breekbare spullen verzenden

1
Hallo forumleden,

Ik zit een beetje met de handen in het haar over verzenden. Ik ga veel breekbare producten verkopen van glas en keramiek. Ik wil dit goed inpakken maar er is zoveel op de markt verkrijgbaar dat ik niet meer weet waar ik naar moet kijken. Ik wil mijn producten in een dikke laag bubbelwrap wikkelen, maar wat daarna?

Dozen: Moet ik dubbele golf of enkele golf nemen, en hoeveel ruimte moet er tussen de doos en het product zitten? Mijn producten verschillen erg qua maten, dus ik heb moeite met een leverancier vinden die én voordelig is, én veel verschillende maten levert.

En tot slot de vulling: luchtkussen zakjes, houtwol, flo-pak...?

Alle tips en ideeën zijn heeeeel welkom :)

Re: breekbare spullen verzenden

2
Ik pak het als volgt in:

Heeeel voorzichtig met bubble wrap. Zakje eropneen met sticker "breekbaar'" erop. En dan in een doos iets groter dan het product zelf en vullen met krantenproppen.

Over honderden zendingen is het slechts 1 keer misgegaan. En we versturen ook dit soort handgemaakte glazen beelden

Afbeelding


Doos gebruiken we ook enkellaags. Alleen voor grote dozen gaan we dubbel. En we hebben maar 3 maten. Klein, middel en groot. Niet teveel over nadenken
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: breekbare spullen verzenden

3
Het Varaantje,

Dank u voor uw antwoord. Krantenproppen is een goed idee, en goedkoop! Ik vind het beeldje wat u als voorbeeld in het bericht plaatsje echt verschrikkelijk mooi.

Odile
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: breekbare spullen verzenden

5
jumei schreef:Het Varaantje,

Dank u voor uw antwoord. Krantenproppen is een goed idee
Ik vind dat helemaal geen goed idee.
Proppen kranten werkt wel goed maar ik vind het erg amateuristisch over komen.
Ik verpak en verstuur al 11 jaar breekbaar en als het zwaar is gaat het in bubblefolie en de doos opvullen met pelespan chippies.
Is het licht dan in bubblefolie en opvullen met lucht gevulde zakjes.
Chippies kan ik trouwens voor 20 euro per 500 liter leveren :D

Re: breekbare spullen verzenden

6
Ik haat chippies. Slecht voor het milleu (Ik gebruik oude kranten) en geeft een zooi met uitpakken! Sommige leveranciers gebruiken deze zooi en ik ben altijd erg dankbaar dat ik kan stofzuigen daarna. Neemt ook wel heel veel ruimte in.

Of het profesioneel is hangt denk ik ook wel een beetje af van wat je verkoopt. Als ik een horloge of duur parfum oid zou bestellen zou ik kranten denk ik ook niet kunnen waarderen. Ik denk voor wat ik verkoop het wel kan. De meeste klanten realiseren zich wel dat ze ook voor de verpakking betalen. Bovendien is 'Komt alles wel heel aan' een van de grotere zorgen van mijn klantenkring. Als ze de verpakking openmaken zien ze wel dat het degelijk verpakt is (ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat iets gewoon los in de doos ligt te rammelen. Zelfs als het artikel de rit overleeft heeft ben ik niet onder de indruk van de afzender)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: breekbare spullen verzenden

7
Komt nog bij dat mijn baardagaam alles wat een kleurtje heeft van de grond vreet. Dus als ik er per-ongeluk eentje naarst gooi... Zo'n chemisch balletje valt vast niet goed.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: breekbare spullen verzenden

8
Het is natuurlijk wat je wilt uitstralen naar je klant toe.

Persoonlijk zou ik nooit oude kranten (of oudpapier) gebruiken, ook omdat het in een vochtige omgeving kan gaan afgeven op je product. Oude kranten horen thuis in het marktplaats-verkoop wereldje.

Chips geeft inderdaad een zooi; maar de irritatie ten op zichten van 'wow verzender heeft het wel goed verpakt' zal wel meevallen. De chips zal je product beter kunnen beschermen dan een prop van een krant.

Het blijft een truckje om de juiste verpakking te vinden, biedt het voldoende bescherming tegen:
- val van 2 meter
- indrukken van andere zendingen (Bij stapelen in een container; je pakketje zal maar de onderste zijn)
- zo min mogelijk lucht vervoeren
- trillingen in de auto

Ik raad je aan om eens te kijken naar (om ideeën op te doen):
https://www.youtube.com/watch?v=cZkUtz1wers
UPS laat je zien hoe je kerstballen en koekjes kunt verzenden.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: breekbare spullen verzenden

9
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik liever chippies/luchtzakjes om mijn breekbaar pakketje zie dwarrelen dan krantenproppen. Geeft een vertrouwder gevoel. Anders heb ik het idee dat de webshop mij gewoon prut voor een hoge prijs wil verkopen, aangezien er niet eens echt in de verpakking word geïnvesteerd. Ik ben geen expert, en ook nog geen ondernemer - eerst goed inlezen voor je begint, lijkt me - maar ben wel een fan van online shoppen :roll:

Re: breekbare spullen verzenden

12
Kranten kunnen ook een aandacht trekker zijn.

Ik weet bijvoorbeeld dat er een concurrent van mij, die ambachtelijke Japanse messen verkoopt,
ze verpakt in Japanse kranten. Hier valt natuurlijk niks van te begrijpen, maar het straalt wel ambachtelijkheid uit, naar mijn mening, ondanks dat de producten tegen de €200,- per stuk lopen.

Zelf hergebruik ik zoveel mogelijk het vulmateriaal van mijn leveranciers en haal ik eens in de zoveel tijd het vulmateriaal van een computerzaak in de buurt. Dit scheelt in kosten en is ook beter voor het milieu.
e-messen.nl, de webshop vooral uw keukenmessen, snijplanken en messenblokken

Re: breekbare spullen verzenden

13
emessen schreef: Ik weet bijvoorbeeld dat er een concurrent van mij, die ambachtelijke Japanse messen verkoopt,
ze verpakt in Japanse kranten. Hier valt natuurlijk niks van te begrijpen, maar het straalt wel ambachtelijkheid uit, naar mijn mening, ondanks dat de producten tegen de €200,- per stuk lopen.
Hulde voor je concurrent :lol:
Dat is een uitstraling welke zij zich kan veroorloven gezien het product en haar cultuur (en mogelijk ook doelgroep). Als je het dan netjes verpakt (en geen prop maakt van die Japanse krant) maakt het deel uit van beleving vh product/merk/bedrijf.

De gemiddelde Nederlandse consument zit echt niet te wachten op een prop Oud Nederlands nieuws in zijn of haar doos. Te algemeen en komt rommelig over; ookal doet die prop zijn werk: het beschermen vh product wat wordt verzonden.

Is een rol bubbeltjes plastic niet iets voor TS?
Ik heb even snel gegoogled. Rol á 20,00 is nog te overzien en als je het groter inkoopt ...
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: breekbare spullen verzenden

14
Neem in elk geval dubbelgolfskarton. Hoewel een niet te grote doos van enkelgolfskarton op zich wel stevig lijkt, moet je bedenken dat dozen worden gestapeld, bijvoorbeeld in rolcontainers bij vervoerders. Als de doos dan onderop belandt, moet deze aardig wat gewicht dragen. Bij enkelgolfskarton kunnen de wanden van de doos alleen dat niet aan, waardoor het gewicht voor een belangrijk deel wordt gedragen door inhoud plus opvulmateriaal.

Gebruikte dozen uit de supermarkt opgevuld met oude kranten is misschien wel okay voor Marktplaats-handel, maar komt in mijn ogen onverzorgd en goedkoopjes over, alsof de producten die je levert niets waard zijn.

Voor de opvulling zou ik geen Flo-Pack gebruiken om één reden: het materiaal lijkt op chips en wordt daardoor opgegeten door huisdieren en kleine kinderen. We gebruiken zelf inderdaad bruin opvulpapier: dat lijkt op pakpapier, maar is lichter en gemakkelijker te verwerken. De klant kan het vervolgens gemakkelijker recyclen via het oud papier, iets dat bij plactic opvulmateriaal zoals bubble wrap en luchtkussenzakjes lastiger is.

Echt gevoelig materiaal, zoals glazen flessen of serviezen, zou ik in houten kratten verzenden. Zoals een kistje wijn bijvoorbeeld.

Re: breekbare spullen verzenden

17
Als het niet al te zwaar is gebruik ik ook opvulpapier voor op de bodem.
De originele opvulpapier vind ik veel te duur.
Ik gebruik deze rollen.
Je moet er alleen even een stanleymes bij hebben, er zit geen afscheurrand in.
Het apparaat kost iets van 75 euro en waar de rol op zit heb ik op MP gekocht voor een paar euro.
Dit is een hele oude papierhouder voor cadeaupapier.

Afbeelding

Re: breekbare spullen verzenden

18
Lijkt misschien voor de hand liggend, maar: ook zorgen dat je ónder je producten een laag opvulling aanbrengt. Ik kreeg laatst van een leverancier een zending met breekbare spullen, die had ook leuk bubbelfolie gedaan en opvulling overal tussen, maar de spullen wel direct op de bodem van de doos gezet. Als een bezorger die dan hardhandig op de grond zet is het alsnog stuk (ik had in ieder geval een paar schalen aan scherven ontvangen).

Re: breekbare spullen verzenden

19
Je kunt ook duidelijk in je winkel vermelden dat uit milieuoverwegingen hergebruik van verpakkingsmateriaal de eerste keuze is. Krantenpapier is een goed materiaal in die zin: het is meestal verstandig het eigenlijke artikel niet met de kranten in aanraking te laten komen, maar eerst een laag bubbels of plastic te gebruiken. De chips, vlokken en ander schuimmateriaal irriteren mij meestal ook; desalniettemin worden ze bij gelegenheid weer hergebruikt. Bij breekbare spullen is het van belang dat ze voldoende zacht materiaal om zich heen hebben en dat het vulmateriaal ervoor zorgt dat het artikel vast in de door ligt. Bij aanvoer van spullen van de leverancier komen altijd massa's luchtzakjes, golfkarton en opvulpapier beschikbaar, zodat ik alleen in specifieke gevallen kranten hoef te gebruiken.

Re: breekbare spullen verzenden

20
Och. Van het weekend mijn hele huis blinkend schoon gepoetst. Net enkele dozen nieuw spul uit duitsland gekregen met dat verschrikkelijke versnippende karton. Eeuwig bezig om alle productdozen weer stofvrij te krijgen. Hele huis onder de kleine snippers en stof. Kan weer opnieuw beginnen met schoonmaken. Gaat allemaal de container in.

Ik ga toch even kijken naar dat vulpapier. Redelijk kwa prijs (gaat toch weer van de wist af natuurlijk ;) milieu en makkelijk bij het oud papier te doen. En komt misschien toch wat beter over.

Weer wat geleerd hier ;)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: breekbare spullen verzenden

22
jumei schreef:Versturen jullie breekbare producten altijd verzekerd? Of laten jullie de klant hiervoor kiezen bij het betalen?
Waarom zou je de klant laten kiezen (en extra betalen) tussen verzekerd of niet? Ben benieuwd naar je gedachte hier achter.

Re: breekbare spullen verzenden

24
De klant laten betalen voor een verzekering is natuurlijk onzin, aangezien jij als verzender verantwoordelijk bent voor de zending. Breekbaar of niet.

Edit: Wanneer je veel breuk hebt tijdens transport zul je dit op een andere manier moeten doorberekenen. Bijvoorbeeld door je verkoopprijs aan te passen.

Re: breekbare spullen verzenden

26
Ja, het is net als Russisch roulette.

Het is een eigen overweging die je moet gaan maken;
Wat kost meer:
verzekerd verzenden <-> xx% vervangende producten nasturen + verzendkosten

Met welke pakkettenboer verzend je? Verzend je onder contract? Want die 6 euro toeslag slaat echt nergens op. Via het postkantoor betaal je voor een aangetekend pakketje + 1,30 euro toeslag. Maar heb je wel een toegangsdeurtje om te claimen bij schade.

Het zit ongeveer zo;

Klant maakt met jou een afspraak (verkoopovereenkomst) voor aanschaf en levering van een bepaald product.

Wanneer het product niet in deugdelijke staat is aangekomen, ben jij jouw deel vd afspraak niet nagekomen. Dat jij PostNL/DPD/UPS/GLS/DHL/Selektvracht/Boer-met-tracktor inschakelt is jouw keuze en verantwoordelijkheid.

Jij hebt op jouw beurt weer met de pakketsjouwer een afspraak dat je pakketje in goede staat afgeleverd zou worden. Dus kun je daar eventueel gaan klagen voor vergoeding. (Die jou vervolgens weer van het kastje naar de muur proberen te sturen).
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: breekbare spullen verzenden

27
verzekerd verzenden verschilt in prijs, het ligt er aan waar je het heen stuurt. Ik ga PostNL gebruiken, maar ik zag dat een hoop bedrijven GLS gebruiken- iemand hier ervaring mee?

Ik wil mijn producten zo goedkoop mogelijk houden. Verzendkosten zijn niet mis maar als het ook nog eens verzekerd de deur uit gaat zijn de kosten van de verzending hoger dan het product zelf

Re: breekbare spullen verzenden

29
Ik zou het inpakken met luchtkussens adviseren. Voordeel hiervan is dat luchtkussens het lichtste verpakkingsmateriaal qua gewicht zijn omdat het voornamelijk uit lucht bestaat. Dit scheelt ook weer enorm in verzendkosten. Bovendien leveren luchtkussens de minste schade op en zijn ze stofvrij, wat ik weer een groot nadeel vind bij papier. De Airpad luchtkussensystemen van het bedrijf Fromm zijn van goede kwaliteit.

Re: breekbare spullen verzenden

30
zo, dat is een mooie binnenkomer Christiaan.
Gelijk maar reclame maken voor je bedrijf. :?
En luchtkussen is ook niet altijd het beste.
Als je zware dingen hebt gaat het niet lukken met grote luchtkussens.
En kleine stevige luchtkussens zijn weer behoorlijk duurder.
Ik heb 2 verschillende (koop) air systemen gehad.
1 wilden de zakjes niet luchtdicht blijven en bij de andere waren de zakken te groot.