Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

1
Op dit moment heb ik twee goede offertes gekregen bij twee verschillende webbureau's! Dit wordt mijn eerste webwinkel, en mijn eigen inbreng is max 5000,- op dit moment, hiervan moet de webwinkel gebouwd worden, voorraad ingekocht worden en alle overige (opstart)kosten van betaald worden. Ik zit nu hevig te twijfelen tussen deze twee offertes, ook met het oog op de financiën. Ik wil uiteindelijk een goede keuze maken.

Offerte 1 wil een magento webwinkel voor mij bouwen, het bureau heeft veel kennis en expertise in huis. Het gesprek was erg prettig, en ze willen me echt helpen met het bouwen van een succesvolle shop (ook wel logisch natuurlijk) Intern hebben ze vrijblijvend al veel besproken en ook gecommuniceerd richting mij over de mogelijkheden, plan uitgeschreven etc. Nadelen... dit moet 10k gaan kosten, een investering die een looptijd van 2 jaar heeft (dus ik betaal maandelijks een bedrag om af te betalen. Hier zitten ook enkele trainingen bij inbegrepen, de hosting etc.) Alleen voor dit geld heb ik nog lang niet alles wat ik wil, een (maatwerk) grafisch ontwerp die bij mijn doelgroep/niche past, en een webwinkel met weinig extra functies die ik wel wenste te hebben bij opstart.

Offerte 2 wil een Opencart webwinkel voor mij bouwen. Bureau heeft natuurlijk ook kennis en expertise in huis, maar bestaat sinds 2006, het eerste bedrijf bestaat al 20 jaar. Zij kunnen voor 3,5k een webshop bouwen met volledig maatwerk grafisch ontwerp, en al mijn wensen + paar toekomst wensen al inbouwen vanaf the get go. En rekening houden met het meertalig maken van de webshop mocht ik ook in het buitenland actief gaan worden. Zij kunnen waarschijnlijk de webwinkel ook sneller realiseren, en ik zou dat eind juli, begin augustus al online kunnen zijn! Het gesprek was ook erg prettig, en het 'voelde' goed zoals wij vrouwen dan ook soms op intuïtie afgaan ;)

Wat is wijsheid, natuurlijk is er de uitspraak goedkoop is duurkoop. Nu is natuurlijk 3,5 absoluut niet goedkoop, en een hele redelijke (zelfs scherpe) en goede prijs in mijn ogen. De eerste offerte zou een grotere investering betekenen, maar zou dit zich ook uiten in een beter lopende webwinkel? Met beide bureau's is afgesproken dat ik verder alle (product)teksten en foto's ga aanleveren. Dus het is niet ff kwestie van webwinkel in elkaar zetten, en denken dat ik wel ga verkopen ;). Ik ga er natuurlijk zelf ook veel werk, tijd en geld in steken om er een succes van te maken, het succes hangt uiteindelijk het meest van mezelf af. Maar natuurlijk is de partij waar ik mee in zee ga, toch ook een factor in het uiteindelijk succes.

Wat zou jullie advies hierin zijn, als ondernemers die al ervaring hebben hiermee?

(sidenote, ik heb nog een vaste baan van 30 uur per week, mijn hele levensonderhoud hangt dus niet van de webwinkel af, maar mijn opzet is om over een jaar of 2 tot 4 hier wel van te kunnen leven! Gezien ik mijzelf niet nog jaren zie werken in mijn huidige baan).
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

2
Vraag: Hoeveel verschillende producten ga je verkopen? Heb je al een idee voor een logo en huisstijl of moet dit nog allemaal ontwikkeld worden?

10k voor een webwinkel vind ik echt niet meer van deze tijd. Tenzij ze bol.com voor je gaan maken of een hele boel ( 101) custom made modules.

Heb je verstand van SEO en SEA ? of gaat je dat ook aan hun uitbesteden? Ik zou nog wat meer offertes gaan opvragen.

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

3
Hilda schreef: Offerte 2 wil een Opencart webwinkel voor mij bouwen. Bureau heeft natuurlijk ook kennis en expertise in huis, maar bestaat sinds 2006, het eerste bedrijf bestaat al 20 jaar. Zij kunnen voor 3,5k een webshop bouwen met volledig maatwerk grafisch ontwerp, en al mijn wensen + paar toekomst wensen al inbouwen vanaf the get go. En rekening houden met het meertalig maken van de webshop mocht ik ook in het buitenland actief gaan worden. Zij kunnen waarschijnlijk de webwinkel ook sneller realiseren, en ik zou dat eind juli, begin augustus al online kunnen zijn! Het gesprek was ook erg prettig, en het 'voelde' goed zoals wij vrouwen dan ook soms op intuïtie afgaan ;)
Ik vind het anders behoorlijk wat. OpenCart is behoorlijk volledig. Meertaligheid zit er standaard in.

Maak hier eens een lijstje van je wensen. Tenzij ze heel exotisch zijn zit dit OF al standaard in OC OF kan je voor een paar euro een add-on installeren. En dit is waarschijnlijk precies wat jou bureau gaat doen.

Een beetje knappe layout kan je voor 500 euro al een pracht design laten maken. Kijk eens op het OpenCart forum. Daar is het vaak een kwestie van dagen voordat je het eerste ontwerp ontvangt.

Ik zou iig niet met een Nederland bureau in zee gaan. Ik ben er destijds uitgebreid mee bezig geweest en mijn eindconclusie wat dat dat soort bureau's de hoofdprijs vragen zonder meerwaarde. Je zit op het internet. Voor 2 euro per uur gaat een indieer voor je aan de slag. En die doen echt niet onder voor kwaliteit.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

4
Ik weet niet wat de waarde is van de voorraad die je wil gaan inkopen?

In 2008 ben ik "safe" gestart met een webwinkel via Biedmeer en heb deze nog steeds.
Als je geen echt specifieke eisen hebt kan zoiets prima voor je werken.

Wel gaat binnenkort mijn Magento shop live. Kosten € 3.000,-. Uiteraard zal dit nog verder oplopen omdat je gaandeweg steeds weer wat wil uitbreiden of aanpassen.

Biedmeer is ongeveer € 25,- per maand en je kan er leuke shops mee maken en de support is goed.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

5
Ik vind 3,5 k voor een shop met eigen huisstijl en logo, helemaal niet verkeerd hoor.
Het is helemaal waar dat een Bied Meer fantastische opties biedt waar je al snel mee uit de voeten kunt. Maar nog steeds is het zo dat je daar toch enige ervaring moet hebben wil je het optimale eruit kunnen halen. Niet iedereen is daar even handig in en de tijd die nodig is om dat wel te worden, kan soms net even te veel zijn.

Het is helemaal geen schande om een website te laten maken door een externe partij, zeker niet als je het in een keer goed wilt hebben. De voordelen zitten vaak in kleine maar zeer belangrijke zaken. Hoe wordt binnen de webwinkel gebruik gemaakt van alle mogelijkheden op SEO gebied, bijvoorbeeld. Wanneer dit door ervaren mensen wordt aangepakt, kan het een wereld van verschil betekenen.

10 K vindt ik echter wel fors. Maximaal 5 K zou moeten lukken, na wat zoekwerk. Magentowebsites zijn wel goed maar in veel gevallen sowieso al duurder. Maar ook wanneer je het goed gedaan wilt hebben, zijn er nog legio andere oplossingen.

Wat ook prettig zou kunnen zijn, is een goede nazorg. Wanneer de webwinkel online is, kom je vast nog allemaal dingetjes tegen die je aangepast wilt hebben. Wanneer je er zelf nog niet zo handig in bent, is het fijn dat het na een telefoontje, voor je wordt opgelost. En dan moeten ze ook niet aankomen met een nieuw factuur voor dergelijke kleinigheidjes. Zeker de eerste periode niet. Dat mag je best meenemen in het gesprek vooraf.

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

7
Hilda schreef:Dit wordt mijn eerste webwinkel, en mijn eigen inbreng is max 5000,- op dit moment, hiervan moet de webwinkel gebouwd worden, voorraad ingekocht worden en alle overige (opstart)kosten van betaald worden.
Als maximaal € 5.000 kunt investeren en daarvan meteen € 3.500 in de webwinkelsoftware investeert, houd je minder dan € 1.500 over voor de inkoop, voor reclame en voor alle overige kosten. Nu weten we niet wat je gaat verkopen, maar ik denk dat die verhouding scheef ligt.

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

8
Er komt een betalingsregeling, die 3500 hoef ik niet in één keer te betalen bij oplevering ;). Ik let wel op mijn centjes hoor!

Eigenlijk heeft Peer gelijk in zijn redenaties. Mijn ervaring in de webwinkel branche is eigenlijk nul, ik kan me natuurlijk maanden inlezen, maar dat geeft me nog geen enkele ervaring in de praktijk. Ik heb al wel besloten om niet met een 'gratis' of betaalde webwinkel host te beginnen, zoiets als biedmeer of mijnwebwinkel.nl. Als consument ben ik al geen fan van zulk soort webwinkels, dan wil ik als ondernemer er ook niet aan beginnen. Mijn redenatie om wel met een webbureau in zee te gaan (ondanks dat je daar natuurlijk wat meer voor betaald) is dat zij mij ook nadien kunnen steunen in nazorg en met andere dingen waar ik op dit moment nog niet veel verstand van heb. Die steun, dat heb ik zeker nodig in de eerst opstart fase.

Ik snap jullie adviezen zeker hier en daar, maar vergeet niet dat ik hier geen ervaring mee heb. Het laten bouwen van een webwinkel in een ander land geeft mij niet echt een zeker gevoel. Ondanks dat het zeker een goede en goedkopere optie zou kunnen zijn. Zou ik dit voor mijn eerste webwinkel niet echt kunnen overwegen. Voor de huisstijl is al in zekere mate uitgedacht en ook gecommuniceerd in de vrijblijvende gesprekken met de verschillende partijen. Gisteren heb ik ook nog even met een vriend gesproken, die zelf ook een webwinkel runt, en na dat gesprek heb ik mijn keuze wel gemaakt.

@Ward, ik hoef ook geen duizenden euro's te hebben om voorraad in te kopen gelukkig ;).
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

9
Sowieso is 5000 start budget wel erg weinig. Dan is het neem ik aan een webshopje voor 'hobby' of er bij?

Zelf heb ik fulltime een webshop. Ik programmeer zelf en heb jaren marketing ervaring. Echter was voor mij 25000 nog te weinig. Ook ik heb erg weinig kosten gehad aan voorraad. De kosten zitten hem pas in huisvesting, marketing, vervoerskosten, GOEDE hosting, enzovoorts...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Wat is wijsheid, welk platform kiezen voor webwinkel!

10
Ik 'begin' klein. Zoals in mijn eerste post gezegd heb ik nu een baan van 30 uur. Maar ik ga zeker niet het erbij doen als hobby, mijn intentie is om hier echt wel groter te groeien in de loop van 2 á 3 jaar. Maar ik heb niet meer als dit om te investeren, daarom moeten de initiële kosten ook redelijk laag blijven. Voor die 3500 heb ik toch een complete webshop met maatwerk grafisch ontwerp en de eisen/wensen erin die ik eraan gesteld heb erin.

Die 'ervaring' komt wel, iedereen is eens begonnen ergens aan. En je kunt tegenwoordig heel veel leren door te lezen, en door toe te passen en te doen. Ik programmeer niet zelf en heb geen jarenlange ervaring in het één of ander op internet gebied ;). Dus dan is een partij die mij daarbij kan ondersteunen wel een must.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook