Ik ben Leonie, ik ben nieuw hier en volop bezig met de voorbereidingen voor een webshop. Het idee is er, de producten wachten om te worden verkocht en de domeinnamen zijn geregistreerd. Ik ben nu aan het zoeken naar de juiste software en hosting-aanbieder.
Magento staat hoog op het lijstje, maar voordat ik een definitieve keuze maar heb ik een aantal vragen. Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Achtergrond informatie: ik heb geen IT/Software achtergrond, maar ben leergierig en heb mezelf sinds 2011 al wel het nodige over wordpress aangeleerd. Ik wil proberen ook voor Magento zoveel mogelijk zelf te doen, tot het punt dat me dat niet meer lukt

Multistore/storeviews/website - Ik heb al veel gelezen over het verschil tussen meerdere websites vs meerdere stores vs meerdere storeviews. Ik wil gaan leveren aan landen met een verschillende BTW regime en verschillende valuta en heb tot nu toe het idee dat ik dan voor verschillende websites moet kiezen.
Klopt dat?
En hoeveel werk is het maken van een 2e, 3e, 4e website?
Versio Magento-hosting? Ik las dat een aantal mensen eind 2014 klaagden over de snelheid van Magento-hosting bij Versio. Dat is alweer twee jaar geleden. Weet iemand hoe dat op dit moment (Juni 2016) is?
Blog deel 1- Het blog en vooral de ’content’ in die verhalen wordt een belangrijk onderdeel van de webshop. Op dit moment gebruik ik voor een ander blog Wordpress. Ik lees het advies om blog applicaties als wordpress op een aparte server of ’virtual machine’ te zetten, om te voorkomen dat vertrouwelijke informatie van klanten wordt gehackt. Dit klinkt mij al snel wat ingewikkeld.
Hoe ingewikkeld is het om bij de webshop op een veilige manier een blog bij te houden?
En hoe ingewikkeld is het om dat blog op een andere server te zetten?
Blog deel 2 - Ik heb gezien dat voor een blog applicaties bestaan, maar ook dat er themes worden aangeboden met een (wordpress)blog functie.
Is er een reden om voor een dergelijk thema te kiezen in plaats van de applicatie?
Iedere hulp bij het maken van mij keuze voor de juiste software wordt enorm op prijs gesteld!
Bedankt! Leonie