waar vele start-ups zich hebben verzamelt. Kom een keer een bakje koffie doen als je in Groningen bent! Naast dat ik enthousiaste workaholic ben doe ik in mijn vrije tijd graag aan skiën en wielrennen.

Sinds oktober vorig jaar hebben wij onze krachten gebundeld. Eén van de pijnpunten die we veelvuldig tegenkwamen zijn de anonimiteit en betrouwbaarheid van online reviews. Uit dit pijnpunt is ons project Klezzer ontstaan. Ons algehele doel is om het koopproces tussen consument en webshop te verbeteren. We zullen dus voornamelijk veel topics blijven lezen om op de hoogte te blijven van de pijnpunten die jullie als webshop eigenaren ervaren. Uiteindelijk met als doel natuurlijk om een oplossing voor de pijnpunten te vinden en zodoende ook een bedrage te doen aan de webshop community.

Met vriendelijke groeten,
Johan & Harm Jan
Klezzer is een community van sociaal geverifieerde producten. Verdien geld met het schrijven van product reviews. Niet eenmalig maar voor altijd.

Re: Even voorstellen: de personen achter Klezzer

4
concept is ook mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik zie dit als een affiliate site. De grotere reviews halen mensen over om het item te kopen welke met een affiliate link op de site staan. Een deel van die opbrengst wordt weer verdeelt over de makers van de reviews. En google vindt de grote teksten over een bepaalt item ook fijn dus misschien komen ze hiermee ook wel hoger in de ranking voor dat item.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Even voorstellen: de personen achter Klezzer

5
WebwinkelMeerwaarde schreef:Welkom op het forum.

Ik geloof dat ik je concept nog niet helemaal begrijp...
Bedankt! Het komt er kort gezegd op neer dat wij willen stimuleren om kwalitatieve product reviews te schrijven. Om de betrouwbaarheid van reviews te vergroten zijn de schrijvers te verifiëren via social media en daarnaast kunnen ze een foto van het product plaatsen (inc. QR code) om te laten zien dat ze het product ook werkelijk in bezit hebben. Voor elke review krijgt men punten op basis van de kwaliteit. Het totaal aantal punten bepaalt het wekelijks aandeel dat een schrijver krijgt uit de spaarpot.

Het eindelijke streven is om webshops te betrekken in het schrijven van deze reviews. De webshop krijgt de mogelijkheid om de betrouwbare reviews te tonen op de productpagina. In ruil daarvoor vraagt de webshop haar klanten om ook reviews te schrijven. In plaats van dat webshops concurreren met elkaar, kunnen ze zo profiteren van elkaars product reviews.
puurhost schreef:Leuk concept met het verdelen van geld uit reviews, maar qua teksten is er nog een hoop te verbeteren aan jullie site. Veel zinnen lopen niet echt lekker en het concept is ook mij nog niet helemaal duidelijk...
Er is zeker nog een hoop te verbeteren, feedback wordt zeker gewaardeerd! Zijn er specifieke teksten die je opvielen?
PaulG schreef:
concept is ook mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik zie dit als een affiliate site. De grotere reviews halen mensen over om het item te kopen welke met een affiliate link op de site staan. Een deel van die opbrengst wordt weer verdeelt over de makers van de reviews. En google vindt de grote teksten over een bepaalt item ook fijn dus misschien komen ze hiermee ook wel hoger in de ranking voor dat item.
Dat heb je goed gezien, wij krijgen inderdaad al behoorlijk wat organisch zoekverkeer. Dit hebben we ook nodig om zo de community te kunnen uitbetalen.

Wat ons opviel is dat grote vergelijkers (ik noem geen namen) veel in strijd zijn geweest met webshops, voornamelijk over de prijzen en afrekenmodel. Daarom hebben wij ervoor gekozen om de webshop vrij te laten in het afrekenmodel, zowel rechtstreekse aansluiting (CPC) of via een affiliate partij (CPS) is mogelijk. Inmiddels hebben we 4.618.503 producten van 1014 webshops aangesloten.
Klezzer is een community van sociaal geverifieerde producten. Verdien geld met het schrijven van product reviews. Niet eenmalig maar voor altijd.

Re: Even voorstellen: de personen achter Klezzer

7
Volup schreef:Ik vind het wel een grappig concept tot dusverre. Heb even ter test een shop aangemeld maar het is mij nog onduidelijk hoe ik de feed moet aanleveren, heb een shopping feed ingevoerd nu 
Kunt u mij een PM sturen (of email naar support@..) met de exacte details van uw shop, dan zal ik u zo snel mogelijk helpen.
Klezzer is een community van sociaal geverifieerde producten. Verdien geld met het schrijven van product reviews. Niet eenmalig maar voor altijd.