Kredietcheck consument

1
Je ziet partijen zoals afterpay etc api's aanbieden waar men tegen betaling van een fee een online instant check doen en dan een positief of negatief advies geven. Bij dit soort bedrijven neemt dan de psp ook de afhandeling van betalen over met bepaalde garantie.

Ik zoek eigenlijk een dergelijke check mogelijkheid om dan vervolgens zelf de afhandeling te doen met een e-acceptgiro.

weet iemand of kent iemand een bedrijf welke dergelijke database informatie aanlevert?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Kredietcheck consument

3
Focum heeft inderdaad een grote database die er vaak voor gebruikt wordt. Ik geloof dat billink ook een soortgelijke dienst aanbiedt, al werken zij wellicht ook met de database van focum.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kredietcheck consument

8
Begint interessant te worden, kun je een kleine indicatie aan wat voor prijsstructuur we moeten denken? Centen, euro's, tientallen euro's?

En in welke maten meet men, aantal API requests, vast bedrag per maand?

Hoe moet ik het technisch zien?
De bezoeker vult contact/factuurgegevens in bij het aanmaken van account/bestelling, deze worden via API verzonden naar (...) en die stuurt een code/rapportcijfer terug? Op basis daarvan kun je 'Betalen op rekening' wel of niet aanbieden?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Kredietcheck consument

9
Graag wil ik ook wel weten hoeveel het kost. Ik heb bij enkele partijen prijzen tussen de 1,5 en 3 euro gezien. Dit vind ik zeker aan de hoge kant voor een waarde die toch niet altijd even correct is.
Zeker als je met partijen zoals MaxMind voor een veel lagere prijs een simpele check van locatie en IP hebt, wat ook al goed frauduleuze aanmeldingen tegenhoudt.

Re: Kredietcheck consument

11
Er zijn verschillende vormen van informatie aanvragen, en hoe meer je wilt weten hoe meer het per "check" kost.

de meest standaard check is gewoon of naam/adres overeenkomt en daadwerkelijk daar woont.
Je weet in elk geval dat de debiteur bestaat en ook daar woont maar je krijgt geen "rapport cijfer" terug waar je uit kan beslissen of je wel/niet op achteraf betalen levert.

de normale check, doet zelfde als de check hierboven maar geeft wel een cijfer waarde terug.

de advanced check gaat nog verder zoals bekend met fraudes en faillissementen in prive.

Prijzen laat ik me nog even niet overuit omdat het geen vaste waardes zijn, en aan de hand is van aantal checks wat je minimaal per maand inkoopt.

Er zitten ook kosten in de output die je krijgt van hun (eenmalig maatwerk noemen ze dat)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Kredietcheck consument

12
<bump>

Ik ben ook zoekende naar een partij die enkel een akkoord voor een achterafbetalen-transactie kan geven. Is er nog meer info te melden omtrent de kosten/mogelijkheden mbt dit onderwerp? Misschien zijn er partijen met een module/koppeling naar Prestashop?

Het nadeel van Billink en Afterpay kan zijn dat je geconfronteerd wordt met de kosten van het (buiten)gerechtelijke incassotraject en het renteverlies. Als je goederen via briefpost verstuurd trek je altijd aan het korste eind en om die reden wil ik dat deel in eigen beheer houden.