JustinB - Je hebt een ding mee, en dat is dat je in ieder geval een doorzetter bent na alle negatieve reacties die je hier gehad hebt. Hou het vol en je komt er wel. Zelfs als je van ver moet komen, doorzetters heb ik altijd veel geloof in.
Je tweede enquete mist helaas ook e.e.a. Zo is het nogal verschillend of ik zelf in een zo'n team zit, en wat mijn werk is. Als ik advocaat zou zijn en zelf regelmatig een rondje rijd in de omgeving, dan is de drempel om een wielrenclubje in mijn buurt te sponsoren heel klein. Ik heb dan wss wel het budget, en de gunfactor van die twintig wielrenners en hun netwerk. Dus het gaat me niet om die bekendheid van die 50 kilometer buitenlucht, maar om de gunfactor van de mensen die het jasje aantrekken.
Dat is heel wat anders als een Eredivisieclub sponsoren waarbij je bord regelmatig op TV te zien is en je dus TV-reclamebudget kunt gebruiken en je merkbekendheid kunt opbouwen.
In je enquete gooi je alle sponsoren op een hoop, en alle redenen ook. Je maakt nu alleen een scheiding tussen emotie en zakelijkheid. Uiteindelijk sponsort iedereen om zakelijke redenen, want een positieve emotie (al is het alleen al die van mijzelf) is ook zakelijk.
In plaats van lukraak een vragenlijst op te stellen kun je het beste eerst eens telefonisch en open (bedenk je dus niets vooraf) even een lokale sponsor bellen en hem vast enkele vragen stellen. Dat maakt je enquetes betrouwbaarder.
Verder nogmaals petje af dat je je niet zomaar uit het veld laat slaan. Ook al vind ik ook je vragen idioot, je nieuwsgierigheid is blijkbaar onbevredigd en zolang je door blijft vragen krijg je uiteindelijk de antwoorden wel. Of een forum of enquete de juiste stappen zijn twijfel ik wel over.

Succes!