Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

31
RicardoV schreef:Wanneer je de eerste keer niet met handtekening voor ontvangst hebt verzonden dan ga je dit de tweede keer natuurlijk wel doen bij de klant. Om het pakket nogmaals niet verzekerd en zonder handtekening te verzenden zou dom zijn.
En dáárom kun je dus soms maar beter niet bezuinigen op die 38 cent voor een HVO (handtekening voor ontvangst) bij de eerste zending. Beschouw het als een soort verzekeringspremie die voorkomt dat die tweede zending überhaupt nodig is.
RicardoV schreef:De klant heeft overigens gewoon recht op het artikel, dus weigeren om te leveren mag je niet want je hebt een overeenkomst. Geld terug mag pas een optie zijn als een vervangend artikel niet geleverd kan worden of de klant zijn geld wilt.
Ook daarbij komt de HVO van pas. Zonder handtekening kun je eigenlijk niet aantonen dat je aan je leveringsverplichting hebt voldaan.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

33
HVO, dat wist ik niet. Voor 40 cent. :)
Ideaal, want ik vind het 'klant zegt niet ontvangen' toch wel een link deel van de webbusiness.
Dat wil ik toch afdekken, enigszins.
(ja ondernemen is risico, maar wel weloverwogen)

Dank u voor de info.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

34
RicardoV schreef: Wanneer je de eerste keer niet met handtekening voor ontvangst hebt verzonden dan ga je dit de tweede keer natuurlijk wel doen bij de klant. Om het pakket nogmaals niet verzekerd en zonder handtekening te verzenden zou dom zijn.

Mocht de klant de tweede keer nogmaals melden dat er niets ontvangen is claim je het bij de vervoerder aangezien het verzekerd is en niet correct is afgeleverd. Altijd handtekeningen controleren.

De klant heeft overigens gewoon recht op het artikel, dus weigeren om te leveren mag je niet want je hebt een overeenkomst. Geld terug mag pas een optie zijn als een vervangend artikel niet geleverd kan worden of de klant zijn geld wilt.
Dan moet er nog meer geld bij.
Met de huidige marges, ben je bezig met vorm van liefdadigheid.

Mijn ervaring,
geld terug is beste en goedkoopste optie.
Tevens ontmoediging voor mensen welke kwade zin hebben ;)
( groeiend fenomeen in 2012 )
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

36
opabert schreef:
RicardoV schreef: Wanneer je de eerste keer niet met handtekening voor ontvangst hebt verzonden dan ga je dit de tweede keer natuurlijk wel doen bij de klant. Om het pakket nogmaals niet verzekerd en zonder handtekening te verzenden zou dom zijn.

Mocht de klant de tweede keer nogmaals melden dat er niets ontvangen is claim je het bij de vervoerder aangezien het verzekerd is en niet correct is afgeleverd. Altijd handtekeningen controleren.

De klant heeft overigens gewoon recht op het artikel, dus weigeren om te leveren mag je niet want je hebt een overeenkomst. Geld terug mag pas een optie zijn als een vervangend artikel niet geleverd kan worden of de klant zijn geld wilt.
Dan moet er nog meer geld bij.
Met de huidige marges, ben je bezig met vorm van liefdadigheid.

Mijn ervaring,
geld terug is beste en goedkoopste optie.
Tevens ontmoediging voor mensen welke kwade zin hebben ;)
( groeiend fenomeen in 2012 )
Ontmoediging? Je kan dus gewoon iets bestellen. Betalen. Je ontvangt het. En je zegt van niet. Geld terug. En je hebt een gratis product! Tada!

Lijkt me niet echt ontmoedigend werken..

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

38
Beste Wouterjan,

Ik heb jou al eens eerder en heel uitvoerig voorgerekend dat geld terug veel goedkoper is dan 2x een nieuw product opsturen.

En inderdaad anno 2012 komt dit steeds vaker voor, althans wij zien in eerste 3 maanden 2012 een stijgende tendens in vergelijking met voorgaande jaren.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

39
opabert schreef:Beste Wouterjan,

Ik heb jou al eens eerder en heel uitvoerig voorgerekend dat geld terug veel goedkoper is dan 2x een nieuw product opsturen.

En inderdaad anno 2012 komt dit steeds vaker voor, althans wij zien in eerste 3 maanden 2012 een stijgende tendens in vergelijking met voorgaande jaren.
Jij mag mij niet zomaar geld terug geven. Ik heb recht op een nieuw product, dan wel een vervangend product.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

40
Fijn he dat PostNL??

Afgelopen zaterdag een enveloppe verzonden. Dan verwacht ik dat het vandaag in de brievenbus zou vallen en de klant uiteraard ook. Krijg ik vandaag mail dat hij het niet ontvangen heeft en dat hij zijn geld terug eist. Heb meneer gebeld en hij natuurlijk helemaal over de rooie en eist, als het morgen niet binnen is echt zijn geld terug en hangt in één keer op.

.......
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

41
PeterPastoor schreef:Fijn he dat PostNL??

Afgelopen zaterdag een enveloppe verzonden. Dan verwacht ik dat het vandaag in de brievenbus zou vallen en de klant uiteraard ook. Krijg ik vandaag mail dat hij het niet ontvangen heeft en dat hij zijn geld terug eist. Heb meneer gebeld en hij natuurlijk helemaal over de rooie en eist, als het morgen niet binnen is echt zijn geld terug en hangt in één keer op.

.......
Wow.. Tja overmacht.
Jij kan er vrij weinig aan doen dat PostNL momenteel zo slecht bezig is en dat het nu eenmaal iets langer kan duren.

Wat ga je nu doen dan?

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

44
RicardoV schreef:Wel een beetje vreemd ja, vooral omdat het om een klein beetje eten gaat.
Zal wel honger hebben...

Ik heb ook veel last van vertraging de laatste 2 weken. Vanaf zaterdag (al heel wat dat je zaterdag verzend als we het over goede service hebben) op dinsdag niet aangekomen is niet zo vreemd. Dat komt vrij vaak voor. Ik doe zelf heel veel met briefpost en na 2 dagen is er nog niets aan de hand. Meneer moet maar even wachten. Ik zou in ieder geval niet het geld terug storten na zo'n korte tijd.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

45
Rudy schreef:
RicardoV schreef:Wel een beetje vreemd ja, vooral omdat het om een klein beetje eten gaat.
Zal wel honger hebben...

Ik heb ook veel last van vertraging de laatste 2 weken. Vanaf zaterdag (al heel wat dat je zaterdag verzend als we het over goede service hebben) op dinsdag niet aangekomen is niet zo vreemd. Dat komt vrij vaak voor. Ik doe zelf heel veel met briefpost en na 2 dagen is er nog niets aan de hand. Meneer moet maar even wachten. Ik zou in ieder geval niet het geld terug storten na zo'n korte tijd.
Wanneer je afhankelijk bent van dat eten ( wat ik overigens niet kan begrijpen, en sowieso niet zal zijn met eten ter grootte van een brievenbuspost ) kan ik begrijpen dat je het snel in huis wilt hebben.

Helaas is het inderdaad momenteel gewoon niet anders en moet men wat langer wachten af en toe. Laten we hopen dat het snel voorbij is.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

48
veke schreef:Ik vind het toch straf dat ze in Nederland zo vlug kwaad worden als het niet binnen de 2 dagen geleverd wordt.
Tja.. Zo net ook een klant aan de lijn gehad welke zacht gezegd not amused was met de vertraging van 2 werkdagen. Hopen dat PostNL het zsm levert. Meer kun je momenteel ook niet doen bij zendingen die al de deur uit zijn gegaan.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

49
PeterPastoor

Ook welkom in deze nieuwe wereld.
Bij de kleinkinders schering en inslag met tierende klanten en soms heel extreem.
Waren het eerst de 20 - 40 jarigen inmiddels manifesteer zich dit fenomeen ook op de hogere leeftijden. Men heeft of wil niet luisteren naar excuus of uitleg.
Het gaat om luxe goederen..... :D

Ik bel deze klanten terug om te kijken wat voor persoon er achter zit
en start met de vraag of het pakket al is ingekomen.
Het komt vaker voor dat de telefoon wordt neer gegooid.
Vervolgens bel ik ze 15 minuten later weer terug.
Het begint vaak heel heftig maar als ik zeg dat er ergere dingen zijn om boos op te worden en uiteindelijk bedaar de boel dan wel weer ( soms ook niet ).

Maar leuke aardige lieve begripvolle mensen, zijn meer uitzondering dan regel
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

50
Opabert, toevallig eigenaar Zercom? :roll:

Heb namelijk ook zo'n schreeuwende medewerker (eigenaar) aan de lijn gehad toen ik daar een PC had besteld. Ik kan je wel vertellen dat zo'n ervaring een eerste en laatste keer is. Je klanten een beetje gaan uitblaffen, tss wie denken ze wel dat ze zijn.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

51
RicardoV schreef:Opabert, toevallig eigenaar Zercom? :roll:

Heb namelijk ook zo'n schreeuwende medewerker (eigenaar) aan de lijn gehad toen ik daar een PC had besteld. Ik kan je wel vertellen dat zo'n ervaring een eerste en laatste keer is. Je klanten een beetje gaan uitblaffen, tss wie denken ze wel dat ze zijn.
Schreeuwen uit blaffen ?
Is iemand die jouw probeert uit te leggen, een schreeuwer ?

Zo schreeuwende tierende verwende puber aan je oren die zich bedraagt als klein kind die ze zin niet krijgt, das lekker.
Geijkte woorden Ik wil, Ik mot, Ik zal en als je niet doet wat Ik wil, nou dan kom ik wel even.

Zomaar even verhaal,
in 1978 had ik ook zo vogel aan de telefoon.
Die zou wel even langskomen.
Wat wil nou het geval,
30 minuten later stond ik bij hem aan de deur.
Natuurlijk met bos bloemen, als attentie, maar hij schrok zich de kleru.
En ik had grootste lol de verrassing was aan mij.

Als oorlog kind is een voordeel dat ik voor de duvel en niemand bang ben.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

52
opabert schreef:
RicardoV schreef:Opabert, toevallig eigenaar Zercom? :roll:

Heb namelijk ook zo'n schreeuwende medewerker (eigenaar) aan de lijn gehad toen ik daar een PC had besteld. Ik kan je wel vertellen dat zo'n ervaring een eerste en laatste keer is. Je klanten een beetje gaan uitblaffen, tss wie denken ze wel dat ze zijn.
Schreeuwen uit blaffen ?
Is iemand die jouw probeert uit te leggen, een schreeuwer ?

Zo schreeuwende tierende verwende puber aan je oren die zich bedraagt als klein kind die ze zin niet krijgt, das lekker.
Geijkte woorden Ik wil, Ik mot, Ik zal en als je niet doet wat Ik wil, nou dan kom ik wel even.
Aan jou bijdragen op dit forum heb ik wel een redelijk beeld van jou gekregen.
Als je al aangeeft dat een klant de telefoon neergooit, dreigt met langskomen, gesprekken heftig beginnen, dan haal ik daar inderdaad uit dat het niet allemaal op een lage toon gebeurd.

Om mijn situatie te verduidelijken, ik was uitgenodigd om feedback te plaatsen over de winkel. Ik zet vriendelijk mijn feedback neer ( welke obvious negatief is omdat winkel de levertijden niet nakomt ) en krijg 1 uur later een blaffende meneer zercom aan de telefoon of ik niet heel snel die feedback wilde verwijderen.

Dat vind ik blaffen en schreeuwen. Of je zo te werk gaat laat ik aan jou over.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

53
RicardoV

Jij reageert vanuit en zijnde een particulier / consument e lijkt niet te weten wat je als winkelier naar je k*p geslingerd krijgt ( lees de kranten volg de media )

Ik heb jouw al eens eerder geschreven.
Jij hebt een totaal verkeerd beeld hoe ik om ga met mensen.
Maar dit terzijde opgemerkt.

Jij hebt beslist een punt,
als jij zegt dat ik een discussie niet / nooit uit de weg gaat.
Als jij gelijk heb, ben ik de eerste welke jouw gelijk zal geven.
Ben ik van mening dat jij on-gelijk hebt of jij zit te zwamjurken, dan zeg ik het ook.

Als je zo oud ben als deze ouwe zak met vele dienstjaren.
Dan heb je alles al eens gezien, gehoord en gedaan.

Er is nog veel te leren over hoe een categorie mensen zich manifesteren op deze aardkloot.

Ga je goed.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

55
Ik heb vandaag ook weer zo'n geval gehad. Nu is het al een aantal keren voorgekomen en maken wij voor ons zelf een foto voordat wij inpakken. Het ging in dit geval om 5 artikelen die de klant miste en dit stond wel op onze foto. Nu lijkt mij het al onwaarschijnlijk als je 5 artikelen mist (ook al hadden we geen foto gemaakt). Maar goed, klant beweert anders en ook dat de doos niet is open geweest bij de Post. Enige wat je kan doen is opnieuw opsturen, want bewijs maar is anders.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

56
Ilse2010 schreef:Enige wat je kan doen is opnieuw opsturen, want bewijs maar is anders.
Je hebt toch een foto? Als je een handtekening hebt voor ontvangst en je hebt een foto dat alles verzonden is en toch ga je dan opnieuw leveren? Waarom maak je een foto dan? :)

Toegegeven, ik ben zelf heel makkelijk in dit soort dingen en geeft de klant altijd het voordeel van de twijfel, maar als ik foto's heb van de zending en een handtekening voor ontvangst dan houdt het wel op hoor.

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

57
Vandaag ook zoiets:

Klant stuurt mail na 2,5 maand dat de bestelling niet is aangekomen. Voglens de track en trace (zonder handtekening) is het het pakket gewoon afgeleverd een dag na verzending.

Daar komt bij dat klant gekozen heeft voor achteraf betalen, maar alle mails met facturen, sommaties heeft verwijderd zonder deze te lezen. Nu wordt er dus gesteigerd, omdat er een brief op de bus valt van het incassobureau. :(

Wat is wijsheid?

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

59
Ilonajoy

Warm welkom in 2012 heel erg vervelend.
Voorspel dat het nog erger gaat worden.
Advies:
- Leveren op vooruitbetaling of rembours.
- Overal kort op blijven zitten.
- Pak eens de telefoon ipv email.

Echt een telefoontje werkt soms.
Kweet niet uw levenservaring,
maar vaak kan je aan de telefoon inschatten wat voor vlees je in de kuip heb.
Alleen al het feit hoe er op je telefoontje wordt gereageerd.

suc6
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Klant zegt gedeelte niet ontvangen

60
opabert schreef:Ilonajoy

Warm welkom in 2012 heel erg vervelend.
Voorspel dat het nog erger gaat worden.
Advies:
- Leveren op vooruitbetaling of rembours.
- Overal kort op blijven zitten.
- Pak eens de telefoon ipv email.

Echt een telefoontje werkt soms.
Kweet niet uw levenservaring,
maar vaak kan je aan de telefoon inschatten wat voor vlees je in de kuip heb.
Alleen al het feit hoe er op je telefoontje wordt gereageerd.

suc6

Heb de klant tijd terug toen de brief van incasso bureau kwam al telefonisch gesproken. Verhaal rammelde aan alle kanten en was totaal niet geloofwaardig. Ook omdat het bewijs anders zegt.

Heb ook niets meer gehoord sindsdien.