Webwinkel promoten

1
Wie heeft het lef om mensen aan te spreken op straat met als doel het promoten van je webwinkel?

Tips:

Folders door de brievenbus doen
E-mail marketing
Participeren in forums, groepen of blogs
Promoten op evenementen
Video marketing (video's plaatsen op sites als YouTube en Dailymotion)

2
laat stickers drukken met de naam van je website en plak die op de juiste plaatsen. Achter op je auto bijvoorbeeld.
Ook goed is het hebben van een visitekaartje met je website erop.
De ParfumBroker is de grootste online prijsvergelijk site voor parfums in Nederland. Wij verkopen zelf geen parfum, maar geven een duidelijk overzicht van de goedkoopste winkels. Wij vergelijken alleen 100% originele merkparfums.

3
Dit is wel een van de slechts mogelijke marketings actie's die je voor een webwinkel kan bedenken.
Tevens heb je een vergunning van de gemeente nodig om te flyeren.

Er is een boekje met de titel: Guerrillamarketing daarin staan tips voor marketing actie's om met een kleine investering groot resultaat te boeken.

4
René schreef:Dit is wel een van de slechts mogelijke marketings actie's die je voor een webwinkel kan bedenken.
Dat ligt aan je verwachtingen, tijd en budget. Folders hebben een extreem lage conversie. Het haalt de 3% meestal niet. Daar tegenover staat dat het drukken van een paar duizend folders soms voor enkele tientjes kan, en als je ze zelf verspreid, heb je dus een enorm bereik voor 50 euro. Als je start, genoeg tijd hebt om een dagje wat deuren langs te gaan en als je doelgroep extreem generiek is, kan dé marketingvorm zijn die werkt voor jouw webwinkel.

Niet in alle gemeentes heb je een vergunning nodig om een foldertje door de bus te mogen doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Wat ik er uit begrijp wil men op straat de folders uitdelen en de mensen aanspreken.

6
René schreef:Wat ik er uit begrijp wil men op straat de folders uitdelen en de mensen aanspreken.
Ik ken die regels niet precies, maar zeker in grote steden inderdaad even toestemming voor aanvragen! En ik weet wel dat het grotendeels zinloos is, maar als je een student bent met een webwinkel, zeeen van tijd, een leuk aanspreekbaar koppie, en geen rooie rotcent, is het een optie die het overwegen waard is.