Of een shop wel of niet loopt hangt voor een groot deel van jezelf af; je zult er hard en actief aan moeten werken als je er een succes van wilt maken.
Een shop on-line zetten en wachten op bestellingen werkt in de praktijk niet zo goed
Je zult dus aan marketing moeten doen, en dat kost over het algemeen geld. Denk bijvoorbeeld aan adverteren op Google (adwords) of Marktplaats; da's niet gratis (bij MP is tenminste een link naar je shop nodig, wat 9 euro kost, los van andere opties om je advertentie op te laten vallen).
Maar denk ook aan een professionele shop, goede productfoto's en beschrijvingen, goede processen (verzending, retouren etc. etc.) en dergelijke.
Als je het echt volledig gratis wilt doen en geen startbudget hebt dan denk ik persoonlijk dat je je er beter niet aan kunt wagen, het is dan erg veel werk en administratie voor weinig resultaat - die teleurstelling kun je jezelf dan beter besparen.
Dat zeg ik niet om rot te doen, en het is niets meer dan mijn persoonlijke mening (die je rustig kunt negeren

) maar je zou dan kunnen overwegen om nog geen echte webshop te beginnen maar bijvoorbeeld via Marktplaats te gaan verkopen om eens te zien hoe het bevalt en hoeveel vraag er is naar je producten. Als dat lekker loopt heb je ervaring en wat budget en kun je alsnog een webshop starten.