import .CSV file werkt niet

1
Wie heeft hier ervaring mee, wat we ook doen het werkt niet goed??? althans wij krijgen het niet voorelkaar.

wie heeft hier ervaring mee en weet wat er misschien fout gaat of kan ons er bij helpen

Re: import .CSV file werkt niet

3
Ward schreef:Daarvoor moeten we twee dingen weten: wat wil je waarin importeren?

CSV is niet zo'n spannend of ingewikkeld bestandsformaat: in essentie is het een tabel in de vorm van tekst.
We willen alle artikelen van onze leverancier importeren we hebben een .csv file rechtstreeks van hun maar als we dat doen dan werkt het niet goed.

we hebben een prestashop en daarin zit een import module maar om de een of andere redenen word het niet dan wel zeer slecht geimporteerd

Re: import .CSV file werkt niet

4
Ik heb je posting ook al gezien in een andere forum. Je bent wel erg bondig qua info en ik denk dat op deze manier weinig mensen je zullen (kunnen) helpen.

Welke foutmeldingen krijg je?
Met welke versie van Prestashop werk je?
Hoe is de file opgebouwd?

alle relevante info is welkom opdat andere PS-gebruikers je dan kunnen helpen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: import .CSV file werkt niet

5
chrsab schreef:Ik heb je posting ook al gezien in een andere forum. Je bent wel erg bondig qua info en ik denk dat op deze manier weinig mensen je zullen (kunnen) helpen.

Welke foutmeldingen krijg je?
Met welke versie van Prestashop werk je?
Hoe is de file opgebouwd?

alle relevante info is welkom opdat andere PS-gebruikers je dan kunnen helpen.
ik heb versie Prestashop v1.5.3.1
Hij geeft niet echt een foutmelding maar als ik hem importeer dan komt het niet goed aan
De helft werkt niet of word niet goed geimporteerd heb wel een link hiervoor maar die alleen via pv

Re: import .CSV file werkt niet

7
rexie123 schreef:De helft werkt niet of word niet goed geimporteerd [...]
Dan gaat het vermoedelijk fout met de karakters " en '.

Wat je verder beter niet kunt doen, is een CSV-bestand eerst openen in Excel.

Re: import .CSV file werkt niet

8
De structuur van het .csv bestand dient natuurlijk overeen te komen met de structuur van prestashop. Via de zoekfunctie op het PS forum heb ik al tal van tips en oplossingen gevonden.