Offerte 1 wil een magento webwinkel voor mij bouwen, het bureau heeft veel kennis en expertise in huis. Het gesprek was erg prettig, en ze willen me echt helpen met het bouwen van een succesvolle shop (ook wel logisch natuurlijk) Intern hebben ze vrijblijvend al veel besproken en ook gecommuniceerd richting mij over de mogelijkheden, plan uitgeschreven etc. Nadelen... dit moet 10k gaan kosten, een investering die een looptijd van 2 jaar heeft (dus ik betaal maandelijks een bedrag om af te betalen. Hier zitten ook enkele trainingen bij inbegrepen, de hosting etc.) Alleen voor dit geld heb ik nog lang niet alles wat ik wil, een (maatwerk) grafisch ontwerp die bij mijn doelgroep/niche past, en een webwinkel met weinig extra functies die ik wel wenste te hebben bij opstart.
Offerte 2 wil een Opencart webwinkel voor mij bouwen. Bureau heeft natuurlijk ook kennis en expertise in huis, maar bestaat sinds 2006, het eerste bedrijf bestaat al 20 jaar. Zij kunnen voor 3,5k een webshop bouwen met volledig maatwerk grafisch ontwerp, en al mijn wensen + paar toekomst wensen al inbouwen vanaf the get go. En rekening houden met het meertalig maken van de webshop mocht ik ook in het buitenland actief gaan worden. Zij kunnen waarschijnlijk de webwinkel ook sneller realiseren, en ik zou dat eind juli, begin augustus al online kunnen zijn! Het gesprek was ook erg prettig, en het 'voelde' goed zoals wij vrouwen dan ook soms op intuïtie afgaan

Wat is wijsheid, natuurlijk is er de uitspraak goedkoop is duurkoop. Nu is natuurlijk 3,5 absoluut niet goedkoop, en een hele redelijke (zelfs scherpe) en goede prijs in mijn ogen. De eerste offerte zou een grotere investering betekenen, maar zou dit zich ook uiten in een beter lopende webwinkel? Met beide bureau's is afgesproken dat ik verder alle (product)teksten en foto's ga aanleveren. Dus het is niet ff kwestie van webwinkel in elkaar zetten, en denken dat ik wel ga verkopen

Wat zou jullie advies hierin zijn, als ondernemers die al ervaring hebben hiermee?
(sidenote, ik heb nog een vaste baan van 30 uur per week, mijn hele levensonderhoud hangt dus niet van de webwinkel af, maar mijn opzet is om over een jaar of 2 tot 4 hier wel van te kunnen leven! Gezien ik mijzelf niet nog jaren zie werken in mijn huidige baan).