Anders betalen dan iDEAL?

1
Welk percentage van betalingen gaat bij jullie buiten iDEAL om? Ik merk dat ik bij steeds meer internetbetalingen eigelijk alleen nog maar rekening houd met iDEAL. Mis ik echt Nederlandse klanten als ik dit niet doe?

Jaja, ik weet hoe het wettelijk zit of dat Duitsers en Belgen geen iDEAL hebben. Het gaat me nu even practisch om Nederlandse bestellingen uit de Randstad. Zal ik echt omzet missen als ik alleen iDEAL als betaalmethode bied?

2
Even door de bank genomen... gaat 60-70% van de website betalingen via iDEAL, 20% PayPal / CreditCard 10% rembours en de rest met vooruit betalen of op rekening..

Dat zijn de gemiddelden van de verschillende webwinkels die ik voor klanten technisch beheer...

Buiten het feit om natuurlijk dat alleen iDEAL aanbieden een economisch delict is... mis je dus inderdaad omzet... denk ook aan de klanten die niet via iDEAL kunnen betalen omdat hun bank er niet bij aangesloten is of omdat ze geen internetbankieren hebben.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

iDEAL betalen

3
Die 70% iDEAL klopt bij mij ook wel aardig, maar daar zit een hoog percentage Belgen tussen die kiezen voor Paypal. Als het gaat over een dienst aan enkel klanten tot een jaar of 40, uit de regio Randstad, is het percentage iDEAL volgens mij een stuk hoger. Volgens mij mis ik dan niet zo bijzonder veel meer?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Bij mij liggen de percentages een beetje anders.
50% iDeal
48% bankoverschrijving
2% PayPal

Ik moet zeggen, dat ik het persoonlijk wat vreemd vind. Ik had verwacht, dat er veel meer mensen gebruik zouden maken van iDeal. Maar het geld gewoon overmaken op de rekening schijnen toch heel veel mensen erg fijn te vinden.
Overigens bied ik alleen deze 3 vormen van betaling aan.
En onder rembours doe ik alleen op aanvraag, die heb ik niet standaard als optie staan.
Deze percentages gaan alleen over klanten uit Nederland.

6
Grote kans dat dit bij jou komt doordat je bankoverschrijving standaard aangevinkt hebt staan.

Ik ben zelf altijd erg benieuwd naar wat een kleine verandering doet. Probeer het eens om te draaien en laat hier even weten wat het verschil is :-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Anders betalen dan iDEAL?

7
Bij mij bied ik aan:
IDEAL
Bankoverschrijving
Creditcards en Paypall

Creditcard lopen vaak via Paypall kanaal.

bij ons is alles echt in balans, kan niet zeggen dat het een meer gebruikt wordt dan het ander.
Ondanks dat er ook +18 artikelen bijzitten, waar discretie erg gewenst is.
Heb er niet 1 maar 4 ;)

Re: Anders betalen dan iDEAL?

8
Mijn betaalmethodes:

- iDEAL
- Vooruitbetalen aan de hand van gegevens in bevestigingsmail
- Vooruitbetalen na ontvangst factuur
- Op rekening (alleen op aanvraag)

Veel van mijn klanten zijn bedrijven, dus ze gaan meestal voor de 3e optie.
Op rekening betalen ben ik niet zo happig op, maar voor gerenommeerde bedrijven vind ik het geen probleem...

Re:

9
A. Loomans schreef:Grote kans dat dit bij jou komt doordat je bankoverschrijving standaard aangevinkt hebt staan.

Ik ben zelf altijd erg benieuwd naar wat een kleine verandering doet. Probeer het eens om te draaien en laat hier even weten wat het verschil is :-)
Sorry voor mijn late reactie. Ik denk, dat je daar best wel eens gelijk in zou kunnen hebben :D
Helaas is het voor mij een hele toestand om dit anders te doen. Aangezien bij mij alles op alfabetische volgorde is ingesteld. En dat zou betekenen dat ook al mijn producten in een andere volgorde zouden komen te staan :roll:
Ik had het eigenlijk wel heel erg graag uit willen proberen, want het klinkt wel heel aannemelijk wat je zegt.
(overigens is het aantal iDeal betalingen de laatste tijd weer ietsje toegenomen).

Re: Re:

10
Indigo schreef:
A. Loomans schreef:Grote kans dat dit bij jou komt doordat je bankoverschrijving standaard aangevinkt hebt staan.

Ik ben zelf altijd erg benieuwd naar wat een kleine verandering doet. Probeer het eens om te draaien en laat hier even weten wat het verschil is :-)
Sorry voor mijn late reactie. Ik denk, dat je daar best wel eens gelijk in zou kunnen hebben :D
Helaas is het voor mij een hele toestand om dit anders te doen. Aangezien bij mij alles op alfabetische volgorde is ingesteld. En dat zou betekenen dat ook al mijn producten in een andere volgorde zouden komen te staan :roll:
Ik had het eigenlijk wel heel erg graag uit willen proberen, want het klinkt wel heel aannemelijk wat je zegt.
(overigens is het aantal iDeal betalingen de laatste tijd weer ietsje toegenomen).
Nou jah ... de volgorde van je betaalmethodes heeft toch niks te maken met de volgorde van je producten? :shock:

Re: Anders betalen dan iDEAL?

11
Hoi Nick,

Dat heeft het dus wel :D . De betaalmethodes heb ik namelijk als "artikel" ingevoerd, net zoals de verzendkosten etc. (Wel in een apart stukje, want je ziet ze natuurlijk niet als "artikel" op mijn site staan. Je kunt dus geen betaalmethode bij me kopen ha,ha :D )
Ik voer ze dus officieel als "artikel" in en daar zit dan de koppeling voor de betaalmethodes weer aan vast. De betaalmethodes worden netjes weergegeven tijdens het bestelproces (en dus ook op alfabetische volgorde, net zoals de andere artikelen)
Ik hoop, dat ik het goed heb uitgelegd :roll:

Re: Anders betalen dan iDEAL?

12
Is het dan niet een idee om dat een keer aan te passen zodat de betaalmethodes netjes op een pagina voor afrekenen komen te staan, in plaats van dat je artikelen daar voor 'misbruikt'?

Re: Anders betalen dan iDEAL?

13
Hoi Wouter,

Nou ik "misbruik" de artikelen niet hoor en het werkt prima, dus ik zou niet weten waarom ik het zou moeten veranderen :D
En mijn betaalmethodes komen netjes voor het afrekenen, gewoon zoals in iedere webwinkel...
Eerst krijgen ze netjes een lijstje met de spulletjes, die ze willen bestellen en kunnen ze nog alles veranderen, daarna krijgen ze een stukje waar ze de betaalmethode en eventuele kortingsbonnen en het land in kunnen vullen, daarna netjes de rekening en kunnen ze de adresgegevens invullen en daarna krijgen ze het eindoverzicht met de rekening en de adresgegevens, zodat ze nog een keer kunnen controleren of alles goed is en klikken ze definitief op bestellen en dan gaan ze naar de iDeal pagina, PayPal pagina, of naar de eindpagina, als ze het willen overboeken op de rekening.
Dus ik zie zelf het probleem niet :shock:

Re: Anders betalen dan iDEAL?

14
Nou om dat je eerder in dit topic aangaf dat als je de volgorde zou veranderen dat dit dan gevolgen zou hebben voor je gehele bestand met artikelen.. ;)
Maar als het zo goed werkt dan hoef je uiteraard niets aan te passen.

Re: Anders betalen dan iDEAL?

17
Hier even een reactie van een simpele eindgebruiker.

Als ik niet met iDeal kan betalen haak ik af.
Ik heb wel eens geprobeerd iets te bestellen bij dealextreme.com (no spam intended), maar die accepteren alleen Paypal.

Goed, ik dus naar Paypal om een account aan te maken, maar daarna werd het al snel wat ingewikkeld. Al met al was het me te veel moeite om uit te vogelen hoe dat systeem werkt. Ik heb doorgaans geen moeite met regeltjes en formulieren, maar dat Paypal gedoe ging me net even te ver. Kortom: of iDeal, of een acceptgiro. En anders ga ik ergens anders shoppen.

Om met Terry Pratchett te spreken: Always make it easy for people to give you money

Off topic: wat een geweldig forum! Wegens vooruitziende blik willen ik en mijn buurman een webshop beginnen. En dan niet 1-2-3 het diepe in maar eerst alles goed uitzoeken. Dit forum helpt nu al enorm! Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp. En als ik een duit in het zakje kan doen zal ik het zeker niet nalaten.

Re: Anders betalen dan iDEAL?

18
www.mx-5parts.nl schreef:Heb je je shop vanaf 0 opgebouwd?
Ik heb de website gewoon gebouwd met software en wat programma's om dingen aan te passen aan mijn eigen wensen.

Re: Anders betalen dan iDEAL?

19
Indigo schreef:Hoi Nick,

Dat heeft het dus wel :D . De betaalmethodes heb ik namelijk als "artikel" ingevoerd, net zoals de verzendkosten etc. (Wel in een apart stukje, want je ziet ze natuurlijk niet als "artikel" op mijn site staan. Je kunt dus geen betaalmethode bij me kopen ha,ha :D )
Ik voer ze dus officieel als "artikel" in en daar zit dan de koppeling voor de betaalmethodes weer aan vast. De betaalmethodes worden netjes weergegeven tijdens het bestelproces (en dus ook op alfabetische volgorde, net zoals de andere artikelen)
Ik hoop, dat ik het goed heb uitgelegd :roll:
Hmm.. vaag :shock: Ik heb gewoon

Code: Selecteer alles

$betalingswijzeopties = array(
	'iDEAL',
	'Vooruit via de bank',
	'Contant bij aflevering'
);
foreach($betalingswijzeopties as $key => $optie) {
	echo '<div><input type="radio" name="betalingswijze" id="label_betalingswijze_'.$key.'" value="'.$optie.'"';
	if($this->betalingswijze == $optie) {
		echo ' checked="checked"';
	}
	echo ' /><label for="label_betalingswijze_'.$key.'">'.$optie.'</label></div>'."\n";
}
:lol: