Korting bij volgende bestelling

1
He,

Ik verveelde me een beetje en zat een aflevering The Office te kijken waar ze kortingsbonnen bij bestellingen verpakten. Dit leek mij ook wel eens leuk om te proberen dus ik heb even gevraagd of een vriend van een kortingscoupon kon photoshoppen:

Afbeelding


Ik zal deze coupon op hard papier uitprinten en bij elke bestelling doen. Ben wel benieuwd of het iets oplevert, waarschijnlijk niet aangezien ik toch maar ~5 bestellingen per maand krijg. Maar als de klant het idee al op prijs stelt vind ik het prima, aangezien ik het dit keer toch gratis kan printen.

Iemand die al zoiets heeft geprobeerd en hoe het verlopen is?
Stuitr.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Korting bij volgende bestelling

5
Dirkjan schreef:Lijkt me nog leuker om een kortingsbon van een andere webwinkel mee te sturen. Zodat je elkaar een beetje steunt. Een lid van dit forum die zelf meerdere webwinkels heeft doet dat geloof ik al met zijn eigen webwinkels?
Zalando doet dit ook veel. Zit vaak reclame in van 2-3 andere shops. Zal alleen geen vriendendienst zijn ;).
Wouter Hol schreef:Ik heb het regelmatig gedaan met diverse andere grote shops. Werkt best goed.
Die heb ik nog wel ergens op m'n bureau liggen denk ik! Foldertje toch?

Ontopic: Dit is ook een mooi moment om naar feedback te vragen, en te vermelden dat er met vragen altijd contact opgenomen kan worden e.d. Vergeet je contactgegevens dus niet. Misschien kan je zelfs om reviews vragen (bit.ly linkje?) als je daar nog niets voor doet.

Vergeet ook niet om twéé van deze bonnen op één blaadje te plaatsen. Scheelt weer een printje.
SEO specialist bij Webvalue.

Re: Korting bij volgende bestelling

6
Samenwerking kan zeker interessant zijn. Tevens kun je ook bij sommige shops denken aan "vervolgaankopen". Koopt iemand een printer, dan kun je hem een half jaar later een kortingbon voor een nieuwe cartridge sturen. Koopt iemand een stofzuiger, dan is hij een paar maanden later wellicht stofzuigerzakken nodig. Koopt iemand een vloerkleed, dan kun je na een half jaar een mailtje sturen over de het onderhoud daarvan en vloerkleedreiniger. Kortom, wellicht valt ook zon actie bij jullie webwinkel te verzinnen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Korting bij volgende bestelling

7
Ik heb nogal gemende gevoelens om het bij andere shops te doen. Als ik zelf een pakketje binnen krijg met 2-3 kortingsbonnen van andere shops zie ik het meer als reclame en zou het niet erg op prijs stellen. Terwijl als ik 1 kortingbon zou krijgen van de shop waar ik iets bestelt heb zou ik het een leuk gebaar vinden. Daarnaast moet het natuurlijk ook een relevante shop zijn, wat voor mij vrij moeilijk gaat worden omdat ik in best wel een niche markt zit. En dan heb je ook nog het probleem van hoe weet je wel zeker of de andere shop wel echt de kortingsbonnen bij het pakketje doet.
Stuitr.nl

Re: Korting bij volgende bestelling

9
inetverhuurshop schreef:Ik zou me als klant bedonderd voelen, waarom krijg ik niet direct 5%, 7.5% of 10% korting op mijn aankoop?

Terwijl je een bon erbij krijgt van (bijvoorbeeld) Zalando, Omoda, Bol ik dat misschien best op prijs zou stellen.
Dat staat op de bon: Om onze dankbaarheid te tonen schenken wij u deze kortingsbon.
Stuitr.nl

Re: Korting bij volgende bestelling

10
Zie het ook steeds meer inderdaad, Wordt door de consument over het algemeen best wel gewaardeerd. Om even feedback te geven op je ontwerp, ik zou even voor een ander font gaan in het gele vlak.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Korting bij volgende bestelling

11
Kortingen hebben altijd wel invloed, mits goed uitgevoerd. Ik denk dat 10% korting op jouw producten geen verkeerde deal is. Als ze de bon niet gebruiken kost het je niks en zowel dan heeft het gewerkt, beetje win/win. Misschien bewaren ze je bon ook nog eens zodat je een beetje in het zicht blijft van ze.
Gx. Media

Re: Korting bij volgende bestelling

12
Interessante onderwerp !

Ik vroeg me verder af of het beter is om "unique" of algemene kortingcodes te genereren.. De "unique" kan alleen door 1 klant gebruikt worden en de algemene door iedereen. Nadeel van de algemene kortingscode is dat deze dan op 1 of andere forum terecht kan komen en door meerdere mensen wordt gebruikt, je kunt dit zien natuurlijk ook als een voordeel.

En een vervaldatum melden ?

Mvg
PeccatiDiGola.nl de Lekkerste Italiaanse Produkten van de Beste Merken. Rechtstreekse import uit Italië = Garandeert Laagste Prijzen in Nederland.

Re: Korting bij volgende bestelling

14
Dat is een goede suggestie, bedankt.

En is het een idee om op de website te vermelden dat als je een bestelling plaats dat je dan een kortingscode krijgt voor X winkel voor een X korting % ? Of is het beter om de kortingscode gewoon als verrassing bij opening van de bestelling te laten?
PeccatiDiGola.nl de Lekkerste Italiaanse Produkten van de Beste Merken. Rechtstreekse import uit Italië = Garandeert Laagste Prijzen in Nederland.