Jade-Trade schreef:of ik ga vissen of ik ga aan de slag... Inmiddels verkopen we meubels via internet, importeren speelgoed uit China....
Tja nu moet ik wel natuurlijk. Tegen zo'n reactie kan ik niet op. Een waarschuwing nog, schrik niet van mijn feedback op je webwinkel. Ik kan behoorlijk kritisch zijn en weet zelfs nog te zeuren over webwinkels die usability awards winnen van geweldige partijen. Dus ik heb blijkbaar altijd wat te zeuren, ook al is je webwinkel fantastisch.
Daar komt ie:
1. Je domeinnaam is speelprima.nl. Met al die trends op het gebied van duurzaamheid etc. verwacht ik bij zo'n domeinnaam maatschappelijk verantwoord speelgoed. Klopt dat beeld? Is dat een USP van je producten? Dan moet je er meer mee doen. Ergens een link met alles is bij ons prima! En op die pagina beschrijven wat jij allemaal doet om te zorgen dat het speelgoed kind-proof is, duurzaam is, van alleen dat goedgekeurde hout is, dat het alleen door nette Chinezen gemaakt wordt etc.
2. Op je speelgoedwinkel zie ik in de titel Jade-Trade staan. Zorg dat je de speelgoedwinkel echt helemaal splitst want meubels en speelgoed dat is voor mensen lastig te combineren. Als mensen nu je website toevoegen aan favorieten of zien staan in zoekmachines, staat er Jade-Trade. Die naam herkennen ze niet. Ik zou dus een andere achtergrond plaatsen ook op je webwinkel.
3. Het plaatje voor contact is geweldig en zou mij blij maken, maar ik ben denk ik niet je doelgroep. Dat zijn ouders met kleine kinderen, of misschien zelfs de kleine kinderen zelf die op schoot zitten en iets mogen uitzoeken. Dat plaatje zou ik dan toch vervangen in een speelgoed telefoon o.i.d. Probeer bij alles in je webwinkel te denken 'wat vindt mijn doelgroep hiervan?' In plaats van je eigen smaak door te voeren (heel lastig, daar ben ik me zeker van bewust. Als je doelgroep Opa en Oma zijn die iets kopen voor de kleine, zou de telefoon bijvoorbeeld wel kunnen, maar dan moet je weer andere dingen aanpassen.
4. Het logo is gerust mooi, niet veel mis mee, maar zie punt 3. Sluit hij aan bij je boodschap? Bij wat je wilt vertellen met je webwinkel?
5. De webwinkel werkt prima en werkt snel dus ik zat een beetje te fantaseren hoe ik hier iets zou kopen. Toen kwam ik bij een pagina met poppenhuizen. Stel nu dat ik opa ben en samen met mijn kleindochter een poppenhuis wil uitkiezen dan heb ik nu prijzen van een tientje tot 200 euro. Het zou echt geweldig zijn als ik die pagina kon limiteren tot bijv. 60 euro wat ik maximaal over heb voor een kadootje voor mn kleindochter. (is technisch dus misschien niet gemakkelijk realiseerbaar).
6. Complimenten op de verzendmethode en verzendkosten. De iets langere levertijd maar messcherpe prijzen op de voorpagina vielen me al op. Het zal je vast een paar klanten kosten, maar volgens mij ook weer klanten opleveren die juist hierdoor getriggered worden. Ik vond het positief!
Ik zie het steeds vaker maar moet toch even kwijt dat bij 75 euro geen verzendkosten, en de optie tot afhalen, er altijd goed uitziet! Persoonlijk zou ik ook de catalogus gratis aanbieden bij bestellingen boven 75 euro of gratis af te halen. 4 euro voor een catalogus is voor mij een heel hoge drempel.
7. Ook complimenten op de meerdere grote fotos. Soms zelfs van producten waarbij je het niet zo verwachten.
8. Als je je ook richt op de jonge mens zou ik zorgen dat alles echt Nederlands is. Dus niet tell a friend, en niet webshop, maar webwinkel en vertel het een vriend of vriendin! (had ik al gezegd dat ik een zeurpiet was?)
9. Waar zijn je algemene voorwaarden? Want speelgoed kan stuk aankomen, mogen ze ruilen als het kindje het toch niet leuk vindt? (is wettelijk verplicht dus het is alleen maar gunstig ergens op je site te vermelden). Verder even je contactpagina uitbreiden. mensen mogen het gratis ophalen in je winkel maar het is een aardige zoektocht om erachter te komen waar die winkel dan is. Wormerveer dus? Welk adres? Juist als je echt ook een klein magazijntje of een toonbank hebt, is dat een enorme plus in vergelijking met concurrenten! Zet een foto van je pand (huis) of whatever en het adres op je website!
10. De hele webwinkel geeft mij het idee dat je al denkt dat er traffic komt. Maar komt er wel traffic? Met jouw doelgroep en dingen zou ik verwachten dat mensen hun verjaardaglijstje mogen publiceren op de website, dat kunnen delen via Hyves, dat je dagelijks Twittert over leuke reacties van kinderen, reviews op artikelen, bij alles een Facebook like button en een voorbeeld van een nieuwsbrief?
11. Speelgoed is een heel verzadigde markt. Hoe wordt je uniek? Ik ben lui dus als ik online bestel zou het voor mij een pre zijn als je het gratis inpakt in leuk inpakpapier (als daar de naam van je onderneming op staat is het gelijk reclame op een feestje) en als er een kaartje bij kan met gefeliciteerd met je verjaardag bijv. Dan gelijk een kaartje met de vraag om feedback hoe mensen de bestelling ervaren hebben en wat er beter kan, plus de vraag of ze zich willen aanmelden op de nieuwsbrief. Wat kan ik trouwens verwachten met die nieuwsbrief? Want ik zie de optie wel maar nergens een voorbeeld nieuwsbrief of info hoe vaak ie verstuurd wordt, wat er in staat, hoe ik me afmeld, wat het kost om die te krijgen, etc.
Dit was het even! Als je meer wilt hoor ik het wel weer.