Verzenden verzendkosten.

1
Als groothandel lever ik aan webshops, verzenden gaat meestal met Postnl voor €6.75
Doordat ik sterk wisselend marges heb op de producten is het moeilijk om een grens te bepalen tot welk bedrag ik verzendkosten bereken en wanneer niet.
Wel bereken ik afhankelijk van de order wel eens minder verzendkosten.
Hoe gaan jullie met dit soort zaken om?

Re: Verzenden verzendkosten.

3
De meeste van onze leveranciers verzenden inderdaad ook gratis (franco) vanaf € 350 tot € 650.

Bij kleine orders wordt echter zelden de € 6,75 van PostNL in rekening gebracht, maar een aanzienlijk hoger bedrag: vanaf € 15 tot € 25.

Daarnaast hebben sommige groothandels een soort 24-uurservice voor bijvoorbeeld € 50. Waar consumenten een "vandaag besteld, morgen in huis" heel normaal vinden, denken groothandels daar vaak anders over.

Re: Verzenden verzendkosten.

4
Pfff. Ik ben wel eens een order geplaatst op een beurs waarvan het weken duurde voordat ik uberhaupt de bevestiging van mijn order ontving.

Ik bereken standaard 4,95 verzendkosten en franko vanaf 100 euro. Maar ik zit er wel over na te denken om bij orders onder de 15 euro 6,75 te vragen.

Ik zou uiteindelijk naar de gemiddelde orderwaarde kijken. Voor orders met lage bedragen leg je dan verhoudingsgewijs iets meer bij, maar bij grote orders dan weer iets minder.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzenden verzendkosten.

5
Als ik naar mijn leveranciers kijk wisselt het nogal.

We hebben er 1 die standaard € 15 ex BTW rekent op orders onder de € 500. Wat je dan hebt is iets wat wij ook wel eens doen: gewoon de groothandel direct aan de klant uit laten leveren. Kan dan ook om relatief kleine orders gaan. Overigens vind de betreffende groothandel dat wel prima.

Andere groothandels rekenen gewoon de verzendkosten door, met francobedragen die wisselen tussen de € 500 en € 850. Die verzendkosten kunnen overigens redelijk oplopen, aangezien het niet zelden voorkomt dat producten op een pallet moeten worden gezet. Bij met name de echt dure groothandels qua verzending zijn we wat voorzichtiger met het opnemen van producten in het assortiment.

In de webwinkel heb ik een beetje naar de gemiddelde orderwaarde gekeken. Het kan handig zijn om je treshold een klein bedrag boven de gemiddelde orderwaarde te bepalen, zodat mensen worden gestimuleerd om net even wat extra's mee te bestellen. Een (te) hoge treshold zal dat effect niet hebben.