2de rekening openen maar dan in nederland

1
Hallo

IK woon in Belgie
bij 1 leverancier moet ik 6 maanden bezig zijn voor achteraf te betalen op factuur
Maar als ik iets niet meer op voorraad heb wil ik dit toch zo snel mogelijk hebben
zodat de klant het toch nog binnen 5 dagen heeft
Ik dacht om nog een 2de prive rekening te openen ( maar dan in Nederland )
voor ideal te hebben
zodat ik mijn leverancier onmiddelijk het geld heeft en het onmiddelijk naar mij gestuurd word
Welke bank raden jullie aan?
En waarom?

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

4
Belg1992 schreef:Ja liefst zo goedkoop mogelijk
En liefst moet de bank ook gelegen zijn in maastricht
Misschien ING?
Eerste jaar is gratis (rekening zelf)
Ideal kost 20,- per maand + 0.50 per transactie (1 - 2001)

Zelf heb ik tot nu toe weinig problemen gehad met ING. Alleen een buiten EU overschrijving bleek wat lastig te zijn :).
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

5
Bedragen die worden genoemd zijn voor ZAKELIJKE rekeningen.

TS is van plan om privé rekening te openen, bij elke bank kost de prive rekening maar paar euro in de maand/kwartaal. Als je bij de ING, ABN of SNS al bekend bent, zou ik gewoon ook een Nederlandse rekening er naast nemen.

ING is bij mijn weten één van de goedkoopste banken binnen NL.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

6
inetverhuurshop schreef:Bedragen die worden genoemd zijn voor ZAKELIJKE rekeningen.

TS is van plan om privé rekening te openen, bij elke bank kost de prive rekening maar paar euro in de maand/kwartaal. Als je bij de ING, ABN of SNS al bekend bent, zou ik gewoon ook een Nederlandse rekening er naast nemen.

ING is bij mijn weten één van de goedkoopste banken binnen NL.
Klopt, maar je hebt een zakelijke rekening nodig voor iDeal. :).
Of je moet een payment provider inschakelen, maar dan duurt het nog 2 á 3 werkdagen voordat je geld erop staat. (van Sisow naar ING)
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

7
Welke bank heeft je leverancier?

Zelfde bank als je leverancier nemen dan, als je een bank in nl nodig hebt om geld naar je leverancier over te maken.

Dan staat het er nl direct op. ING naar Rabo duurt halve dag of langer. Rabo naar Rabo duurt 10 seconden.

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

11
De consument kan betalen met iDEAL wanneer hij of zij beschikt over internet bankieren (zo goed als iedereen). De betaling kan verricht worden van af een prive rekening of zakelijke rekening.

De webwinkelier dient een zakelijke rekening te hebben om iDEAL betalingen te ontvangen. Hiervoor kun je terecht direct bij de bank of een payment provider. Er zijn overigens bar weinig payment providers die een prive rekening accepteren.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

12
Ja maar ik heb een Belgische zakelijke rekening
Maar ik moet gewoon nog 1 hebben om via ideal te kunnen betalen aan mijn leverancier
Ik neem aan dat dus een prive rekening meer dan voldoende is
als ik bij een ing in Belgie ga
heb ik dan ook ideal?

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

13
Voor jouw toepassing (geld overmaken aan een NL leverancier) voldoet een NL privé rekening. Als RicardoV schreef kun je het beste dezelfde bank benaderen als waar je leverancier zijn bankrekening heeft lopen, zodat de transactie zogoed als direct verwerkt wordt.

ING België zal denk ik geen iDEAL kunnen aanbieden, gezien het een Nederlands betaalplatform is. Je kunt het allicht vragen, maar je kunt als bedrijf in BE er dan alleen iDEAL betaling mee ontvangen; niet mee betalen.

Meer informatie over iDEAL en hoe het in elkaar steekt:
http://www.ideal.nl/
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

15
Voorwaarden ASN Jongerenrekening schreef:Voor wie is de Rekening bestemd?
[...] Ook is de Rekening alleen voor particulier gebruik bestemd en mag je de Rekening dus niet voor zakelijke activiteiten gebruiken.
Voorwaarden SNS Jongerenrekening schreef:Voor wie is de Rekening
[...] De SNS Jongerenrekening is bedoeld voor jongeren tussen de 12 en 25 jaar en is alleen bestemd voor privégebruik.
Voor de zekerheid dus beide banken bellen.
StoreCore.io

Re: 2de rekening openen maar dan in nederland

17
Belg1992 schreef:Ja dit klopt
Maar dit staat ook bij gewone prive rekeningen in de voorwaarden
en toch zijn er bepaalde mensen wat een 2de prive rekening openen
plaats een zakelijke rekening nemen
Dat is niet helemaal juist, want wij Hollanders verstaan onder een tweede rekening in de eerste plaats een tweede rekening (duh) bij dezelfde bank. Dan is het veel vanzelfsprekender dat die tweede bankrekening bij de eigen bank wordt gebruikt voor het scheiden van betalingen. En dat is andere koek dan als meerderjarige Belg een eerste jongerenrekening in Nederland openen voor zakelijke betalingen...