WTF is er met PostNL aan de hand!

1
Van 0 beschadingen in 3 jaar tijd komen nu AL mijn pakketen kapot, stukgesneden of leegehaald aan. Of ik het nu stuur of ontvang!

WFT!

Ik vraag nu foto's op van de beschadigen. De eerste is binnen:

https://twitter.com/hetvaraantje/status ... 24/photo/1

Opengesneden. Helft eruit gejat andere helft kapot.

Ik heb al geprobeerd het op een andere afleverpunt van PostNL af te leveren (mocht dit steeds door dezelfde persoon gebeuren)

Maar nee. WEER een duur beeld van 50 euro kapot. En echt niet omdat ik het slecht verpak. Het is niet zo verpakt dat je ermee kan tenissen maar ergens verwacht ik dat er niemand bij PostNL er als een debiel paard op staat te trappen. Tegen met een mes opensnijden van de verpakking is uiteraard niks bestend.

Zijn er nog meer mensen die opeens zeer veel beschadigde verpakkingen hebben bij de PostNL? Dit is een grof schandaal dit kan echt niet meer. Het gaat iet meer om een incident maar is structureel aan het worden.

Ik ga hier een forse klacht over indienen maar er zal wel weer geschermd worden dat pakketten alleen normaal bezorgd worden als ik nog meer geld betaal
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

2
Dit probleem is al jaren bekend bij PostNL. Distributiemedewerkers die jatten of pakketbezorgers die onwijs slecht met de pakketten omgaan. Krijg ook regelmatig pakketjes waarvan de verpakking helemaal naar de klote is. Gewoon blijven klagen!
Actief in webshopontwikkeling

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

3
3 jaar tijd eigenlijk nooit problemen. Op een enkel incident na. Maar dit is dus al de 3e grap deze week. Hele hoop werk en als resultaat een teleurgestelde klant.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

4
en maar niet te spreken over de enorme vertraging in de bezorging van afgelopen week! Dramatisch.
Pakketten na 5-6 dagen pas bezorgen, bar slecht.

@ Varaantje: Balen van je schade! Hopelijk worden ze een keer goed aangepakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

5
Dit is een universeel probleem dat om de zoveel maanden bij elke vervoerder speelt. Weer iemand aangenomen die het graaien niet kan laten...

Klagen, telefonisch en schriftelijk, en vooral voet bij stuk houden. Feiten die onder het Wetboek van Strafrecht vallen, kunnen namelijk nooit in algemene voorwaarden of contracten worden uitgesloten. Al heb je er tien keer voor getekend bij een notaris.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

6
Ward schreef: Feiten die onder het Wetboek van Strafrecht vallen, kunnen namelijk nooit in algemene voorwaarden of contracten worden uitgesloten. Al heb je er tien keer voor getekend bij een notaris.
Gelijk hebben is iets heel anders dan gelijk krijgen.

Ik ken weinig mensen die hun schade (inkoopwaarde) vergoed hebben gekregen van PostNL.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

7
inetverhuurshop schreef:Gelijk hebben is iets heel anders dan gelijk krijgen.
Precies: ook voor actief en daadkrachtig optreden ben je ondernemer.

Met een beetje mailen en klagen op een forum kom je er niet uit.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

8
Probeer het eens zonder de fragile stickers?
Die stickers lokken alleen maar uit.

Wel erg vervelend. Hoop dat je een dader vindt.

Overigens: lijkt me niet zo handig dit te twitteren, kan klanten afschrikken..

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

10
vampirelord schreef:Ik denk juist wel dat we dit moeten twitteren. Als genoeg mensen dit doen. Komen er vanzelf slimme ondernemers die de concurrentie goed aangaan met post.nl
Ja zeker, maar niet op het account van je organisatie lijkt me. Als ik als klant zie dat 50% kapot gaat, dan kijk ik wel even verder..

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

13
Jordi schreef:
vampirelord schreef:hmmm misschien een algemeen " stuur je beschadigde zending foto " twitteraccount maken ?
Je zou er bijna een website voor maken...
Begin een bedrijf 'Wij handelen uw transportschade af, voor xx % provisie'. Werk genoeg :lol:

Maar ik blijf het zeggen, als je niet tevreden bent over PostNL. Ga naar een ander transporter!
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

14
De rest is momenteel niet veel beter, omdat iedereen elkaar na doet. Het is tijd voor een vernieuwer.

Nog steeds onbegrijpelijk, waarom DHL of DPD of UPC niet een samenwerking aan gaan met een supermarktketen, zodat ze ook in 1 keer veel meer breng / haal mogelijkheden hebben.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

15
Hebben ze ook wel

DHL heeft de servicepoints in gemakswinkels ruim 800 stuks. Gaat verder via Selektvracht; alleen als je een DHL Express klant bent is het een 24u dienst.

UPS schijnt/heeft het Kiala netwerk opgekocht. Wordt vervolgt

DPD heeft ook servicepoints in gemakswinkels. Verder niet heel spannend omdat het er nog te weinig zijn.

GLS schijnt ook iets met servicepoints te doen. Nog minder spannend, te beperkt.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

18
Om een volwaardig alternatief te zijn voor PostNL voor particuliere zendingen moeten ze toch minstens aan het volgende voldoen:

Bezorging volgende werkdag (dat vinden klanten nu eenmaal heel belangrijk)
Bezorging 's avonds en op zaterdag (het grootste gedeeltje van NL heeft gelukkig nog een baan en zijn dus niet thuis tijdens werkuren)
Een ophaalmogenlijkheid in de buurt
Niet duurder dan PostNL

En ik vind het wel fijn om een afgeefpunt in de buurt te hebben.

Helaas is er geen die voldoet aan bovenstaande punten. PostNL heeft nog steeds een monopoly voor de particuliere markt in NL.

Ik heb wel het idee dan andere vervoerders met deze punten bezig zijn. Ik hoop dat zodra PostNL een goede concurrent krijgt ze eens iets meer naar serviceverbeteringen gaan kijken. Tot nu toe is de focus alleen op kostenverlagingen (personeel eruit, Salarissen fors omlaag, arbeidsgehandicapten (krijgen ze vast forse subsidies voor) postkantoren eruit en service punten bij supermarkten erin (met de bijbehorende ongemotiverende onderbetaalde scholieren) en alles duurder maken.

Al zijn de ervaringen dat PostNL alleen een korte termijn visie heeft en zwaar gerund wordt door de aandeelhouders. Zolang het geld maar binnenrolt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

19
Afgelopen maandag een pakket verzonden met PostNL vanaf plaatselijk servicepunt met pakketzegel. Vrijdag kreeg ik van klant de vraag waar het pakket bleef, het was ook niet terug te vinden op track & trace. Gebeld met PostNL en daar blijkt dat pakket wel is ingescand bij servicepunt maar nooit is aangekomen bij distribitiecentrum. Gaven aan dat er op donderdag een zelfde melding is gekomen, blijkbaar over een ander pakket dan. Inmiddels (maandag) is het onderzoek afgerond en natuurlijk niets gevonden en geen vergoeding want geen aangetekend/verzekerd pakket. Zelfs geen vergoeding van de pakketzegel wegens niet geleverde dienst.

Ga eens heel goed nadenken over hoe ik dit risico in de toekomst kan verkleinen. Gewoon pakket is dus waardeloze service voor dat geld. Aangetekend pakket ligt voor de hand. Misschien toch maar via tussenpersoon, ook nog goedkoper. Andere vervoerder kan ook, maar afhalen is vaak erg ver weg.

Tips iemand?
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

20
DPD via subcontractor. Zelden problemen. Chauffeurs en andere medewerkers weten dat al hun handelingen in de centra gevolgd worden met camera's en voor de rest dragen ze verantwoording voor het pakket tot aan het tekenen (en eventueel zonodig ook daarna). Komen netjes elke dag de pakketten halen. Gaat het fout (bijna nooit) dan wordt het opgelost.
Pakketten zonder handtekening/verzekering doe ik nooit. Wat niet met DPD meekan en verderweggelegen buitenlanden gaat via MyParcel (PostNL) ook altijd aangetekend en eventueel verzekerd. Voordeel van een tussenpartij is dat zij bij claims (een deel van) de heisa voor hun rekening nemen.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

21
Ik denk dat het probleem van PostNL vooral zit in de hoeveelheid externe schakels.

Bij Bruna kun je hier pakketten inleveren. Die mensen doen dat omdat het hun werk is, maar ze hebben geen enkele relatie met Post NL. Ik zie de container met pakketten vaak naast de balie staan, daar kan iedereen gewoon bij. Als een baliemedewerker even wegloopt kun je het pakket ongezien meenemen. Wel ingescand, maar toch weg.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

23
henk-k schreef:Ik denk dat het probleem van PostNL vooral zit in de hoeveelheid externe schakels.

Bij Bruna kun je hier pakketten inleveren. Die mensen doen dat omdat het hun werk is, maar ze hebben geen enkele relatie met Post NL. Ik zie de container met pakketten vaak naast de balie staan, daar kan iedereen gewoon bij. Als een baliemedewerker even wegloopt kun je het pakket ongezien meenemen. Wel ingescand, maar toch weg.
True dat viel mij dus ook al bij Bruna op, bij de AKO is dat ook wel een beetje het geval, maar nadat alle pakketten zijn ingeleverd dan worden ze op de kar gezet en naar achteren geplaatst.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

24
Zolang je je als particulier opstelt die pakjes aanlevert via AKO, Bruna, Primera of Albert Heijn, zul je bij vervoerders niet veel bereiken.

Denk liever eens als ondernemer. In algemene voorwaarden kan alles dat onder het Wetboek van Strafrecht valt nooit ofte nimmer worden uitgesloten. Vanzelfsprekend en logisch, want dan zou je elke criminele organisatie buiten de wet kunnen plaatsen met de "juiste" algemene voorwaarden.

Diefstal door personeel, of een ingeschakelde derde, is echter ook een misdrijf dat in algemene voorwaarden nooit kan worden uitgesloten.

Laat je daarom niet afbluffen met algemene voorwaarden, maar onderneem eens iets! Je spullen zijn gestolen, doe er wat aan!!!

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

26
Beetje snelle conclusie, dat "PostNL klinkt als een boevenzooi". Dat is stemmingmakerij. Heel veel gaat goed als je de aantallen in aanmerking neemt. Als jou twee keer achter elkaar iets dergelijks overkomt, baal je natuurlijk als een stekker. Ik vind ook dat gewone pakketten gewoon moeten aankomen en wel altijd (zoals vroeger). Kies eens voor een ander vervoersbedrijf en wanneer we dat allemaal doen verbetert het bij PostNL vanzelf.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

27
Ward schreef: Laat je daarom niet afbluffen met algemene voorwaarden, maar onderneem eens iets! Je spullen zijn gestolen, doe er wat aan!!!
Prima hoor, wat wil je ondernemen?
- Rondbellen, wachten, nog meer bellen en frustreren?
- Tros Radar, Opgelicht, noem het maar op; publiciteit zoeken? Dan maakt geen indruk meer voor één doos
- Rechtzaak?

Ik heb laatst ook drie dossier lopen bij PostNL, zijn altijd lang slepende dossiers en weinig 'mede leven'. Uit eindelijk na een maand boven water gekomen, al dan niet terug gezonden naar de klant. Brr, geef mij maar een Express vervoerder.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

28
Kleine update: Inmiddels staat het aantal verdwenen pakketten tussen mijn servicepunt en het distributiecentrum op 5 sinds eind oktober (niet allemaal mijn pakketten, dit kreeg ik te horen bij het servicepunt). Lijkt op een serieuze fout in het proces van pakketverzending.

Na een uitgebreid telefoongesprek en een e-mail, waarbij ze zich natuurlijk achter hun voorwaarden verschuilen, krijg ik nu wel mij pakketzegel vergoed. Joepie!

Waarschijnlijk ga ik het maar eens proberen met een organisatie als MyParcel.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

30
Beetje off topic maar wat is er eigenlijk aan de hand met de brievenbus post?
Had ik dit geweten dan had ik 3 jaar terug gaan handelen in postzegels... van 40 cent naar (in januari) 64 cent.. klinkt als een leuk rendement...
Probleem met brievenbus post is dat er volgens mij echt bijna geen alternatieven zijn.

Welke alternatieve postbezorgers gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?

Trouwens dat "ik wil nu gebeld worden" van PostNL werkt erg goed als je geen zin hebt in telefoonrekeningen, als ze weer eens een pakket weg maken.