Ik heb mij altijd laten vertellen dat het zeer hinderlijk is als mensen, die geabonneerd zijn op de nieuwsbrief, wekelijks een nieuwsbrief ontvangen. vaak gaan ze het zien als spam en lezen het niet meer of blokkeren de boel.
Echter zie ik bij grote (web)winkels dat ze zeker 2 keer per week een nieuwsbrief per e-mail versturen.
Wij versturen nu alleen nog maar een mail naar de klanten als we speciale aanbiedingen hebben of een evenement. Dit is zeker niet vaker dan 1 keer per maand.
Hoe denken jullie over het vaak versturen van een nieuwsbrief (email)? En hoe doen jullie het zelf?
Re: Nieuwsbrief
2Het probleem is, dat ik bij de vele mailings die ik krijg niet eens kan herinneren dat ik me heb ingeschreven. Heb vaak het idee dat de webwinkels de keuze die men ingeeft tijdens registratie aan hun laars lappen en gewoon die mails sturen naar al hun klanten.
Dit is zeer ergerlijk. Ik gok dat ik per week zo'n 50 mailtjes binnenkrijg van webwinkels die 'speciaal geselecteerde' artikelen voor me hebben.
Bol.com stuurt elke dag hun Dagdeal, Wehkamp stuurt 2x per week hun actiemailing door etc.
Bijna alle grote webwinkels doen het. Het mailen opzich is niet vervelend, maar de frequentie hiervan.
Stuur gewoon een keer in de maand een leuk en interessant mailtje naar je klanten met een speciale aanbieding. één keer per maand is niet vervelend en als het interessant is lezen de mensen het ook. Dus ga niet met kreten smijten zoals: SPECIALE NIEUWSBRIEF AANBIEDING WEEK 8 ofzo, maar bouw er ook een mooi verhaal omheen en schrijf bijvoorbeeld over de huidige ontwikkelingen die zich afspelen in je branche.
Dit is zeer ergerlijk. Ik gok dat ik per week zo'n 50 mailtjes binnenkrijg van webwinkels die 'speciaal geselecteerde' artikelen voor me hebben.
Bol.com stuurt elke dag hun Dagdeal, Wehkamp stuurt 2x per week hun actiemailing door etc.
Bijna alle grote webwinkels doen het. Het mailen opzich is niet vervelend, maar de frequentie hiervan.
Stuur gewoon een keer in de maand een leuk en interessant mailtje naar je klanten met een speciale aanbieding. één keer per maand is niet vervelend en als het interessant is lezen de mensen het ook. Dus ga niet met kreten smijten zoals: SPECIALE NIEUWSBRIEF AANBIEDING WEEK 8 ofzo, maar bouw er ook een mooi verhaal omheen en schrijf bijvoorbeeld over de huidige ontwikkelingen die zich afspelen in je branche.
Actief in webshopontwikkeling
3Dit is de enige uitzondering waar je niet vooraf toestemming moet hebben. Aanbiedingen sturen over hetzelfde als ze al eerder gekocht hebben.en gewoon die mails sturen naar al hun klanten.
4Bij Bol en dergelijke vind ik het wel leuk om wekelijks een mail te ontvangen van deze bedrijven. Het zijn namelijk deze grote bedrijven die ook makkelijker promoties kunnen aanbieden aan aantrekkelijke prijzen en ze hebben in mijn ogen toch steeds iets nuttig te vertellen keer op keer in hun nieuwsbrieven die ik van hen ontvang.
Ik verstuur 1 keer per maand een nieuwsbrief uit. Deze nieuwsbrieven worden steeds verstuurd naar mensen die daadwerkelijk de nieuwsbrief willen ontvangen. Dusja ik ga niet emailadressen plukken van mijn andere nevendiensten die ik aanbied. Dat wordt uiteraard bekeken als spam.
Ikzelf schrijf me gelijk ook uit nieuwsbrieven van bedrijven waarvoor ik niet bepaald uitdrukkelijk de goedkeuring heb gegeven om in te schrijven in hun nieuwsbrief.
Ik verstuur 1 keer per maand een nieuwsbrief uit. Deze nieuwsbrieven worden steeds verstuurd naar mensen die daadwerkelijk de nieuwsbrief willen ontvangen. Dusja ik ga niet emailadressen plukken van mijn andere nevendiensten die ik aanbied. Dat wordt uiteraard bekeken als spam.
Ikzelf schrijf me gelijk ook uit nieuwsbrieven van bedrijven waarvoor ik niet bepaald uitdrukkelijk de goedkeuring heb gegeven om in te schrijven in hun nieuwsbrief.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!