Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

2
Is die van jou?

Ben je serieus?

Hoe check je de aangesloten webshops?

Kun je niet beter wachten met webshops zoeken totdat je je site helemaal in orde hebt?

Heb je al aangesloten webshops?

Zo ja, waar staan ze?
Een Webshopeigenaar moet volgens de Nederlandse wet de volgende info op de Webshop vermelden.

* Inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel.
Onzin. Dit is niet verplicht. Je komt wel betrouwbaarder over en als je een grote webwinkel bent moet het wel,

maar aan het begin zeker nog niet verplicht ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

3
PeterPastoor schreef:Is die van jou?

Ben je serieus?

Hoe check je de aangesloten webshops?

Kun je niet beter wachten met webshops zoeken totdat je je site helemaal in orde hebt?

Heb je al aangesloten webshops?

Zo ja, waar staan ze?
Een Webshopeigenaar moet volgens de Nederlandse wet de volgende info op de Webshop vermelden.

* Inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel.
Onzin. Dit is niet verplicht. Je komt wel betrouwbaarder over en als je een grote webwinkel bent moet het wel,

maar aan het begin zeker nog niet verplicht ;)
Ben zeker serieus
400 euro voor een jaar vind ik te duur.
Van 1 grote hoor je 10 dagen niets en bij de 11e dag gemaild waar het bleef.
Binnen een uur geregeld, nu dan controleer je niet echt.
Op de site staat hoe het werkt
En ja leden? Als je een Webshop begint kun je ook niet schermen met X aantal klanten.
Ik weet dat in het verleden keurmerken waren die fake leden vermelden.
Dat wil ik niet doen, maar inderdaad 0 leden is geen reclame.
Net zoiets van bedrijf zoekt een jongere met ervaring
Wat is er nog niet in orde op mijn site?
Hoor graag tips wat je nog mist.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

4
Ten eerste is de domeinnaam veel en veel te lang en niet logisch. Niemand typt dat zomaar in om te gokken.

Site ziet er veel te saai uit. Beetje nogal kleurloos. Kan aan mijn smaak liggen en bij mij is het ook nog niet goed.

Zoals ik deed bij mijn eerste reactie hier, vind ik het minder mooi hoe je die witregels ertussen hebt staan.

Hoe kunnen wij zien dat je er verstand van hebt en dat je het keurmerk niet zomaar aan iemand geeft? Als je het geld maar krijgt. Heb je een opleiding gehad hiervoor? Heb je er bwijzen voor? Ik zie geen stukje info over jou/het bedrijf.

En zo kan ik vele dingen meer zeggen :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

6
Wouter Hol schreef:Er zijn al om en nabij de 50 keurmerken voor webwinkels. Wat maakt jouwe anders dan al die anderen?
Ja Webwinkels zijn er ook genoeg en toch beginnen mensen daar ook mee.
Kledingzaken, gsm winkels noem maar op, tuurlijk ik heb niet het wiel uitgevonden.
Anders dan andere? eerlijk in de prijs(sommige geven daar nogal verwarring aan)betaalbaar
Door ervaring met een goedlopende webshop (die ik uiteraard niet als lid kan aanmerken)
wil ik ook de (beginnende)webshop helpen aan de regels te voldoen.
Maar ook nog extra tips te kunnen geven om klanten te krijgen, maar ook vooral te houden.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

7
PeterPastoor schreef:Ten eerste is de domeinnaam veel en veel te lang en niet logisch. Niemand typt dat zomaar in om te gokken.

Site ziet er veel te saai uit. Beetje nogal kleurloos. Kan aan mijn smaak liggen en bij mij is het ook nog niet goed.

Zoals ik deed bij mijn eerste reactie hier, vind ik het minder mooi hoe je die witregels ertussen hebt staan.

Hoe kunnen wij zien dat je er verstand van hebt en dat je het keurmerk niet zomaar aan iemand geeft? Als je het geld maar krijgt. Heb je een opleiding gehad hiervoor? Heb je er bwijzen voor? Ik zie geen stukje info over jou/het bedrijf.

En zo kan ik vele dingen meer zeggen :)
Domeinnaam tikt je toch nooit in, gaat toch vaak via een link
goedgekeurdewebshop.nl kan ook, is iets korter.
Heb de site bewust kaal gehouden, alle gegevens zo te zien.
sommige sites staan vol met kleuren,plaatjes en 3 keer zelfde verhalen en zoeken om iets te vinden, blijft persoonlijk, een ander vind druk weer niet fijn.
Heb ervaring met een webwinkel en weet ook hoe je na de regels nog een stap verder kunt die niet elke beginner gelijk weet.
Een keurmerk zo maar weggeven? ja dat gaat een tijdje goed maar dat komt toch uit en zet dit niet op voor een paar weken.
In veel forums kun je lezen hoe er over sommige keurmerken gepraat wordt.
Daar wil ik dan toch positief bij horen.
En we gaan proberen om bij Consuwijzer een vermelding te krijgen, dan moet je toch wel je werk doen

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

9
PeterPastoor schreef:Ok laat ik het zo zeggen: als ik de site zo zie zou ik mij nooit aanmelden. :)
Dat is dus ook een groot misverstand bij webshop klanten.
Ziet de winkel er gelikt uit? dan bestellen ze, betrouwbaar? dat zie je niet aan de shop.
Een webshop die er eenvoudig uitziet vinden sommige juist makkelijk en overzichtelijk.
En is die dan niet betrouwbaar?
Dat is juist waar mensen tegen aan lopen, uiterlijk.
En dat geldt ook voor elke site.
Ik laat heel makkelijk en duidelijk zien waar ik voor sta zonder dat ze tussen alle kleuren, plaatjes, onzin en 3 dubbele verhalen het belangrijkste over het hoofd zien.
Maar jammer dat iemand zich wel of niet aanmeld omdat deze de site niet bevalt.
Hopelijk zijn er toch nog webshop eigenaars die het wel een meerwaarde vinden.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

10
ruud14 schreef: Ja Webwinkels zijn er ook genoeg en toch beginnen mensen daar ook mee.
Dat is appels met peren vergelijken. Je doet alsof je je keurmerk wilt verkopen. Een commerciële doelstelling is geen juiste doelstelling voor een keurmerk.

Keurmerken moeten onafhankelijk zijn en het recht van de consument verdedigen. Anders zijn ze zinloos. De gedachte achter een keurmerk was dat de consument zo makkelijk kan herkennen of een product, dienst of bedrijf aan bepaalde eisen voldoet. Een nieuw keurmerk oprichten "omdat de ander te duur is" is dus een heel slecht argument.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

11
Wouter Hol schreef:
ruud14 schreef: Ja Webwinkels zijn er ook genoeg en toch beginnen mensen daar ook mee.
Dat is appels met peren vergelijken. Je doet alsof je je keurmerk wilt verkopen. Een commerciële doelstelling is geen juiste doelstelling voor een keurmerk.

Keurmerken moeten onafhankelijk zijn en het recht van de consument verdedigen. Anders zijn ze zinloos. De gedachte achter een keurmerk was dat de consument zo makkelijk kan herkennen of een product, dienst of bedrijf aan bepaalde eisen voldoet. Een nieuw keurmerk oprichten "omdat de ander te duur is" is dus een heel slecht argument.
Je leest 1 van de 2e geschreven regels, de 2e die ik schreef was:

Van 1 grote hoor je 10 dagen niets en bij de 11e dag gemaild waar het bleef.
Binnen een uur geregeld, nu dan controleer je niet echt.
En in de 10 dagen hoor of zie je totaal niets

Ik bedoel dat sommige het 10 dagen laten liggen voor 'onderzoek'
Sommige keurmerk verstrekkers zijn niet onafhankelijk

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

12
Ik zal het je sterker vertellen, het hele keurproces van de Thuiswinkel Waarborg kan zomaar 1 of 2 maanden duren. Maar wat wil je er mee zeggen?

Er zijn veel te veel keurmerken. Er worden zelfs keurmerken voor keurmerken opgericht! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Afschaffen die handel vind ik.

Voor wat betreft webwinkels vind ik dat er maar 1 keurmerk mag zijn. Dit keurmerk stelt in overleg met de consumentenbond, de wetgever en de webwinkeliers eisen en richtlijnen op voor de webwinkels. Als webwinkelier zou je verplicht moeten zijn om aan de eisen van dit keurmerk te voldoen als je online wilt gaan verkopen.

Goed, het mag duidelijk zijn; ik zie totaal geen nut in alweer een keurmerk voor webwinkels. I rest my case :)

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

13
Ik zit er heel sterk aan te denken om ook niet aan een keurmerk te beginnen maar het logo te gebruiken, inclusief klikbaarheid natuurlijk, naar ConsuWijzer. Dat is de 'overheids' plek waar men terecht kan als consument met betrekking tot de regels.

Heel dat keurmerken oerwoud kan mij ook gestolen worden. Met Wouter eens, afschaffen die handel en door de overheid laten controleren. Dat kan zo bij de KvK terecht of bij de bedrijfsschappen (tja die bedrijfsschappen mogen ze ook wel eens af gaans schaffen).

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

16
Meesleepbeest schreef:Ik zit er heel sterk aan te denken om ook niet aan een keurmerk te beginnen maar het logo te gebruiken, inclusief klikbaarheid natuurlijk, naar ConsuWijzer. Dat is de 'overheids' plek waar men terecht kan als consument met betrekking tot de regels.

Heel dat keurmerken oerwoud kan mij ook gestolen worden. Met Wouter eens, afschaffen die handel en door de overheid laten controleren. Dat kan zo bij de KvK terecht of bij de bedrijfsschappen (tja die bedrijfsschappen mogen ze ook wel eens af gaans schaffen).
Dat vind ik een goede. Ik ga hem onthouden.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

17
Meesleepbeest schreef:Ik zit er heel sterk aan te denken om ook niet aan een keurmerk te beginnen maar het logo te gebruiken, inclusief klikbaarheid natuurlijk, naar ConsuWijzer. Dat is de 'overheids' plek waar men terecht kan als consument met betrekking tot de regels.
Dat idee zou ik, ondanks de goede bedoelingen, laten varen. Je wekt er mogelijk ten onrechte de indruk mee dat je site is goedgekeurd door ConsuWijzer en toezichthouders zoals de Consumentenautoriteit en de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit). Dat zal je, zacht gezegd, niet in dank worden afgenomen.

Ik ben bijvoorbeeld betalend lid van de Consumentenbond, maar zelfs dat geeft me nog niet het recht om het logo van de Consumentenbond op mijn sites te zetten.

Zou je een plaatje met een logo gebruiken, dan komt ook nog het beeldrecht om de hoek kijken. Zonder voorafgaande toestemming van de auteursrechthebbende mag dat niet. Ik verwacht niet dat je voor dit gebruik ooit toestemming zult krijgen.
StoreCore.io

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

19
Het wordt tijd voor "ons eigen" webwinkelforum keurmerk!

"Goedkeurd door webwinkelforum.nl"

:)

Is er nou trouwens niks van de overheid dat op keurmerken toeziet? Het is toch van de gekke dat jan en alleman maar een "keurmerk" kan gaan beginnen?

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

20
Verkoper schreef:Is er nou trouwens niks van de overheid dat op keurmerken toeziet? Het is toch van de gekke dat jan en alleman maar een "keurmerk" kan gaan beginnen?
Keurmerken kunnen zich laten toetsen door de Raad voor Accreditatie. Dat is van overheidswege een soort keurmerk voor keurmerken. Tot nog toe hebben slechts twee keurmerken die toetsing doorstaan: Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk.

Een beknopt overzicht van webwinkelkeurmerken en buttons waarmee je je homepage kunt volplakken, vind je hier:

http://www.consumentenbond.nl/service/U ... keurmerken
StoreCore.io

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

21
Volgens mij gaat het 'm alleen om die 6,25 per maand. Een keurmerksite die er zelf niet betrouwbaar uitziet.. Lay-out heeft zeker een grote invloed op de betrouwbaarheidsperceptie van mensen. Je houd je site 'basic' om de informatie goed over te laten komen.. alleen de manier van schrijven al, deze is zwaar irritant en leest niet fijn. Ik zou, als ik jou was, je tijd nuttiger besteden.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

22
Ruudd schreef:Volgens mij gaat het 'm alleen om die 6,25 per maand. Een keurmerksite die er zelf niet betrouwbaar uitziet.. Lay-out heeft zeker een grote invloed op de betrouwbaarheidsperceptie van mensen. Je houd je site 'basic' om de informatie goed over te laten komen.. alleen de manier van schrijven al, deze is zwaar irritant en leest niet fijn. Ik zou, als ik jou was, je tijd nuttiger besteden.

We zijn altijd bezig om de beste spellen aanbieden te voor een goede prijs.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

23
ruud14 schreef:
Ruudd schreef:Volgens mij gaat het 'm alleen om die 6,25 per maand. Een keurmerksite die er zelf niet betrouwbaar uitziet.. Lay-out heeft zeker een grote invloed op de betrouwbaarheidsperceptie van mensen. Je houd je site 'basic' om de informatie goed over te laten komen.. alleen de manier van schrijven al, deze is zwaar irritant en leest niet fijn. Ik zou, als ik jou was, je tijd nuttiger besteden.

We zijn altijd bezig om de beste spellen aanbieden te voor een goede prijs.
Je voelt je in het nauw gedreven?

Maar even serieus, met welke gedachte ben jij dit'keurmerk' begonnen? Even snel een keurmerk starten want die anderen zijn zooooo waardeloos? Zo lijkt het wel :)

En omdat jij een webshop hebt denk je gelijk andere webshops te kunnen keuren? :D

Ik zou er nog een tweede keer over nadenken!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

24
Maar even serieus, met welke gedachte ben jij dit'keurmerk' begonnen? Even snel een keurmerk starten want die anderen zijn zooooo waardeloos? Zo lijkt het wel :)

En omdat jij een webshop hebt denk je gelijk andere webshops te kunnen keuren? :D

Ik zou er nog een tweede keer over nadenken!
Zei niet dat andere waardeloos zijn.
Ik wil vooral beginnende shops helpen klantvriendelijk te werken.
Wat de shop maar ook de consument uiteindelijk te goede komt.
Weet niet of jij je shop al lang hebt? dan weet je dat je door ervaring dingen leert waar je als strartende shop niet altijd aan denkt.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

25
ruud14, doe je voordeel met onze reacties. Het mag duidelijk zijn dat er vanuit de kant van de webwinkeliers geen vraag is naar nog weer een keurmerk, al helemaal niet in je huidige opzet. Geen man overboord toch? Je bent in een redelijk vroeg stadium van je idee al gewezen op de feiten. Stel dat je nu nog maanden bezig zou zijn met het uitwerken van je keurmerk en je komt er dan pas achter dat het toch niet werkt. Er blijkt dan pas dat er simpelweg geen vraag is. Dan was al die tijd voor niets geweest! Nu kan je je focussen op andere zaken en dat steek je toch maar mooi weer in je eigen zak. :)

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

26
Wouter Hol schreef:ruud14, doe je voordeel met onze reacties. Het mag duidelijk zijn dat er vanuit de kant van de webwinkeliers geen vraag is naar nog weer een keurmerk, al helemaal niet in je huidige opzet. Geen man overboord toch? Je bent in een redelijk vroeg stadium van je idee al gewezen op de feiten. Stel dat je nu nog maanden bezig zou zijn met het uitwerken van je keurmerk en je komt er dan pas achter dat het toch niet werkt. Er blijkt dan pas dat er simpelweg geen vraag is. Dan was al die tijd voor niets geweest! Nu kan je je focussen op andere zaken en dat steek je toch maar mooi weer in je eigen zak. :)
Klopt, nieuwe Webshops is ook geen vraag naar, zijn er al tig????? van.
En toch vreemd dat elke keer nieuwe personen een webshop gaan beginnen.
Ik leer hier wel van dat klanten willen dat als dezelfde persoon er veel geld in steekt voor een dure Website, duur kantoor, dure niets zeggende namen en noem nog maar meer op deze zelfde persoon dan met hogere tarieven(investering moet toch ook terug komen?) wel opeens betrouwbaar over komt.
Maar als je het simpel houd je niet geloofwaardig over komt terwijl je dan over dezelfde persoon en ideen praat.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

27
Ik zit verbaasd naar het 'keurmerk' te kijken. Ontzettend goedkoop, in mijn ogen kun je dan nog beter geen enkel keurmerk hebben, of gewoon verwijzen naar consuwijzer inderdaad.

Er komen inderdaad heel veel webwinkels bij, de meeste blijken geen succes te hebben en stoppen al snel. Dit is ook precies welk idee ik krijg als ik op jou site kom.

De drukke sites hoeft van mij ook niet en al die plaatjes, maar dit vind ik wel heel erg simpel overkomen... als een kind van een jaar of 12 die een standaard template online zet?

Ik hoop natuurlijk voor je dat wij het allemaal mis hebben en je er succes mee hebt.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

28
web_starter schreef:Ik zit verbaasd naar het 'keurmerk' te kijken. Ontzettend goedkoop, in mijn ogen kun je dan nog beter geen enkel keurmerk hebben, of gewoon verwijzen naar consuwijzer inderdaad.

Er komen inderdaad heel veel webwinkels bij, de meeste blijken geen succes te hebben en stoppen al snel. Dit is ook precies welk idee ik krijg als ik op jou site kom.

De drukke sites hoeft van mij ook niet en al die plaatjes, maar dit vind ik wel heel erg simpel overkomen... als een kind van een jaar of 12 die een standaard template online zet?

Ik hoop natuurlijk voor je dat wij het allemaal mis hebben en je er succes mee hebt.
We gaan gewoon hard aan het werk om het onnodig te gaan verfraaien.
Ik heb weinig zin een onnodig dure site te laten maken en dat vervolgens de klant te laten betalen alleen maar voor een mooi jasje. Idee erachter veranderd niet, wel de prijs.
Als klanten eerder vertrouwen in het uiterlijk hebben dan de persoon of idee erachter
dan is dat maar zo.
Jammer! Trouwens er zijn meer keurmerken met een heel eenvoudig logo, hetzelfde idee dat het logo het vertrouwen niet is maar wat erachter ziet.
In het bedrijfsleven zijn zat heel eenvoudige logo's maar die wel heel veel betekenen.
Hebben ze ook moeten verdienen met extra service.
Ken je de kreet dom blondje??? Dus elk blondje is dom????
En geloof me maar dat er een paar gelikte site's en logo's zijn die het niet zo nauw nemen en sommige niet onafhankelijk zijn.
Zoek maar eens op internet waarom sommige geen Consuwijzer hebben.
Ik sta nog steeds 100% achter mijn idee en net zoals mijn shop 6 jaar geleden liep die ook niet even de volgende dag.
Heb ik ook lang heel veel tijd en energie in gestoken, vond ook dat leuk en natuurlijk kun je de uren beter bij je baas extra werken, verdien je ze makkelijker.
We gaan ook kijken of we een keurmerk voor ons keurmerk kunnen verkrijgen, dat verwachten klanten namelijk ook.
We zien het wel, weet voor mijzelf dat ik achter het idee sta.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

29
ruud14 schreef:Ik leer hier wel van dat klanten willen dat als dezelfde persoon er veel geld in steekt voor een dure Website, duur kantoor, dure niets zeggende namen en noem nog maar meer op deze zelfde persoon dan met hogere tarieven(investering moet toch ook terug komen?) wel opeens betrouwbaar over komt.
Maar als je het simpel houd je niet geloofwaardig over komt terwijl je dan over dezelfde persoon en ideen praat.
Je bevindt je in "goed gezelschap" tussen vette aanhalingstekens. Er zijn keurmerken die weinig meer doen dan de inschrijving in het handelsregister controleren. Dat is minder dan 1 minuut werk en dat is goed te doen voor een paar tientjes per jaar.

Zij pakken het alleen net iets slimmer aan, met een stichting en een aparte BV voor het facilitair bedrijf dat het operationele werk voor de stichting uitvoert. Dat is namelijk drie keer vangen: één keer als stichtingsdirecteur, één keer als voorzitter van de Raad van Toezicht en nog één keer als directeur-eigenaar van het facilitair bedrijf.

Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

30
Ward schreef:Dat idee zou ik, ondanks de goede bedoelingen, laten varen. Je wekt er mogelijk ten onrechte de indruk mee dat je site is goedgekeurd door ConsuWijzer en toezichthouders zoals de Consumentenautoriteit en de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit). Dat zal je, zacht gezegd, niet in dank worden afgenomen.

Ik ben bijvoorbeeld betalend lid van de Consumentenbond, maar zelfs dat geeft me nog niet het recht om het logo van de Consumentenbond op mijn sites te zetten.

Zou je een plaatje met een logo gebruiken, dan komt ook nog het beeldrecht om de hoek kijken. Zonder voorafgaande toestemming van de auteursrechthebbende mag dat niet. Ik verwacht niet dat je voor dit gebruik ooit toestemming zult krijgen.
Toestemming moet je altijd overal voor vragen, daar heb ik mensen hier op de site zelf al eens op gewezen. Dus nee ik plaats niets zonder toestemming. Wat sowieso wel mag is een linkje om mensen te wijzen op hun rechten, dat kan ConsuWijzer alleen maar toejuichen lijkt mij.

Het komt ook zeker niet pontificaal op de voorpagina, maar komt zeker wel bij de info pagina's terug straks. Ik heb immers niets te verbergen en ga me netjes aan de regles houden. Feit blijft wel dat ConsuWijzer een reclamebureau betaald om nog meer bekendheid te creëren, dus wellicht vinden ze het nog wel een goed idee ook (kleine kans misschien, maar ach niet geschoten is altijd mis). Ik zal het eens navragen bij ze.