opabert schreef:Zomaar aantal getallen en cijfers op rijtje,
Hosting bedrijf,
+/- 50,00 per jaar.
+/- 150,00 per jaar SSL certificaat
Elektronische betaling,
Gemiddelde 0.45 per klant plus eventueel bijkomende kosten
Overzicht kosten voor IDEAL betalingen
https://www.ideal-checkout.nl/ideal-tar ... zicht.html
Overschrijving via internet bankieren,
GRATIS
Overzicht bank transactie kosten zakelijk rekening,
zie informatie bij uw eigen bank.
Verpakkingskosten,
gemiddeld 0.75 per klant
( doos, envelop / plakband )
Verzendkosten,
gemiddeld 4,50 per klant
( afhankelijk afmetingen / gewicht, track/trace )
Uw arbeid,
15 minuten = gemiddeld 20,00 per klant
Inkoop van goederen,
exclusief BTW
Afdracht O.B.
21%
van uw Bruto omzet -/- minus de voorbelasting,
Algemene kosten,
+/- 5000,00
Onvoorziene uitgaves diverse,
+/- 2500,00 per jaar
Afdracht inkomsten belasting,
%
Afdracht volksverzekering + premies,
%
Succes met uw onderneming,
Gaan we deze even fact-checken:
Kosten hosting 50,- per jaar!? welke discount hoster?
Ik betaal ~300 per jaar en dat is nog zonder SSL. 50,- per jaar voor een domein met dedicated IP en genoeg bandbreedte lijkt mij niet haalbaar. Ik hou me aanbevolen. 60GB per maand en 2GB opslag is gewenste :p
SSL daarentegen kan zelfs goedkoper dan dat.
ideal kost als je het over aantallen hebt meestal ~0,40 ct. Wel moet je dan vaak weer een abonnement o.i.d. docdata en de rabo bieden mij beiden 0,40 per transactie.
overschrijving internetbankieren is al gauw 0,14. Dat is bij de Rabobank. Elke bank heeft ze eigen tarieven. Gratis is alleen voor particulieren. Zie maar de tarieven van de bank.
Verpakkingskosten zijn afhankelijk van branche. Ik verkoop diervoeders. Ik betaal ~0,30 ct per doos en opvulling is door de aard van het product niet nodig. Voor mijn branche is het dus hoog ingeschat. Ik kan mij daarentegen weer voorstellen dat Varaantje in haar natte dromen 0,75ct haalt. Dit lijkt me dus wel een realistisch gemiddelde. Kortom, deze ben ik het wel mee eens.
Verzendkosten 4,50 vind ik iets aan de hoge kant. Zelf heb ik gemiddeld zware en grote pakketten, maar zit ik daar ruim onder. Maar komt denk ik wel aardig in de richting.
Arbeid 15 minuten per klant. Moet toegeven... Ik wou dat ik dat haalde. Als ik het doorreken, is het ongeveer 30 minuten per klant. Ik besteed echter dan weer echt helemaal niets uit. Tot en met het onderhoud aan de website aan toe. Dat moet ik toch ook als tijd die ik aan klanten besteed rekenen... Toch lijkt me dit een goede schatting! Ik ben gewoon gek bezig op dit gebied denk ik.
Afdracht O.B. 21%. Dat is natuurlijk wel een open deur, maar dat is natuurlijk niet altijd waar. Ik heb vele artikelen die 6% zijn.
Algemene kosten 5000,-... Ik wou dat ik dat haalde.. Daar kom ik toch heel ver overheen.
Onvoorziene kosten 2500,-.. Zelfde verhaal. Ook erg laag. Vorige maand de auto naar de garage gebracht. Was al 3000,- Exc. BTW. Die was vrij onvoorzien.. Zit hier dus ook echt ver overheen.
Ik reken voor onvoorziene kosten in het berekenen van een doelstelling altijd op ~20.000 per jaar.
Dus volgens mij is het eigenlijk nog wel wat zwaarder, dan opa schetst. Dat is niet vaak zo. U wordt nog eens een optimist Opa Bert.