Duurzame wijngeschenken (Logo, website)

1
Ik ben bezig met een webshop in duurzame wijngeschenken, eigenlijk wacht ik alleen nog op de wijnkistjes. Hopelijk ben ik over twee weken online.
Ik hoop 150 "kistjes" per maand te verkopen + top drukte rond kerst en andere feestdagen.

Het concept: wijnkistjes van FSC hout, biologische wijn, verpakken en verzenden zonder plastic.

Wat vinden jullie van het logo en de website? (Helaas heb ik dus nog geen productfoto's, behalve van de kerstperiode 2012.)

http://www.wijnvogel.nl

Alvast bedankt!

Re: Duurzame wijngeschenken (Logo, website)

4
Bedankt voor je reactie,

Ik heb geprobeerd de Algemene voorwaarden zo kort mogelijk te houden, zo is het snel duidelijk wat de leveringsvoorwaarden etc. zijn.

Een hele lap tekst waar de Wet koop op afstand in wordt herhaald lijkt mij een beetje overbodig?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Duurzame wijngeschenken (Logo, website)

5
Yorian schreef:Bedankt voor je reactie,

Ik heb geprobeerd de Algemene voorwaarden zo kort mogelijk te houden, zo is het snel duidelijk wat de leveringsvoorwaarden etc. zijn.

Een hele lap tekst waar de Wet koop op afstand in wordt herhaald lijkt mij een beetje overbodig?
De algemene voorwaarden zijn zeker kort en niet volgens de Nederlandse wetgeving. Je bent verplicht om de conusument een achteraf betaalmethode aan te bieden. Bijvoorbeeld rembours.
Daarnaast ben ik het eens met mijn voorganger dat de shop eenvoudig aandoet. Het nodigt niet uit tot kopen. Misschien een idee om het logo te verkleinen en een paar mooie foto's van wijn in een glas te laten zien? Of Wijn wat in een glas wordt geschonken. 't is maar een idee. Nu is het een beetje inspiratieloos.

Re: Duurzame wijngeschenken (Logo, website)

6
Met alle respect maar je gaat echt niet zomaar 150 kistjes verkopen. Begin eerst met een goeie template voor je webshop, want die ziet er niet erg mooi en professioneel uit, maar dat is mijn persoonlijke mening..

Je logo geeft mij niet echt het 'wijn' gevoel.

Re: Duurzame wijngeschenken (Logo, website)

7
Je gebruikt woocommerce of een vergelijkbare software voor wordpress, daar zijn ontelbare templates die je voor 50 euro kan kopen en implementeren. Daardoor zal je shop al een heel stuk professioneler ogen. Google even rond. Met de huidige layout ga je niet ver komen vrees is. Onthoud ook dat er een pak concurrentie is en je er stevig moet uitspringen met looks, layout en service.
Hippe webshop met babykleding & accessoires voor 0-18 maanden - Studiobebe.be -

Re: Duurzame wijngeschenken (Logo, website)

9
De website is op een telefoon erg slecht te begrijpen en verlies ik het overzicht.
Ook mis ik de gezellige uitstraling die je wel hebt wanneer ik een echte wijnhandel binnenloop. Dat zijn namelijk ook je concurrenten.

In je tekst van de homepage spreek je over duurzame producten. Zijn je kistjes duurzaam of is de wijn duurzaam? Duurzaam betekend dat het lang mee gaat. Voor een kistje is dat niet belangrijk en als de wijn duurzaam is komt dat de wijn alleen maar ten goede (hoe ouder hoe beter, toch?).

Ook zag ik de term stapelkorting staan. Stapelkorting houdt in dat hoe meer je koopt hoe meer korting je krijgt. Bijvoorbeeld 10% bij 2 stuks en 15% bij 3 stuks.

Volgens mij is er nog veel werk aan je winkel.

Succes!