Minimagazine met kortingsaanbiedingen verspreiden

1
Hallo allemaal,

Ik loop rond met een idee om een klein zakcentje bij de verdienen voor een fijne vakantie

ik heb mijn idee al op een ander forum voorgelegd en heb een aantal hele goede vragen gehad en een aantal goede tips waar ik over heb nagedacht.

ik ben ook benieuwd wat de echte web winkeliers hun ideeën zijn.

ik wil een minimagazine opzetten van circa 16 pagina's (misschien meer misschien minder) dit zijn mijn ideeën en plannen

- webwinkel kan in mijn minizine aanbiedingen plaatsen
- oplage van minimaal 5000 stuks (a5 formaat liggend )
- Hoogwaardige Lay-out ontwerp ( Ik ben hobbymatig ervaren met PSD ) dus geen ontwerp kosten voor de adverteerder
- Zelf verspreiden om de kosten laag te houden
- de prijs is van 1/6 formaat 17.50 tot 1/1 (volle pagina) 90 euro

graag jullie meningen, Tips, Suggesties,

Re: Minimagazine met kortingsaanbiedingen verspreiden

3
Sprookjeslamp schreef:16 wat? Rendieren? en wat zou je verdienmodel moeten zijn dan?

Ik verdien er eigenlijk bijna niets aan, maar de ervaring die ik ermee op doe als eerste stap naar een eigen onderneming vind ik interessanter, wie ooit wil vliegen moet beginnen met kruipen zoals welleens word gezegt,

Re: Minimagazine met kortingsaanbiedingen verspreiden

4
hmzzkay, maar ik mis context. WAT is de content die je gaat bieden met 16 pagina's? Of wil je 16 Pagina's verkopen? Waarom zou ik 90 eu willen betalen voor een foldertje (excuse le mot) met alleen advertenties in een kleine oplage waar de doelgroep al niet veel geld te besteden heeft? welke incentives heb je? en hoe denk je daar geld aan over te houden (vooropgesteld dat het zou lukken)
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Minimagazine met kortingsaanbiedingen verspreiden

5
Leuk idee, ik moedig je vooral aan. Echter zal je grootste uitdaging zijn klanten te vinden die dit willen doen.

Wat mij als webwinkelier tegen zal zitten is dat je dit eenmalig doet. Ikzelf zou het mooi vinden als dit regelmatig gebeurd (1 keer in de 2 maanden o.i.d. om te beginnen)

Tips:
- De doelgroep waar je je op moet richten qua webwinkels, moet voornamelijk webwinkels zijn die een merk probeert neer te zetten (Branding)
- Zorg dat de consumenten doelgroep duidelijk is. Doe je deze folder alleen bij consumenten door de bus, of ook bij bedrijven, of alleen bij bedrijven? Of de bejaardenflat in je stad waar je woon? Welke stad bezorg je deze eigenlijk?
- Hoe haal je lezers over om je minimagazine te lezen? Mooie plaatjes? Mooie teksten? Zorg dat het niet de zoveelste reclamefolder wordt, maar dat het iets toevoegd.
- Stel eisen aan de webwinkel, verplichte actie o.i.d. Maar zorg dat het iets toevoegt aan jouw minimagazine. (Net zoals jij iets moet toevoegen voor de webwinkel.

Hopelijk kan je er wat mee. Ik heb zelf nog geen webwinkel voor je helaas.