Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rosita
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 juli 2013

Gratis webshop welke kiezen?

03 juli 2013

Hallo,

Ik ben nieuw hier, heb al even rondgekeken en neem aan dat mijn vraag vast al wel een keer gesteld is maar kom het niet tegen.
Ik wil een webshop starten en wel gratis er zijn er diverse maar wie heeft hier ervaring mee welke goed en eenvoudig te beheren zijn en vooral bevallen deze?
Het gaat om producten voor huidverzorging en sieraden, zoek trouwens nog een leuke naam voor deze combinatie alle ideeen en tips zijn welkom!

Ik hoor het graag,

Groetjes
Rosita.
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webshop welke kiezen?

04 juli 2013

Welkom op het forum ;)

Kijk hier even voor info: http://www.webwinkelforum.nl/viewforum.php?f=25

Met OS software kun je zelf een shop opzetten (da's gratis, maar hosting zul je moeten kopen) of bij een webshop onder licentie kijken waar je gratis een kleine start kunt maken.

Het zal vooral een kwestie zijn van welke aanbieder het best aansluit bij jouw eisen -- wat voor de één heel geschikt is hoeft dat voor een ander immers niet te zijn.
Zorg dat je een goed overzicht hebt van wat je echt nodig hebt & wilt hebben, en kijk welk aanbod daar het beste bij past.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Rosita
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 juli 2013

Re: Gratis webshop welke kiezen?

04 juli 2013

Oeps ja zag later de webshop onder licentie pas, daar staat al veel over diverse sites.
Zal ze doorlezen, om te starten wil ik het graag eerst gratis doen om te kijken hoe en of het loopt!
Ik heb wel een FB pagina met een mercadoo webshop, maar ik heb deze niet openbaar staan was niet zo slim van me :roll: kan dat ook niet meer veranderen vandaar deze stap, bedankt voor de info :wink:
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webshop welke kiezen?

04 juli 2013

Of een shop wel of niet loopt hangt voor een groot deel van jezelf af; je zult er hard en actief aan moeten werken als je er een succes van wilt maken.
Een shop on-line zetten en wachten op bestellingen werkt in de praktijk niet zo goed :wink:

Je zult dus aan marketing moeten doen, en dat kost over het algemeen geld. Denk bijvoorbeeld aan adverteren op Google (adwords) of Marktplaats; da's niet gratis (bij MP is tenminste een link naar je shop nodig, wat 9 euro kost, los van andere opties om je advertentie op te laten vallen).
Maar denk ook aan een professionele shop, goede productfoto's en beschrijvingen, goede processen (verzending, retouren etc. etc.) en dergelijke.

Als je het echt volledig gratis wilt doen en geen startbudget hebt dan denk ik persoonlijk dat je je er beter niet aan kunt wagen, het is dan erg veel werk en administratie voor weinig resultaat - die teleurstelling kun je jezelf dan beter besparen.
Dat zeg ik niet om rot te doen, en het is niets meer dan mijn persoonlijke mening (die je rustig kunt negeren :wink:) maar je zou dan kunnen overwegen om nog geen echte webshop te beginnen maar bijvoorbeeld via Marktplaats te gaan verkopen om eens te zien hoe het bevalt en hoeveel vraag er is naar je producten. Als dat lekker loopt heb je ervaring en wat budget en kun je alsnog een webshop starten.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rosita
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 juli 2013

Re: Gratis webshop welke kiezen?

04 juli 2013

Ja, het is zo dubbel,we willen verdienen maar het moet niks kosten, ik zit i.d.d in een situatie dat ik het geld er niet voor heb, als ik dat zou wel hebben is het natuurlijk duidelijk dat ik niet zo moeilijk hoef te doen.
Wat ik verdien probeer ik zo goed mogelijk te investeren, ik snap ook wel dat er anders niets gebeurd daar ben ik tenslotte ondernemer voor :P
Vind het moeilijk hoor in deze tijden, marktplaats heb ik ook gedaan maar dat bracht me toch ook niet veel,het is duidelijk het moet breder maar nogmaals dat kost geld.
Het woordje gratis heeft op mij grote aantrekkings kracht, maar eigenlijk trekt het niets aan :wink:
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

Een gratis webwinkel wordt waarschijnlijk niks. Kijk anders eens naar http://www.winkelkarretje.com/

Hun bieden volgens mij het goedkoopste webwinkel systeem aan. Voor maar €5 per maand heb je al iets. Ik maak zelf ook gebruik van hun systeem en ben er wel tevreden over.
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

In alle eerlijkheid: ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een shop onder licentie nemen ;) Je zit vast aan veel beperkingen en hebt over het algemeen hogere kosten dan wanneer je zelf host.

Deze (winkelkarretje) is relatief goedkoop, maar 12 x 5 is 60 euri per jaar (minimale contractsduur) en daarvoor krijg je dan 500 mb dataverkeer, max 50 nieuwsbrieven pm en nog een hele rij beperkingen. Hmm.

Voor de helft van het geld heb je bij bv. Antagonist meer dan prima hosting en installeer je met 1 klik een Presta of WP shop. Dan heb je al die beperkingen niet ...

Zelf hosten heeft mijn absolute voorkeur, zou zelf nooit onder licentie willen omdat ik dan extra betaal om mezelf beperkingen op te leggen :P Maar goed, dat ben ik, voor een ander kan dat natuurlijk heel anders liggen. Heb me er ook nooit in verdiept dus ik zal waarschijnlijk de voordelen over het hoofd zien.

Maar on topic, als je geen geld hebt om te investeren dan zou ik dus zelf betaalbare maar goede hosting kiezen, en daar zelf een Presta of WordPress shop op draaien. Dan heb je enorm veel vrijheid en minder kosten. En dat laatste is zeker in dit geval erg belangrijk.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

In alle eerlijkheid: ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een shop onder licentie nemen ;) Je zit vast aan veel beperkingen en hebt over het algemeen hogere kosten dan wanneer je zelf host.

Deze (winkelkarretje) is relatief goedkoop, maar 12 x 5 is 60 euri per jaar (minimale contractsduur) en daarvoor krijg je dan 500 mb dataverkeer, max 50 nieuwsbrieven pm en nog een hele rij beperkingen. Hmm.

Voor de helft van het geld heb je bij bv. Antagonist meer dan prima hosting en installeer je met 1 klik een Presta of WP shop. Dan heb je al die beperkingen niet ...

Zelf hosten heeft mijn absolute voorkeur, zou zelf nooit onder licentie willen omdat ik dan extra betaal om mezelf beperkingen op te leggen :P Maar goed, dat ben ik, voor een ander kan dat natuurlijk heel anders liggen. Heb me er ook nooit in verdiept dus ik zal waarschijnlijk de voordelen over het hoofd zien.

Maar on topic, als je geen geld hebt om te investeren dan zou ik dus zelf betaalbare maar goede hosting kiezen, en daar zelf een Presta of WordPress shop op draaien. Dan heb je enorm veel vrijheid en minder kosten. En dat laatste is zeker in dit geval erg belangrijk.
Bij een webwinkel onder licentie heb je niet veel kennis nodig van het systeem, je hoeft enkel de winkel te vullen. Voor mensen met niet al te veel technische kennis (Zoals ik) is het erg makkelijk :wink: Wanneer je het simpel wilt houden vallen die beperkingen wel mee.

Bij een echt uitgebreide webwinkel zou ik ook niet kiezen voor een winkel onder licentie, dan zou ik er eentje laten bouwen. Maar voorlopig gaat het zo prima!
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

Bij een webwinkel onder licentie heb je niet veel kennis nodig van het systeem, je hoeft enkel de winkel te vullen.
Welk systeem je ook gebruikt, je zult altijd even moeten kijken hoe het werkt. Maar als ik naar WordPress & WooCommerce kijk dan kan dat nooit veel moeilijker zijn dan een ander systeem ;)
Wanneer je het simpel wilt houden vallen die beperkingen wel mee.
Van wat ik heb gezien betreffen de beperkingen vaak het uiterlijk, aantal producten, emails etc. - allemaal dingen die vooral te maken hebben met het aantal orders - of te wel, des te beter je shop loopt, des te meer hij kost :?:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

In alle eerlijkheid: ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een shop onder licentie nemen ;) Je zit vast aan veel beperkingen en hebt over het algemeen hogere kosten dan wanneer je zelf host.
Als starter is het helemaal geen verkeerde keuze. Het is altijd maar afwachten of je shop gaat lopen. Magento en andere partijen zijn wel gratis maar om een leuke shop te bouwen die aansluit bij jouw wensen, pfff, aardige investering. Voor bijvoorbeeld Magento heb je ook nog een goede hosting nodig wat normaal gesproken maandelijks al meer kost dan een kant-en-klare-shop bij bijvoorbeeld Biedmeer.

Is de shop een succes, je hebt inmiddels het budget en wil volledige vrijheid dan gaan de mensen kijken naar opensource.

(disclaimer: als je een vriendje/kennis/familie hebt die voor een appel en een ei een leuke opensource shop voor je kan maken dan kan je de 1e stap inderdaad overslaan).
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

Tsja, ik ben een starter, maar heb juist bewust voor WooCommerce (WP plugin) gekozen omdat het zo eenvoudig was. De kosten? $55 voor de template en €80 voor de hosting (hulde aan Antagonist, dit is nog het dure pakket ook; ik had met die van €40 ook prima een jaar kunnen werken ;)).

De meeste tijd was ik kwijt met het vullen van de shop, maar daar valt nu eenmaal niet aan te ontkomen 8)

Magento zou ik een beginner nooit aanraden; erg ingewikkeld pakket en stelt erg hoge eisen aan de hosting - niet te doen op shared, dus meteen een héél eind duurder. Maar da's dan eigenlijk ook het enige OS pakket wat hoge/zware eisen stelt, Presta en andere opties presteren ook prima op shared hosting en zijn veel makkelijker onder de knie te krijgen.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Rosita
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 juli 2013

Re: Gratis webshop welke kiezen?

05 juli 2013

Tja, voor mij is het dus het handigst om voor een webshop onder licentie te kiezen, ik kan wel wat maar ben van het soort dat als ik iets goed doet, daarna niet meer weet hoe ik het gedaan heb :wink:
Heb webnode even bekeken en uitgeprobeerd maar is iets uit het buitenland en daar zijn niet zo betrouwbare websites mee gemaakt heb ik ontdekt, luondo en winkelkarretje zijn nu mijn opties die ga ik eens bekijken en uitproberen nogmaals bedankt voor de info kom trouwens veel aan de weet op dit forum echt top!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht