Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

1
Hallo allemaal,

Zojuist aangemeld bij webwinkelforum. Ik ben Thymo Schol, 23 jaar en vorig jaar gestart met http://www.flesjewijnbezorgd.nl. Een webwinkel waar de klant een wijnkist kan laten bedrukken, een fles wijn kan uitkiezen en het totale geschenk kan laten opsturen naar het gewenste adres als origineel cadeau.

Vorig jaar begon ik te merken dat een fles wijn cadeau geven tegenwoordig geen tot weinig indruk meer maakt bij de ontvanger. De fles beland in de wijnkelder en tegen de tijd dat deze ontkurkt wordt is de gever alweer vergeten. Toen ik vorig jaar stopte met mijn HBO ontstond voor mij de mogelijkheid om mijn plan in werking te zetten en de webshop te beginnen waar ik al maanden over nadacht. Ik had gelukkig de financiele middelen beschikbaar om een website te laten maken en heb dat bij de eerste beste webdesigner laten doen. (geen goed onderzoek gedaan en uiteindelijk een website gekregen waar ik 2 maanden laten alweer spijt van had). Nu wordt gelukkig een nieuwe website ontwikkeld in samenwerking met een creatieve ontwerper die samenwerkt met een handige internetmeneer. Deze zal over enkele weken live gaan. (hopen dat het tot meer conversie leidt!).

De webshop is inmiddels al ongeveer 6 maanden online en loopt helaas niet geweldig. Ook al is het product leuk en origineel, ik heb de grootste moeite met het creeren van naamsbekendheid.

Ik heb dus een hoop vragen en jullie zullen mij daarom zeker nog terugvinden op het forum!

Met vriendelijke groet,

Thymo - Flesjewijnbezorgd.nl
http://www.flesjewijnbezorgd.nl Handmade Winegifts

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

3
Het marketingplan van Flesjewijnbezorgd is vrij simpel. Het is een product met een leuke meerwaarde, namelijk de mogelijkheid om een wijnkist persoonlijk en origineel te maken. Wat ik ook zoveel mogelijk probeer te communiceren in alle reclame-uitingen (facebook, twitter, flyers) is de emotie achter het product. Het verrassingseffect van het krijgen van een personaliseerd geschenk. Zoals de directeur van een groot cosmetisch bedrijf ooit zei:
Wij verkopen geen anti-rimpelcreme, wij verkopen hoop. We produceren anti-rimpelcreme
. Dat is een beetje de boodschap die ik probeer te verwerken in mijn marketing. Ook maak ik duidelijk dat ik mij onderscheid van de andere wijnkist-bedrijven door de wijnkistjes per stuk aan te bieden voor een redelijke prijs en zonder opstart kosten of instelkosten voor het bedrukken. en natuurlijk het feit dat ik een mooi assortiment heb met uitsluitend kwaliteitswijnen.

Verder probeer ik mij zoveel mogelijk bezig te houden met mond-op-mond reclame, social media en SEO. Maar omdat zo'n wijnkistje een gelegenheidsproduct is moeten een heleboel mensen ervanaf weten en het leuk vinden om er een zodanige afzet aan over te houden dat ik de boel draaiende kan houden. Iemand al tips of advies wat betreft mijn marketingstrategie?
http://www.flesjewijnbezorgd.nl Handmade Winegifts

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

4
Op de nieuwe site mag het aan de potentiële koper wel duidelijk worden wat het totale kostenplaatje van kist plus wijn plus verzendkosten wordt, voordat de gegevens van fles en kist en bezorgadres moeten worden ingevoerd. Dat is ook verplicht. De meeste kopers haken af wanneer het totaalplaatje niet direct een overzicht geeft.
Op de nieuwe site mag het invoeren van gegevens ook wel beveiligd worden met ssl; ook dat is verplicht. Verder moet je de eerste maanden niet op enorm veel omzet rekenen maar even stug volhouden; het concept is nl. leuk!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

5
Misschien kijk ik met me neus, maar ik zit met de volgende punten als ik naar de website kijk:

- Waar zijn de algemene voorwaarden?
- Bedrijfsgegevens?
- Alleen een mobiel nummer? -> http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/vast_op_mobiel/
- Wat als ik het product toch niet wil? Wat voor retouren beleid heb je dan?
- Wat voor garantie heb ik als ik wat koop?
- Heb je beoordelingen? of allicht een keurmerk? Kortom, hoe kan ik je vertrouwen?
- Terug komend op vertrouwen, waar zijn 'betrouwbare' betaalmethodes als AfterPay, PayPal, etc?

Als ik nu naar de website kijk denk ik, leuk concept, maar ik vertrouw het niet. Ik zou dus zeker niet kopen. Je biedt voor mij niets, wat betrouwbaarheid geeft. Bovenstaande 'checklist' is allicht een goede start. Dat zou de conversie aardig moeten verbeteren.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

6
Terechte opmerkingen over de privacy van de gegevens van de klanten en de algemene voorwaarden. Nooit over nagedacht. De totaalprijs wordt in de grote koptekst op de homepage aangegeven, maar ik geef toe: dat kan duidelijker.

Hoe ik een retourbeleid kan invoeren zou ik niet weten. De klant krijgt (in de meeste gevallen) het wijnkistje niet zelf in handen. De klant kiest er vaak voor om het geschenk direct naar de ontvanger te sturen als verrassing. Daarbij is de enige garantie dus dat je iemand een heel persoonlijk cadeau geeft. Maar dat is vast niet wat je bedoeld.

Op de nieuwe site komt een plek op de homepage voor testemonials van klanten waar ik een foto met hun verhaaltje kan plaatsen. Dit moet al enigzins vertrouwen geven bij potentiele klanten.
Alle andere tips neem ik mee in de nieuwe site. Geweldig dit jongens! Dank.
http://www.flesjewijnbezorgd.nl Handmade Winegifts

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

7
Als ik jou was, zou ik beoordelingen van 'derden' toevoegen. Dit, omdat je die niet zelf kan manipuleren. Dat wekt meer vertrouwen.

Wat betreft retour beleid. Volgens mij verkoop jij een product op maat. Dat betekend, dat jij producten niet retour hoeft te nemen. Je kunt er dus voor kiezen om te melden op de website, dat retourneren niet mogelijk is, omdat het een product op maat gemaakt is. Dan weet men in ieder geval, waar ze aan toe zijn. Kun je ook nooit discussies achteraf krijgen. Dat is toch prettiger.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

8
Leuk concept, misschien kan de site alleen wat scherper... Je idee moet eigenlijk in 1 oogopslag duidelijk zijn, dat mist nu nog een beetje aan de website.

Verder lijkt het me goed om te meten waar het mis gaat. Aantal bezoekers, aantal bezoekers dat tot koop over gaat (conversie), etc.

Tevens blijft wijn een moeilijk product met nogal wat concurrentie, kortom, veel succes en niet te snel opgeven ;).
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

9
Misschien ook een leuk idee wat meer richting budgetwijnen te kijken. Tegenwoordig geven mensen liever wat meer kwaliteit aan wijn weg, als ze daarmee een goedkopere prijs kunnen behalen. In de wijnshop in de buurt gaan de budgetwijnen tegenwoordig ook een stuk beter dan de kwaliteitswijnen, dus zal dat vast ook gelden voor webshops.
Sowieso is wijn ook wel een lastig product om te verkopen online, want vaak wil je toch wel even proeven of de wijn lekker is

Re: Voorstellen: Thymo van Flesjewijnbezorgd.nl

10
Kan mij nog een onderzoek herinneren over concurrentie in webshops... Waar je absoluut niet aan moet beginnen zijn baby cq kinder artikelen en wijnen omdat de concurrentie echt moordend is. Het schijnt dat er al 1000 webshops enkel in Nederland op wijnen gericht zijn... Succes