Foto's plaatsen/wijzigen/veranderen opencart website

1
Heb de zoek functie al gebruikt maar kon er niet iets specifieks vinden.
Ik heb namelijk een opencart website (laten bouwen)
En het meeste is wel klaar alleen nu mijn probleem.... de foto's. Heb begrepen dat bij opencart alleen photoshop gebruikt kan worden.
En ja je raad het al ik heb geen photoshop is hier een andere mogelijkheid of manier voor??

Re: Foto's plaatsen/wijzigen/veranderen opencart website

4
Ik begrijp niet zo goed van photoshop te maken heeft met het uploaden van afbeeldingen. Ik ken Open Cart niet, maar er zit vast een image manager in waarmee je afbeeldingen kunt uploaden.
Aangezien foto's een site enorm traag kunnen maken moet je de afbeeldingen eerst optimaliseren, maar dat hoeft niet persé met photoshop, dat kan met verschillende programma's/tools.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Foto's plaatsen/wijzigen/veranderen opencart website

6
Als het goed is zijn deze foto's in zonder problemen te veranderen.

Kijk eens in het admin gedeelte bij extensies er zal een extensie bijstaan voor de slideshow.
Deze verwijst meestal naar configuratie -> design -> Banners.
Hier kan je zien waar de foto of het plaatje is opgeslagen. Hier kan je eventueel ook een andere foto uploaden en gebruiken. Hou hierbij wel de afmetingen in de gaten.

Zo is er ook een module banner die op dezelfde manier werkt.

Gr.. :wink:

Re: Foto's plaatsen/wijzigen/veranderen opencart website

7
reneb72 schreef:Als het goed is zijn deze foto's in zonder problemen te veranderen.

Kijk eens in het admin gedeelte bij extensies er zal een extensie bijstaan voor de slideshow.
Deze verwijst meestal naar configuratie -> design -> Banners.
Hier kan je zien waar de foto of het plaatje is opgeslagen. Hier kan je eventueel ook een andere foto uploaden en gebruiken. Hou hierbij wel de afmetingen in de gaten.

Zo is er ook een module banner die op dezelfde manier werkt.

Gr.. :wink:
Dank je wel Rene!
Ik ben denk ik nog 2 dagen/avonden bezig met producten erop te zetten en dan ga ik ermee aan de slag en neem dit wat je net vertelde ook even mee in mijn hoofd dat scheelt een stukje zoekwerk.
Wennen allemaal hoor :D Maar heel erg leuk

Re: Foto's plaatsen/wijzigen/veranderen opencart website

8
Misschien ga ik nu iets te ver voor je maar installeer eens firebug in firefox. Je kan dan heel makkelijk alle elementen in je pagina onderzoeken. Bijvoorbeeld als je niet weet ik welke directory je een afbeelding hebt of even snel het formaat etc wil weten. Superhandig.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Foto's plaatsen/wijzigen/veranderen opencart website

9
Het Varaantje schreef:Misschien ga ik nu iets te ver voor je maar installeer eens firebug in firefox. Je kan dan heel makkelijk alle elementen in je pagina onderzoeken. Bijvoorbeeld als je niet weet ik welke directory je een afbeelding hebt of even snel het formaat etc wil weten. Superhandig.
:lol: :lol: dit klinkt voor mij ongeveer als chinees. Althans ik begrijp het wel hoor zo is het niet maar gaat idd nog even wat te ver.
Hoop dat ik over een tijdje denk: "oh ja dat doe ik wel even"