Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.
Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.
Dat klinkt alsof hij op basis van commissie werkt..De medewerker van Google deed het een beetje overkomen alsof het met minder budget geen zin had. Hij zei letterlijk dat wanneer ik minder dan 50 euro per dag wou uitgeven, ik het beter niet kon doen en wachten tot een moment waarop dit budget er wel was.
Dit is inderdaad heel herkenbaar, wij hebben een maand geleden ook de 25 euro + 75 gratis geprobeerd, leverde veel bezoekers op maar geen/weinig kopers, omdat wij ook niet gelijk honderden euros wilde uitgeven zijn we begonnen met een cpc van tussen de 5 en 10 cent, maar omdat er geen directe verkopen uit kwamen heb ik niet goed kunnen zien wat nu goede woorden zijn, daarom twijfelen wij nog om het opnieuw te gaan proberen.Ik ben zelf ook vorig jaar begonnen met Google Adwords.
Ook ik heb een medewerker aan de telefoon gehad die mij rustig alles uitlegde. Prima!
Hij gaf me aan om te beginnen met een dagbudget van € 50,-
Ik gaf aan dat dit voor mij teveel was, aangezien ik net begonnen was, en er de investering niet voor had.
Hierna hebben we het dagbudget naar € 20,- gezet.
Hij heeft zelfs voor mij de advertenties gemaakt.
Ik heb deze campagne na twee weken stopgezet aangezien ik in deze twee weken maar één bestelling vanuit adwords heb gekregen. De andere bestellingen waren vanuit organisch zoekverkeer etc.
Nu ben ik sinds twee maanden weer begonnen. Nu heb ik wel zelf de campagne gemaakt met een dagbudget van € 10,-
Nu krijg ik wel veel bestellingen vanuit adwords. Ook al heb ik een campagne gemaakt met vrij algemene zoekwoorden. Dus voor mij werkt dit wel.
Wat ik uit dit verhaal dus wil aangeven is dat jij zelf moet kiezen wat voor budget jij wilt gebruiken voor Adwords, ook al zegt Google ander.
En ook zou ik zelf een campagne creëren, of nog beter laten maken door een bedrijf die hierin bekwaam zijn.
Dit vind ik helemaal een absurd advies van Google. Dan kun je nog veel beter de conversion optimizer van AdWords zijn werk laten doen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar er verschijnen de laatste tijd steeds meer goede cases hierover.zij adviseerde mij om de cpc automatisch te laten bepalen
Klopt, brede zoekwoorden kunnen zeker in het begin erg handig zijn. Mocht breed toch te breed blijken dan is het ook een best practice om te starten met de Broad match modifier. Met BMM krijg je en een vrij groot bereik en genoeg controle over de zoekopdrachten waar je vertoond wordt. Erg handig om mee te starten en vervolgens je zoekwoorden uit te breiden.Mijn advies is gewoon klein beginnen en experimenteren met clicks, zoekwoorden, budget etc.
Het is echter heel belangrijk om de type zoekwoorden in de gaten te houden. Vooral breed vs exact. Brede zoekwoorden zijn relatief veel duurder, maar kunnen in het begin wel erg handig zijn.
Zoek maar eens op google op brede vs exacte zoekwoorden.
Google gaat uit van de hoogste verwachtingswaarde, dus dat is gewoon statistiek. De formule klikkans x klikprijs moet in het voordeel van Google uitpakken. Een lagere prijs per klik instellen kan daarom wel, maar werkt beter naarmate er een hoger kans op doorklikken tegenover staat.Ik zou denken: hoe vaker je mijn advertentie toont, hoe meer kans dat er iemand op zal klikken....
0,0 % was in het begin hé, nu is het al iets beter. Maar de hoogste CTR is nog steeds maar 7%.
Pff adwords is moeilijk, kan er iemand een goed boek (over adwords uiteraard) aanraden? Want al mijn vragen hier zetten zou ons wel erg ver leiden vrees ik
Brad Geddes heeft m.i. het beste boek geschreven over AdWords: http://www.advancedadwordsbook.com/0,0 % was in het begin hé, nu is het al iets beter. Maar de hoogste CTR is nog steeds maar 7%.
Pff adwords is moeilijk, kan er iemand een goed boek (over adwords uiteraard) aanraden? Want al mijn vragen hier zetten zou ons wel erg ver leiden vrees ik