Hallo allemaal,
Als mede-eigenaar van http://www.tennissale.nl ben ik benieuwd naar jullie mening van onze website.
Wat mij opvalt is dat het conversiepercentage relatief laag ligt ten opzichte van andere webshops van ons.
Hoor graag jullie mening over onze webshop, zodat ik een aantal verbeterpunten kan doorvoeren die ten goede komen aan de conversie.
Met vriendelijke groet,
Mark van H.
Re: Tennisracket, tennisschoenen en tennistassen || Conversi
2Erg mooie shop! Goed gedaan. Mooi design, goed gebruik van je USPs, telefoonnummer goed in beeld en mooie product foto's.
Conversie is altijd lastig. Als jij een advertentie plaatst op een irrelevante website die veel bezoekers doorstuurt haalt dat je conversie weer naar beneden.
Qua verbeterpunten zou ik even kijken naar het volgende:
Conversie is altijd lastig. Als jij een advertentie plaatst op een irrelevante website die veel bezoekers doorstuurt haalt dat je conversie weer naar beneden.
Qua verbeterpunten zou ik even kijken naar het volgende:
- De 'in winkelwagen' knop valt niet erg goed op. Daarnaast zit die erg laag op de pagina. Op mijn (vrij grote) schermen is die geeneens in beeld op sommige pagina's.
- Maak meer elementen klikbaar. Je USPs onder je menubar gaan nergens heen. Hetzelfde geld voor de grote banner aan de rechterkant op productpaginas. Ook zou ik graag willen klikken op de knoppen op je homepage (veilig betalen, snelle levering, etc)
- Je 'Mijn verlanglijst' linkje in de footer redirect een 302 naar de inlogpagina
- Ook 'http://tennissale.nl' stuurt een HTTP 302 ipv een 301
- Is een koopgids misschien een goed idee? Er zijn héél véél verschillende rackets op je website. Welke is de beste voor beginners, pro's, budget etc?
SEO specialist bij Webvalue.
Re: Tennisracket, tennisschoenen en tennistassen || Conversi
3De propositie is niet helder. De naam TennisSale.nl suggereert dat je een prijsvechter bent, de rest van de lay-out suggereert iets anders. Je hinkt als het ware op twee gedachten en bent "stuck in the middle": niet overtuigend een prijsvechter voor prijsgevoelige kopers, maar ook niet overtuigend gericht op kwaliteit en service voor kopers die dat juist verwachten.Markievh123 schreef:Wat mij opvalt is dat het conversiepercentage relatief laag ligt ten opzichte van andere webshops van ons.
Daarna doen wat details je de das om, zoals van/voor-prijzen waarbij niet duidelijk is waar de "van" vandaan komt, maar het hinken op twee gedachten is je grootste knelpunt.