Wat wél kan, is producten uitsluiten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Dan denkt iedereen al gauw aan hygiëne, want wie wil er nu een uitgeprobeerde tandenborstel, maar de wet noemt hygiëne niet expliciet.
Ward, waar haal jij steeds je informatie vandaan? En ik leg je geen woorden in de mond, kom op zeg, vertel gewoon waar e hebt gelezen op welke gronden je bepaalde producten kan uitsluiten. Het enige wat ik heb gevonden wat je kan uitsluiten is bederfelijke en gepersonaliseerde waren bijv. een maatpak. Dit gaat niet over hygiene:
https://ictrecht.nl/webwinkels/welke-pr ... tourneerd/
Eén van deze uitsluitingen zijn zaken die naar hun aard niet kunnen worden teruggezonden. Na een kleine Google-sessie is al snel te zien dat de meeste webwinkeliers deze bepaling niet op de juiste manier intepreteren. Zo zijn er webwinkels die geneesmiddelen, natuurlijke vijanden – zoals de roofmijt – en hygiënische producten op deze grond uitsluiten van het herroepingsrecht
Je mag pas vanaf december dit jaar hygienische producten uitsluiten
https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/ver ... rechten-1/
Een toevoeging uit de Richtlijn welke positief te noemen is ten opzichte van de huidige regels, is de nieuwe uitzondering in het herroepingsrecht voor zogenaamde hygiëne producten
---
Daarbij begrijp ik niet waarom een pakketje €9,- moet kosten bij jou als je levert aan Nederland. Woon je wel in Nederland? Zelfs een brievenbuspakketje €3,- en oorbellen die dus met brievenbus kunnen daar betaal je niet veel voor. En het verlies moet je dan altijd incalculeren.
Zyra, bovenop de verzendkosten komt ook nog btw. Daarnaast verstuur ik pakketten verzekerd. En verpakkingskosten zitten er ook in. Het is dus helemaal niet zo vreemd om wat meer te vragen dan wat je betaalt als je zelf een pakketje verzendt. En een paar euro meer vragen is toch in principe verlies in calculeren..?
---
En dit staat ook niet netjes: moineau.securearea.eu << dat is dus via een https maar dat zou er zo niet moeten staan.
Waarom zou dat er niet zo moeten staan? Dan kan ik dat doorgeven aan de aanbieder van mijn webwinkel.
---
En 4% extra vragen voor Paypal en Creditcard is ook niet netjes.
Waarom dat dan? Is het zo gek om dat door te berekeken? Of maakt het uit of ik dat in de producten doorbereken of dat ik het er bij het bestellen pas bij vraag? Mensen krijgen het gewoon te zien voordat ze bestellen dus dan kunnen ze zelf de keuze maken.
---
Je hebt een .nl extensie maar alles staat in het Engels. Dat is echt heel fout, je moet dan zeker een site in het Nederlands hebben en dan een site in het Engels.
Dat is niet verplicht, het kan alleen andere verwachtingen opleveren. De extensies die ik eerst wilde gebruiken waren al bezet, vandaar dat ik een .nl extensie koos.
---
JA! Waarom zeg ik dit zo hard? Omdat niet iedere Nederlander Engels kan en jij dat ook niet mag verwachten!
Dat verwacht ik ook niet. Ik verwacht alleen te verkopen aan mensen die wel Engels kunnen.
---
ij zult hiermee niet je gelijk kunnen halen, dan had je echt internationaal moeten gaan en zeker een .com moeten nemen i.p.v. een .nl extensie.
Eh, iedereen op het internet is internationaal. Alles en iedereen kan er toch bij? De extensie heeft daar echt helemaal niks mee te maken. En ik BEN internationaal want ik verzend aan klanten uit de hele wereld.
---
Als je maar een deel citeert, gaat het belangrijkste argument verloren. Dus hierbij het volledige citaat.
Steven Ras schreef:
Er geldt in het algemeen geen taaleis voor algemene voorwaarden. De wederpartij moet kunnen snappen wat er in de algemene voorwaarden staat. Dus als u de Duitse markt wilt gaan bedienen, moeten uw voorwaarden Duitstalig zijn. Maar als u zeker weet dat uw Duitse klanten allemaal prima het Engels beheersen, dan kunt u gerust een Engelstalige site met Engelstalige voorwaarden aanbieden in Duitsland.
Duidelijk genoeg lijkt mij? Ik richt mij op de wereldwijde markt en daardoor is Engels de voor de meest voor hand liggende keuze. Dat ik hier mee een aantal niet Engels sprekende mensen bereik is jammer, maar helaas.
En als jij je meer richt op buitenland i.p.v binnenland dan had je voor een .com moeten kiezen.
Wie zegt dat? Omdat jullie een Nederlandstalige website verwachten? Het is wellicht logischer maar die extensie was niet beschikbaar op het moment dat de webwinkel online ging en iedereen is vrij om welke extensie dan ook de gebruiken voor zijn of haar webwinkel.