Webwinkel starten door middel van dropshipper

1
hallo,

ik ben van plan een webwinkel te starten.
het gaat hier om een winkel met kleine winst.
ik heb een dropshipper gevonden en ben geen kvk nummer nodig om daar te bestellen.
alleen weet ik niet goed hoe het zit me belasting, moet ik belasting betalen wanneer ik deze producten verkoop via mijn webshop.
en hoe moet ik berekenen hoeveel?
ik zou graag wat meer informatie krijgen hierover.

Groeten,

Re: Webwinkel starten door middel van dropshipper

2
johnko123 schreef:hallo,

ik ben van plan een webwinkel te starten.
het gaat hier om een winkel met kleine winst.
ik heb een dropshipper gevonden en ben geen kvk nummer nodig om daar te bestellen.
alleen weet ik niet goed hoe het zit me belasting, moet ik belasting betalen wanneer ik deze producten verkoop via mijn webshop.
en hoe moet ik berekenen hoeveel?
ik zou graag wat meer informatie krijgen hierover.

Groeten,
Beste Johnko,

Welkom! Als je geen kvk hebt of belastingnummer hoef/mag je geen btw verhalen op je klant. (al zijn die dingen verder gratis om aan te vragen en wekt dit vertrouwen op bij een klant, dus waarom niet? Je moet er alleen een goeie administratie tegen aan zetten.)

Heb je een Nederlandse dropshipper gevonden? Of een chinese/amerikaanse dropshipper? Let er bij het laatste wel op dat jouw klant dan duane kosten en invoer kosten moet betalen (als deze er uitgepikt word). En is deze dropshipper een beetje te vertrouwen aangezien hij niet op een kvk vraagt (als het een Nederlandse is).

BTW = verkoopprijs /100 *121

Succes!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Webwinkel starten door middel van dropshipper

3
Elecs schreef:
johnko123 schreef:hallo,

ik ben van plan een webwinkel te starten.
het gaat hier om een winkel met kleine winst.
ik heb een dropshipper gevonden en ben geen kvk nummer nodig om daar te bestellen.
alleen weet ik niet goed hoe het zit me belasting, moet ik belasting betalen wanneer ik deze producten verkoop via mijn webshop.
en hoe moet ik berekenen hoeveel?
ik zou graag wat meer informatie krijgen hierover.

Groeten,
Beste Johnko,

Welkom! Als je geen kvk hebt of belastingnummer hoef/mag je geen btw verhalen op je klant. (al zijn die dingen verder gratis om aan te vragen en wekt dit vertrouwen op bij een klant, dus waarom niet? Je moet er alleen een goeie administratie tegen aan zetten.)

Heb je een Nederlandse dropshipper gevonden? Of een chinese/amerikaanse dropshipper? Let er bij het laatste wel op dat jouw klant dan duane kosten en invoer kosten moet betalen (als deze er uitgepikt word). En is deze dropshipper een beetje te vertrouwen aangezien hij niet op een kvk vraagt (als het een Nederlandse is).

BTW = verkoopprijs /100 *121

Succes!
ik heb een Nederlandse leverancier!
maar mij vraag is moet ik een btw nummer hebben, want anders verkoop ik dingen zonder btw af te dragen en dat ik illegaal denk ik!"

Re: Webwinkel starten door middel van dropshipper

4
Zonder btw-nummer kun je de btw die je aan leveranciers betaalt niet aftrekken. Dat verhoogt dus je kosten.

In de regel ben je btw-plichtig, tenzij je omzet dermate laag is dat je in de meeste branches sowieso kansloos bent.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel starten door middel van dropshipper

5
En waarom denk jij dat je succes gaat behalen met dropshipping?
99% van de dropshippers/leveranciers gaan je niet eens toelaten wanneer je niet beschikt over een KvK en BTW nummer. En als die ene procent je dan wel toelaat, mag je inkopen voor de normale consumentenprijs + BTW en afhandeling van de order (meestal vast bedrag of percentage van het totaalbedrag van de order).

En naast dat, wat jij kan laten dropshippen kunnen honderden andere webwinkeliers ook. Je zit dus met moordende concurrentie en piepkleine marges.

Leesvoer -> http://wouterhol.nl/dropshipping/
Actief in webshopontwikkeling