Re: Like en win acties op facebook

31
awilmink schreef:Het is inderdaad heel afhankelijk van wat voor product/dienst je aanbiedt, dus ben het in zekere zin eens dat sommige acties nutteloos zijn. Ik ben er ook een beetje klaar mee, want we krijgen moeiteloos meer likes via Facebook tijdens een winactie. Desondanks blijven die huisvrouwen wel mensen met een behoefte om te kopen! Laatst een van onze leren riemen verkocht aan 1 van deze huisvrouw-likers, die onze producten toch wel leuk vindt. En ze liken de producten toch wel omdat ze het een beetje leuk vinden?
Ik ben mijn aandacht nu meer gaan richten op Instagram. Levert ons qua mode-artikelen meer op!
Ben benieuwd of je Instagram op dezelfde manier inzet dus ook met een winactie of andere manier?

Re: Like en win acties op facebook

32
Ik denk niet dat win-acties echt kwaad kunnen als je zorgt dat je social media ook gebruikt voor leuke en informatieve content. Ik vind het persoonlijk wel irritant als bedrijven alleen maar win-acties en commerciële uitingen hebben en nooit echt met de volgers communiceren.

Het gaat erom dat je mensen engaged met je product en bedrijf, en dus niet alleen maar die like of +1 najaagt!
Smartwatch Centre

Re: Like en win acties op facebook

33
De enige manier om met je volgers te communiceren is via Twitter, zit ook totaal ander volk wat juist niet altijd met winacties meedoet. Maar je volgt, omdat ze bij je bestellen, je een leuke webshop vinden of whatever.

Facebook en reclame of winacties? Dan wordt er veel geliked! Wil je gewoon iets leuks delen? Dan zie je bijna niemand. Dan haal je er meer uit om het alleen maar privé te delen.

Re: Like en win acties op facebook

34
Ja daar heb je wel een punt. Wat je wel kan doen is de kanalen koppelen: je start bijvoorbeeld een win-actie op FB, en die communiceer je vervolgens ook op Twitter, Google+ etc. Zo hoop je dat de mensen zelf kunnen kiezen welk kanaal ze gebruiken om op de hoogte gesteld te worden.
Smartwatch Centre
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.