Re: Feedback & Kritiek

2
Wat ik denk bij het zien van de webwinkel? Dat is eigenlijk: "hé, de zoveelste die een complete productfeed van een dropshipleverancier weet in te laden". Of het werkt kun je natuurlijk alleen zelf bepalen, maar ik heb niet het idee dat dit soort webwinkels echt lange termijn dingen zijn.

Wat ik vooral mis is tekst, tekst en tekst. Er staan welgeteld 6 regels tekst op de homepage, bij verzenden staat een stukje, bij retouren en privacy eveneens. Nergens staat wie je bent, of enige informatie over jezelf.

Een gmail adres is niet zo'n strak plan, net als een 06 nummer trouwens. Dat komt de betrouwbaarheid niet echt ten goede.

Als je een serieuze webwinkel wilt opzetten kies je een product (en geen productfeed) en zorg je dat je kennis van dat product hebt, die kennis deel je d.m.v. informatie op je website.

Re: Feedback & Kritiek

3
Goed om te zien dat je vraagt om wat feedback op je site. Op deze manier kan je eenvoudig een aantal aanpassingen maken.

henk-k schreef: Wat ik vooral mis is tekst, tekst en tekst. Er staan welgeteld 6 regels tekst op de homepage, bij verzenden staat een stukje, bij retouren en privacy eveneens. Nergens staat wie je bent, of enige informatie over jezelf.
Dat is precies het punt dat ik aangaf bij het voorstel topic: zorg voor meer content. Zoals je al aangaf, lastig in verband met je brede doelgroep, maar zeker niet onmogelijk. Daarbij is het natuurlijk altijd mogelijk om goede teksten te plaatsen in elke productgroep.

Waarom zou u kiezen voor Abc Winkel?

Bij Abc Winkel gaan we voor kwaliteit en betrouwbaarheid.
Ik neem aan dat de mensen hier juist zouden moeten willen kopen voor de gunstige prijzen?


Een aantal teksten worden niet helemaal juist weergegeven. Onder andere de tekst bij veilig betalen verspringt.


Een groot deel van de zoektermen zijn volstrekt onlogisch (getallen en vreemd gespelde woorden). Sowieso vraag ik mij af wat de meerwaarde er van is... Voor SEO is het in ieder geval niet de juiste manier.

Vele opties
Om alles zo gemakkelijk en overzichtelijk mogelijk te maken hebben wij een geavanceerd systeem
 
Wanneer u bijvoorbeeld een account heeft bij Abc Winkel heeft u vele opties.
Natuurlijk is het niet verplicht om een account aan te maken.
  • U kunt bijvoorbeeld al uw bestellingen en facturen inzien.
  • Ook kunt u tijdens het bekijken van de bestellingen de Track & Trace code inzien.
  • U kunt een verlang lijstje maken met producten die u bijvoorbeeld nog niet wilt bestellen of later wilt bekijken.
  • Via uw account menu kunt u altijd uw profiel wijzigen.
  • U kunt ook een adressen boek bijhouden zodat u makkelijk kunt verzenden naar een ander adres.
  • U kunt een overzicht bekijken van uw meest recente activiteiten.
  • En nog veel meer
Dit voegt weinig toe voor bezoekers. Ik zou dat zeker verwijderen.


Nogmaals, goed dat je hier om hulp vraagt om je webwinkel te verbeteren. Er zijn genoeg forumleden aanwezig die je verder op weg kunnen helpen. Veel succes met je webwinkel.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback & Kritiek

4
De feedback die de bovenstaande heren hebben gegeven zal ik niet herhalen. Wat mij opvalt is dat ik geen echte identiteit van de webshop herken. Probeer een identiteit te creeeren en probeer je te onderscheiden van de concurrentie.

De SSL-uitleg is letterlijk gekopieêrd. Als ik deze regel " Secure Socket Layer (SSL) en Transport Layer Security (TLS) is het meest gebruikte beveiligingsprotocol. Het is in feite een protocol dat een beveiligd kanaal voorziet tussen twee computers die via internet of een intern netwerk communiceren. "  copy paste in Google krijg ik genoeg hits/resultaten. Het is ieders eigen keuze, maar het is wel opzichtig en Google zal duplicated content niet leuk vinden ;) Geen idee of je de rechten over het plaatje met het slotje met het groene vinkje hebt, maar als ik even vlug rondsnuffel zie ik datzelfde plaatje ook op andere (buitenlandse) oppoppen. Zou ik toch mee uitkijken als dit niet het geval is.  Anders heb ik niks gezegd ^^

2x een iDeal plaatje lijkt me overbodig? Het onderste plaatje ziet er wat slordig uit met die "  Veilig betalen met Rabo Omni Kassa " die een grote font size heeft dan de 2 regels eronder.

De structuur van de website is tof. Daar kan je leuke dingen mee doen. De grote lijnen kloppen wel, maar er is nog wel flink wat werk aan de winkel. Succes ermee! :)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback & Kritiek

5
Bedankt voor jullie berichten.

Ik heb wel nog een vraag over content schrijven.
Kunt u een voorbeeldje geven van iets wat mij kan inspireren om content te gaan schrijven?

Code: Selecteer alles

"Wat ik denk bij het zien van de webwinkel? Dat is eigenlijk: "hé, de zoveelste die een complete productfeed van een dropshipleverancier weet in te laden". Of het werkt kun je natuurlijk alleen zelf bepalen, maar ik heb niet het idee dat dit soort webwinkels echt lange termijn dingen zijn."

Naar mijn mening ligt dit puur aan de winkelier zelf. En happy home products is niet alles wat wij hebben qua leveranciers.
Wij zijn pas een maand begonnen en gelukkig had hhp een feed om te importeren zodat wij ons op andere dinge konde focusse maar wel al van start kunnen gaan.
Wij verkopen bijvoorbeeld ook california scents geurpotjes en veel aziatische producten. Bijvoorbeeld rijstkokers, apperaten etc..

Code: Selecteer alles

"[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Een gmail adres is niet zo'n strak plan, net als een 06 nummer trouwens. Dat komt de betrouwbaarheid niet echt ten goede.[/font]"
Kan ik me wat bij voorstellen. moeten de mailserver nog activeren.

Code: Selecteer alles

"Ik neem aan dat de mensen hier juist zouden moeten willen kopen voor de gunstige prijzen?"
Klopt, maar wij hebben niet alleen maar b merken.
En we doelen met kwaliteit en betrouwbaarheid op de verpakking/verzending

Code: Selecteer alles

"[color=#636363][font=Helvetica Neue, Verdana, Arial, sans-serif]Bij Abc Winkel gaan we voor kwaliteit en betrouwbaarheid.[/font][/color]
[color=#636363][font=Helvetica Neue, Verdana, Arial, sans-serif]Uw bestellingen worden dus standaard verzonden via PostNL met een Track & Trace code.[/font][/color]"

Code: Selecteer alles

De structuur van de website is tof. Daar kan je leuke dingen mee doen. De grote lijnen kloppen wel, maar er is nog wel flink wat werk aan de winkel. Succes ermee! 
Bedankt voor uw bericht.

Had totaal even niet aan copyright gedacht en gewoon een afbeelding van Google geplukt. Heb deze weg gehaald.





Wat kan ik verder nog doen om te verbeteren?
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Feedback & Kritiek

6
Als je de kleine puntjes verbetert die hierboven genoemd staan, geen copy paste tekst gebruikt en zorgt dat je rechten hebt over je afbeeldingen (kan je hele hoge boetes voor krijgen als ze erachter komen), dan kom je al een heel eind. Totslot, over afbeeldingen gesproken.. misschien is het persoonlijke smaak, maar de slider komt niet heel professioneel over bij mij. Onscherpe plaatjes en de tekst is amper te lezen (slider met gele achtergrond). Ik zou kijken of je wat scherpere plaatjes met een mooie typografie oid kan laten photoshoppen door een vriend of kennis. Dat creëer je een niet alleen een mooie, maar ook een functionele blikvanger voor op je webshop. Het kan het verschil maken of een bezoeker blijft of gelijk weggaat ;)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Feedback & Kritiek

7
Goeiedag iedereen.

De webshop is nu een paar maandjes in de lucht.
Er is in de laatste maanden drastisch veel verbeterd aan de website.
Toch wil ik vragen of jullie mij enige feedback & kirtiek kunnen geven.
Bijvoorbeeld:
Wat kan er beter?
Wat zou ik niet moeten doen?
Wat is wel goed?
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: Feedback & Kritiek

8
Los van de eerdere opmerkingen omtrent het verduidelijken van je productaanbod / het assortiment beperken en je daarop duidelijker te profileren...

Zou ik in ieder geval dit blokje verwijderen:

Verder zie ik nog een gmail adres staan. Dat kan je beter direct aanpassen.

De kopjes contact, inloggen en winkelmandje komen niet goed uit in je menu, dat verder alleen bestaat uit productgroepen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: [abcwinkel.nl] Feedback & Kritiek

11
Vanwege de manier hoe ze geschreven zijn. Ik geloof niet dat ze echt zijn maar ik heb geen zin om hier ruzie over te maken ;)
Wel blijft mijn advies om deze "beoordelingen" weg te laten totdat je er meer hebt verzameld.

Re: [abcwinkel.nl] Feedback & Kritiek

12
Wij zijn trots op deze beoordelingen.
Waarom zoude wij deze weg moeten laten?
Misschien moet je wat meer onderzoek in webwinkelkeur doen.
De beoordelingen zijn wel degelijk echt.
Tevens hebben ze ip adres filters, en zonder order nummer kom je nergens.
Probeer het maar uit
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt

Re: [abcwinkel.nl] Feedback & Kritiek

14
Wij zijn trots op deze beoordelingen.
Dat mag maar omdat het er maar 5 zijn, en allemaal geven ze 5 sterren, komt het toch minder betrouwbaar over. Vergeet niet dat je vrienden al gauw een 5 geven ;-)
Net als de vijf beoordelingen op facebook die alle 5 uit landgraaf komen en allemaal 5 sterren geven. Jullie zitten ook in landgraaf. Wat denk je dat de conclusie dan is? (1 van de 5 zegt zelfs dat hij bij abc-winkel werkt ;-))

Re: [abcwinkel.nl] Feedback & Kritiek

16
Veruit het belangrijkste punt uit de voorgaande feedback blijft hetzelfde.

Je verkoopt niet alleen ABC, maar A t/m Z. Het lijkt in eerste instantie ideaal; je importeert wat feeds van een paar dropshippers en verkoopt gewoon alles dat je kunt vinden, want hoe meer hoe beter en je hoeft bij een verkoop toch alleen een mailtje door te sturen. Probleem is dat je op die manier weinig tot geen waarde toevoegt. Het enige punt waarop je je kunt differentieren is prijs en juist op dat punt is het moeilijk concurreren met de grote jongens die ook allemaal toegang hebben tot diezelfde product-feed.

Ik sluit me aan bij het idee dat je beter een kleinere niche kunt kiezen, en te proberen daar echt waarde toe te voegen. Schrijf content, verzamel reviews, bied producten van verschillende leveranciers en merken, schrijf product vergelijkingen, voer gerichte marketing. Later kun je altijd nog uitbreiden. De overgang van een kleine groep mensen die je webshop awesome vinden naar een grote groep mensen die je webshop awesome vinden is veel makkelijker dan de overgang van een grote groep mensen die je webshop meh vinden naar een grote groep mensen die je webshop awesome vinden.

Kortom start met alleen A. Ik snap dat dit niet het type low-hanging-fruit ga-er-een-middagje-voor-zitten-en-je-bent-er verbeterpunt is waar je misschien op zit te wachten, maar zo makkelijk is het ook allemaal niet helaas.
Vintagious.nl - Vintage in een modern jasje
RetroNintendoKopen.nl - Video Game Nostalgie

Re: [abcwinkel.nl] Feedback & Kritiek

17
timgvandijk schreef:Veruit het belangrijkste punt uit de voorgaande feedback blijft hetzelfde.

Je verkoopt niet alleen ABC, maar A t/m Z. Het lijkt in eerste instantie ideaal; je importeert wat feeds van een paar dropshippers en verkoopt gewoon alles dat je kunt vinden, want hoe meer hoe beter en je hoeft bij een verkoop toch alleen een mailtje door te sturen. Probleem is dat je op die manier weinig tot geen waarde toevoegt. Het enige punt waarop je je kunt differentieren is prijs en juist op dat punt is het moeilijk concurreren met de grote jongens die ook allemaal toegang hebben tot diezelfde product-feed.

Ik sluit me aan bij het idee dat je beter een kleinere niche kunt kiezen, en te proberen daar echt waarde toe te voegen. Schrijf content, verzamel reviews, bied producten van verschillende leveranciers en merken, schrijf product vergelijkingen, voer gerichte marketing. Later kun je altijd nog uitbreiden. De overgang van een kleine groep mensen die je webshop awesome vinden naar een grote groep mensen die je webshop awesome vinden is veel makkelijker dan de overgang van een grote groep mensen die je webshop meh vinden naar een grote groep mensen die je webshop awesome vinden.

Kortom start met alleen A. Ik snap dat dit niet het type low-hanging-fruit ga-er-een-middagje-voor-zitten-en-je-bent-er verbeterpunt is waar je misschien op zit te wachten, maar zo makkelijk is het ook allemaal niet helaas.
Beste,

Abc Winkel zal blijven. Op het moment zijn wij bezig met dochter winkels. onderdeel van Abc Winkel. 
Zoals ik al eerder heb aangegeven verkopen wij niet alleen dropship artikelen.



Verder wou ik feedback en kritiek vragen op de werking, het uiterlijk, het gemak enzo van de website zelf.
Wat kan er verbeterd worden aan de site? Meer tekst toevoegen zijn we al mee bezig.
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt