[GESLOTEN] Webshop tester gezocht

1
Wij zijn op zoek naar mensen die onze webshop willen testen. Onze webshop is een aantal weken geleden online gegaan en we zijn benieuwd of alles werkt bij iedereen. Bij ons werkt de webshop goed maar er zijn opmerkingen gekomen dat dit niet bij iedereen het geval is.
Vandaar dat we zoveel mogelijk informatie van andere mensen willen hebben.

Voor de mensen die ons hiermee willen helpen zie onderstaand domein!

bootartikelenshop.nl

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 10 juli 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op verzoek gesloten.

Re: [bootartikelenshop.nl] Webshop tester gezocht

3
In google chrome kan ik alles toevoegen in de winkelwagen, hij zegt dat het gelukt is maar de winkelwagen blijft leeg.
Als ik de winkelwagen wel kan inzien (zonder inhoud) dan staan ook de teksten slecht en schots en scheef.
Er moet nog veel gebeuren denk ik.

Re: [bootartikelenshop.nl] Webshop tester gezocht

4
Fijn dat jullie even de moeite hebben genomen om de webshop te testen!

Wij hebben inderdaad nu 2 keer de melding gehad dat er bij sommige mensen problemen zijn met de winkelwagen. De laatste melding is gisteren geweest.

Wij waren hier voorheen niet van op de hoogte aangezien de webshop bij ons goed functioneert. Tevens zijn wij zelf nog druk bezig met de kleine details te verbeteren.

Nu ons ter oren is gekomen dat klanten geen bestelling kunnen plaatsen ondernemen wij graag snel actie. Vandaar dat we nu graag willen weten welke problemen andere ondervinden, zodat er een oplossing gezocht kan worden.

Wij begrijpen dat het grootste deel van mogelijke klanten niet de moeite zal nemen om een probleem te melden. Daarom hebben wij dit forum benaderd in de hoop zo bestaande problemen boven water te krijgen en misschien weet 1 van jullie zelfs een oplossing om deze problemen te verhelpen.

Tevens zijn wij op dit moment druk bezig om een checklist te maken, voor een goede webshop test uit te voeren. Dit zodat iemand die de webshop wil testen, alles stap voor stap kan controleren, een beoordeling kan geven en mogelijke verbeterpunten kan aandragen.

Verder hebben wij begrepen dat sommige problemen meerdere oorzaken kunnen hebben, zoals: de soort Windows dat gebruikt wordt, is deze up to date, de browser die gebruikt wordt, is deze up to date, is Java up to date, heeft u cookies geaccepteerd?

Indien er mensen de webshop willen testen met behulp van de checklist ontvangen wij graag een mailadres. Zo kunnen we de checklist door sturen zodra deze klaar is!

Met vriendelijke groet,

Team Bootartikelenshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [bootartikelenshop.nl] Webshop tester gezocht

8
Funmaster schreef:Ho, ho, ik heb begrepen van WebwinkelKeur dat een SSL beveiliging op dit moment nog niet verplicht is. Tevens is de webshop op een andere manier beveiligd aan de achterzijde. Zo zijn de klantgegevens beveiligd en is de webshop beveiligd tegen Hackers.
Mooi, ik hoop dat je dit advies zwart op wit hebt. Mocht het fout gaan, dan weet je waar je de schade van € 4.500 kunt verhalen.

https://ictrecht.nl/ictrecht/waarom-is- ... ne-e-mail/

De discussie rondom SSL-certificaten hebben we hier op het forum zo ongeveer wekelijks. Gebruik de zoekfunctie.

Re: [bootartikelenshop.nl] Webshop tester gezocht

12
Omtrent SSL beveiliging.

Ik heb de mail er even bij gezocht en het blijkt inderdaad dat ik dit fout heb.
Voor WebwinkelKeur is dit momenteel nog niet verplicht echter adviseren zij dit wel. Tevens staat er bij dat dit wettelijk wel verplicht is. Maar goed dat het hier even wordt aangekaart. We zullen zo snel mogelijk gaan zorgen voor SSL beveiliging.

Omtrent het probleem met de winkelwagen.
De webdesigner is gister bezig geweest om de winkelwagen werkend te maken voor alle computersystemen en het zou nu opgelost moeten zijn! Graag zou ik willen weten of iemand nog problemen ondervindt.

Re: [bootartikelenshop.nl] Webshop tester gezocht

13
Bij mij werkt het wel, maar het is een tikkie verwarrend.

De gewone inhoud van de shop pagina staat boven het winkelmandje weergegeven, waardoor ik in 1e instantie dacht dat ik niet bij het mandje kon komen.
Op een breedbeeld laptop zie je het echt alleen als je voor de zekerheid een stuk naar beneden scrolt. Zou ik een echte klant zijn geweest dan zou ik daarop afgehaakt zijn, in alle eerlijkheid.

Daarnaast zijn de stappen onduidelijk - je voert je adres in, maar moet dan op "toevoegen" klikken in plaats van 'volgende' oid, en die knop staat boven het formulier (en dus ook weer buiten beeld in mijn geval, moest weer zoeken).
Je hebt nog geen SSL actief, mijn adresgegevens worden dus niet beveiligd verzonden.

Daarna kom je weer op een gewone shop pagina met onderaan de bestelling weergegeven. Daar moet ik vervolgens voor iDeal kiezen? Wat als ik achteraf wil betalen? Daarin voldoe je op dit moment niet aan de wet - en ook niet aan de voorwaarden van Webwinkelkeur.

Dit topic gaat niet over het keurmerk, maar ik vind het wel jammer om te zien dat het keurmerk dus blijkbaar wel wordt afgegeven aan winkels die niet aan de wet en hun eigen regels voldoen. Heb dat keurmerk zelf ook, doet wel wat af aan de waarde die ik er aan hecht. Jammer.

Back on topic: SSL dient op orde te zijn, net als de betaalmethoden. Alleen iDeal is niet voldoende - niet wettelijk, maar ook qua klantvriendelijkheid niet. Tenzij je het niet erg vindt dat je alle klanten die (op dat moment) niet via Ideal willen of kunnen betalen te weigeren?

Het afrekenproces is onduidelijk en had wat weg van een speurtocht - je moet wel héél graag willen kopen om dat proces af te ronden ...

Tenslotte vond ik de site erg langzaam. Maar in antwoord op je vraag: het werkte wel, al wilde ik al bijna zeggen dat ik niet bij het mandje kon komen omdat ik er normaal gesproken niet naar ga zoeken ... ;)
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen