Veranderen bestemmingsplan woning bij beginnende webwinkel?

1
Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel in exclusieve slabben en heb hiervoor toestemming gevraagd aan mijn gemeente, zoals de kamer van koophandel mij had geadviseerd.

Aangezien ik de webwinkel aan huis ga doen wil de gemeente alleen toestemming geven als ik het bestemmingsplan van een deel van mijn huis wijzig en daar 250 euro voor betaal.

Mijn bedrijf heeft geen ruimtelijke uitstraling, ik heb geen reclame aan mijn huis, producten worden niet uitgestald om te laten zien aan klanten en er is ook geen mogelijkheid tot afhalen. Het oppervlak van mijn opslag bedraagt hooguit 2 m2 en ik heb hooguit 3 bestellingen per jaar om dit aan te vullen die via TPG geleverd worden.

Mijn vraag is dus of het wijzigen van een deel van het bestemmingsplan voor een woning met daarbij komende kosten gebruikelijk is als je een webwinkel start aan huis en of ik met bovenstaande gegevens onder "detailhandel" val in die zin dat ik het bestemmingsplan van mijn (huur)huis dien te gaan wijzigen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Veranderen bestemmingsplan woning bij beginnende webwink

5
Het gaat niet om de woning, maar om het gemeentelijk bestemmingsplan van het perceel heb ik inmiddels begrepen. Huur of koop doet er in die zin niet toe.

Ik heb het vergelijkbare onderwerp gelezen op het forum. De slapende honden zijn al wakker dus ik ga een gesprek aan met de gemeente n.a.v. het actuele bestemmingsplan en probeer er op die manier zo goed mogelijk uit te komen en mijn toestemming te krijgen. Er is een vrijstellingsbepaling in opgenomen, dus wie weet is het nog via een andere weg op te lossen.

De risico's op een dwangsom en het moeten stopzetten van mijn bedrijf wegen niet op tegen een goed gesprek en wellicht een kleine investering in de toekomst van mijn bedrijf.

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag!