Re: Virusmelding

4
Kan ook zijn dat je een virus op je PC hebt staan welke je FTP gegevens gekaapt heeft en deze gebruikt om de bestanden te infecteren. Mocht je het probleem opgelost willen hebben moet je me maar even een berichtje sturen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Virusmelding

5
fieltshop schreef:Hoe kan dit dan gebeuren? zit er een lek in de webwinkel software die deze injecties toelaat ???
Ja, er zit een groot lek in je webwinkelsoftware.

De aanval is zelfs vrij simpel. Je staat inline frames van buitenaf toe. Die zijn daarna misbruikt om exploits te verspreiden. De drie usual suspects: een gastenboek, een forum of reviews van bezoekers.

Re: Virusmelding

9
De volgende melding kan in terugvinden. Dus vandaag hebben ze nog schadelijke software gevonden.
Van de 396 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, resulteerde(n) 1 pagina('s) in het downloaden en installeren van schadelijke software zonder toestemming van de gebruiker. Google heeft deze site het laatst bezocht op 2013-04-09 en het laatst verdachte inhoud op deze site aangetroffen op 2013-04-09.
Schadelijke software omvat 2 trojan(s), 2 exploit(s).
Dit staat er ook:
Heeft deze site malware gehost?
Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.
Dus misschien ligt het meer aan andere sites op dezelfde server maar dat weet ik niet zeker.

Kijk even verder en misschien kan google webmastertool verder helpen of je provider.

Re: Virusmelding

10
Vermoedelijk heeft iemand ergens een link gepost die naar schadelijke software verwijst. Dat gebeurt, zoals gezegd, vaak vooral bij een gastenboek, fotoalbum, forum of review.

Re: Virusmelding

11
Ik heb waarschijnlijk de veroorzaker gevonden, er was een hex code toegevoegd aan een .js
Het ging hier om de volgende file "jqueryadd2cart", hierin is blijkbaar iets in geïnjecteerd.
De vraag is alleen hoe ??

Ik wilde de software wat veiliger laten draaien door ipv van de algemeen beveiliging naar strikt te gaan, echter is dan na het uploaden geen winkel meer zichtbaar.
Waarom weet ik niet, ik vermoed dat mijn hoster hier wat aan kan doen.

Daarnaast heb ik bij google een nieuwe scan aangevraagd, zolang google de melding niet weghaalt zullen de scanners op hol blijven slaan.
Die kijken namelijk allemaal naar dezelfde database, :(
Fieltshop webwinkel
Fieltshop-forum